نامه سرگشاده رضا اولیا ـ مرکز اطلاعات روسنفکران و هنرمدان مترقی ایرانی در ایتالیا

 مرکز اطلاعات روسنفکران و هنرمدان مترقی ایرانی در ایتالیا

به رئیس پارلمان اروپا عالیجناب دکتر بوزک

به رئیس کمیسیون اروپا عالیجناب دکتر خوزه مانوئل باروسو

به رئیس مجلس سنای ایتالیا سناتور وکیل  رناتو اسکیفانی

به رئیس مجلس نمایندگان ایتالیا عالیجناب دکتر جانفرانکو فینی

به وزیر خارجه ایتالیا عالیجناب دکتر فرانکو فینی

 

موضوع : نامه سرگشاده

این روزها سالگرد انتخابات نمایشی ریاست جمهوری در ایران است که در ماه ژوئیه 2009 صورت گرفت که علاوه بر انتخاب از پیش ساخته و پرداخته احمدی نژاد ، باعث برپایی یک سری تظاهرات مردمی بر علیه دیکتاتوری سنگدل خامنه ای و احمدی نژاد در سراسر کشور شد. دانشجویان و استادان دانشگاهها و روزنامه نگارانی که تسلیم خواسته رژیم نشدند ، بخصوص زنان و دختران دانشجو که بر علیه شریعت می شوریدند در میدانها و خیابانهای ایران فریاد آزادی سر می دادند و خواهان سرنگونی رژیم و برقراری دمکراسی بودند.

تمام جهان شاهد بود که در خیابانهای ایران چه اتفاقی می افتاد و همه از طریق تلویزیون بطور مستقیم دیدند که چگونه جوخه های مرگ پاسداران ندای جوان را به قتل رساندند. رژیم آخوندی باز هم و مثل همیشه چهره خشن واقعی اش را نشان داد و  چهره ندا سریعا به سمبل مبارزه مردم ایران برای آزادی در سراسر دنیا به ثبت رسید.

آن اعمال جنایتکارانه افکار عمومی جهان را عمیقا متاثر  کرد تا آنجا که بسیاری از کشورهای اروپایی رژیم ایران را قاطعانه محکوم کردند.

از آن زمان رژیم خامنه ای اختناق سنگینش را بر علیه مخالفان ، بخصوص بر علیه دانشجویان و زنان شدت بخشید. هزاران تن  از جوانان ، روزنامه نگاران ، دانشجویان در ماههای اخیر زیر شکنجه های وحشتناکی در زندانهای قرون وسطایی رژیم قرار گرفتند. دادگاههای اسلامی هر روزه  دهها نفر از مخالفین  را به اعدام محکوم میکنند و بدنهای آنها را بطور جمعی  به جراثقالهای بلند آویزان میکنند. احتناق بی رحمانه رژیم شامل زنان نیز می شود و استادان دانشگاه ، روزنامه نگاران ، کارگران ،  فعالین سندیکاها و بسیاری از افراد عادی را نیز در بر میگیرد اما این افراد خطر را به جان خریده و سر بلند رژیم آخوندی را به مبارزه می طلبند.

دختران در زندانهای رژیم علاوه بر شکنجه مورد تجاوز جنسی نیز قرار میگیرند. در مقابل این وحشیگیری جمهوری اسلامی ، غرب ، احزاب دمکراتیک ، همچنین احزاب به اصطلاح چپ ، روزنامه های مهم ، سندیکاها و بخصوص دولتهای اروپایی و دولت امریکا بعد از محکومیت های ملاها ، ترجیح دادند باز هم فتیله اعتراضی را پایین کشیده تا در روابط و داد و ستد تجاری شان رکود ایجاد نشود.

مرکز اطلاعات روشنفکران و هنرمندان مترقی ایرانی در ایتالیا در ماههای اخیر مکررا رژیم تروریستی خامنه ای و احمدی نژاد را افشا کرده و امروز هم در سالگرد آن وقایع دردناک تاریخ ایران نمی توان سکوت و بی تفاوتی دولتها و ارگانهای اطلاع رسانی ، احزاب سیاسی و سندیکاهای غربی را افشا نکرد.

این سکوت به حیثیت انسانی جوانان ایرانی و مردم ایران و آنهایی که شجاعانه بر علیه  رژیم خونریز ایران مقابله میکنند صدمه می زند، کسانی که برای آزادی و دمکراسی در کشورشان مبارزه میکنند.

فراخوانهای مرکز اطلاعات و روشفکران و هنرمندان مترقی ایرانی در ایتالیا در سالهای اخیر مورد  توجه قرار گرفته و  یکبار دیگر این مرکز یک  فراخوان جانانه داده و غرب را با همه نهادهایش بطور خاص بارلمان اروپا را دعوت میکند تا یک هیئت از نمایندگان پارلمان اروپا از زندانیان سیاسی در زندانها دیدار کنند و اوضاع اجتماعی – سیاسی واقعی ایران را درک کنند و تا اوضاع درمانی غیر انسانی که زندانیان را در آن حبس میکنند را ببینند و شاهد آن باشند که چگونه ابتدائی ترین حقوق انسانی مردم ایران را پایمال می کنند.

با تقدیم احترامات

رم ، 5 ژوئن 2010

مسئول مرکز

مجسمه ساز رضا اولیا