کمپ لیبرتی در عراق با رگباری از موشک ها مورد اصابت قرار گرفت

کمپ لیبرتی محل سکونت ایرانیان پناهنده در عراق با رگباری از موشکها مورد اصابت قرار گرفت و بیش از 20تن کشته شدند.

در جریان این حمله دهها تن از ساکنان کمپ نیز مجروح شدند.
یادآوری میشود کمیساریای عالی پناهندگان ملل‌متحد حمله موشکی به کمپ لیبرتی در عراق را قویاً محکوم کرد. این حمله باعث زخمی شدن دهها تن از افراد مورد نگرانی و مرگ تقریباً 20تن از آنان شده است.

آنتونیو گوترز کمیسر عالی پناهندگان ملل‌متحد گفت: «این اسفناکترین اقدام است و من به‌شدت نگران آسیبهای وارد شده به کسانی هستم که در کمپ لیبرتی زندگی می‌کنند، باید هم‌چنان تمامی تلاشها را برای مجروحان و مشخص کردن و حسابرسی از مسئولان این حمله به‌کار گرفت.»
در جریان این حمله به محل کمپ پناهندگان ایرانی ـ مجاهدین خلق ایران ـ در لیبرتی در عراق خسارات زیادی وارد شد.
میزان خسارتهای ناشی از حمله موشکی شب گذشته در لیبرتی که برخی از عکسهای آن ضمیمه است، حدود 10 میلیون دلار تخمین زده می‌شود. از جمله 131 بنگال به‌طور کامل منهدم و 226 بنگال غیرقابل استفاده شده است. 10سالن نیز کاملاً منهدم و یا غیرقابل استفاده شده است. 275 کولر نیز منهدم شده است.
علاوه بر اینها بخش زیادی از منابع آب و سوخت و فاضلاب و شبکه آبرسانی و ژنراتورها و سیستم برق و خودروها و تأسیسات و کامپیوترها و وسایل زندگی از قبیل یخچال و ماشین لباس شویی و... منهدم شده است که فیلمها و تصاویر آن موجود است.
هیأت سازمان ملل‌متحد صبح جمعه 30 اکتبر یک محل منهدم شده را که مورد اصابت موشکها قرار گرفته بود از نزدیک مشاهده کرد. این هیأت پیکر20 شهید را نیز در کمپ لیبرتی از نزدیک دید. 3 شهید دیگر و شماری از مجروحان در بیمارستان در بغداد هستند.