هادی محسنی: پسا کرونا، نقطه عطفی در تغییرشرایط جهان بویژه ایران


بد به حال آنکه در دل ناامیدی پیشه کرد خوش به حال آنکه در سختی بُود امیدوار (م سروش)

مردم تمام دنیا درگیر ویروسی جدید با نام "کرونا" هستند که فاجعه بزرگی را تجربه می کنند. این ویروس مرزها را با سرعت فراوان در می نوردد و امواج جدید مبتلایان و مرگ ومیر در سطح جهان، بوجود می آورد.
"همه گیری یا اپیدمی واژه‌ای است که به بروز یا ظهور گسترده یک بیماری خاص در یک جمعیت مشخص اتلاق می‌شود. ویروس‌ها در طول تاریخ مسبب اپیدمی‌های زیادی در جهان بودند و هر ساله تعدادی زیادی از مردم در سراسر دنیا بر اثر ابتلا به بیماری‌های همه گیر با منشا ویروسی جان خود را از دست می‌دهند."
ویروس خطرناک "کرونا" از حالت اپیدمی خارج و عالم گیر شده است که اصطلاحا آن را "پاندومی" می گویند. فرق بزرگ این ویروس پاندومی "کرونا" با سایر اپیدمی و پاندومی ها نه در تعداد مرگ و میر بلکه سرعت گسترش آن در تمامی جهان است .
از مجموعه خبرهای منتشر شده در مورد کرونا، میتوان گفت که ویروس کرونا از دیماه یا اواخر آذر ۹۸ وارد ایران شده است. کانال خبری پزشکان وارد شدن این ویروس شوم به ایران را حداقل ۲۴ دی ( نیمه اول ژانویه ۲۰۲۰) حدث می زنند.
 رسانه های حکومتی از قول روحانی رئیس جمهور ولی فقیه نوشتند: "رئیس جمهور گفت: کرونا ۳۰ بهمن وارد کشور شد، ما با مردم شفاف سازی کرده ایم و صادقانه حرف زده ایم".( رسانه حکومتی آنا ۲۸ اسفند ۹۸)
اما رسانه ها اوایل فروردین امسال به نقل از اینستاگرام قاضی زاده هاشمی، نوشتند " ... من از اوایل دیماه و بلکه از اواخر آذرماه امسال نگرانی و پیشنهاداتم را (در مورد کرونا)... از جمله به رئیس جمهور رسانده ام...".
 لازم به یاداوری است که قاضی زاده، "در دولت قبلی روحانی و یک سال ابتدایی دولت دوازدهم (روحانی) وزارت بهداشت را عهده دار بود".
بدین ترتیب اعلام دیر هنگام خبر ورود ویروس به کشور و خیانت عملی تمامیت حکومت ایران علیه تمامی مردم ایران آشکار میشود. این خیانت ریشه در ورود ویروسی خطرناکتر از "کرونا" با نام خمینی این موجود ضد بشر به ایران دارد. بقایای حکومتش از جمله خامنه ای و روحانی پرورش دهنده ویروس بی اعتمادی در تبعیت از ویروس ولی فقیه شان خمینی بوده وهستند.
طبق نظر دانشمندان "ویروس‌ها تنها در محیط خنثی در سلول‌های زنده تکثیر می‌شوند و انگل اجباری داخل سلولی می‌باشند."
با تعبیر فوق رژیم ولایت فقیه همانند همان انگلی است که افتاده جان ملت و با پنهانکاریهای فوق تصور انسانی و دروغ و دغل غیر قابل تصور، جان و مال ملت ایران را منهدم می کند. ریشه اینهمه رانت خواری و چپاول بی نظیر در تاریخ بشریت همان حکومت انگلی این جاهلان فقاهتی در کشور ما هستند. اینان بسان همان انگلها ورود و گسترش ویروس "کرونا" را به سخره گرفتند و بجای تدبیر و پیشگیری و کنترل، تبدیل به قاتل ملت ایران در شریط کرونایی جهان شدند.
در صحنه سیاسی مطلوب نظام ایران بعد از حاکمیت ولایت فقیه، محیط خنثی، تابع و فرمانبر از خواسته های فقهی خمینی بود. او رابطه ملت و خودش را رابطه " چوپان و گوسفند" می پنداشت. یعنی اعتراض و مخالفت با حکومت، جرم و اعدام است. با این بافته های ذهنی و ارتجاعی که استعمار و مماشات هم اشکار و پنهان بدش نمی آمد. اینها در وهله اول ویروس بی اعتمادی و زندگی خنثی و تابع حاکمیت را اعمال کردند و خواستند خنثی سازی ملتمان را با کرونای ولایت فقیه تثبیت نمایند.
تنها نیرویی که تمام قد در صحنه سیاسی ایران علیه این حیله های "هیولای ولایت فقیه" برشورید قیام وشورش مجاهدین و هوادارانشان در ۳۰ خرداد ۶۰ بود که بدنبال آن میلیشیای مجاهد خلق بویژه در ۵ مهر سال ۶۰ محیط مورد مطلوب خمینی که فرمانبرداری و بی تفاوتی در مقابل اش بود را شکستند و رنسانس تاریخی اسلام را در واقع، بنیان نهادند. اعلام انقلاب نوین مردم ایران و بنیانگذاری شورایملی مقاومت ایران در راستای همان رنسانس، مفهوم پیدا می کند.
 ادامه این رسالت تاریخی مقاومت ایران پایداری و قیام و شورش در تاریخ کشورمان بوده و هست که همچنان ادامه دارد. قیام ابان ۹۸ ضربه کمر شکن بزرگی بود که رژیم با پنهانکاری کرونائیش نتوانست مراسم سالگرد انقلاب ضدسلطنتی ملت را طبق خواسته اش اجرا کند. بعد از این شکست ، رژیم هدفش برگزاری انتخابات به شیوه سالهای قبل بود که با ترفند دروغسازیهایش در داخل و کمک رسانه ای مماشاتگران خارجی، عمری برای بقای حکومتش وام بگیرد. اما نمی فهمید که قیامها و اعتراضات بویژه ابان و دی ۹۸ و سقوط عمدی هواپیمای اوکراینی و فاجعه سیل و غیره راههای بازیش با مردم ایران، تمام شده است. در همین مسیر بن بست و بحران، فاجعه ورود و گسترش بی سابقه ویروس "کرونا" در کل کشور است که به نظر من ۹۰ درصد صدمات و مرگ ومیر، ناشی از همان پنهانکاری و حکومت انگلی سیستم ولایت فقیه هست که فاجعه "کرونا" با امواج رو به گسترش مبتلایان و جانباختگان ادامه دارد.
در نگاه اول این فاجعه به نفع رژیم است چون سرپوشی بر جنایات و بحرانهایش در تمامی امورات کشورداری و جامعه ایران می باشد. اما در عمق به یقین میشود گفت حاصل و پیامد این پنهانکاری انگلی حکومت ایران در امتداد ضربات کمرشکن قیامهای ۹۸ صددرصد برعلیه تمامیت حکومت ولایی ایران خواهد بود.
تحت تاثیر قیامها و اعتراضات ۹۸ و عملکرد انقلابی و سمت دهنده کانونهای شورشی در داخل کشوراولا نمایش ۲۲ بهمن و ثانیا انتخابات ۲ اسفند ۹۸، رژیم ایران بزرگترین ضربات کمرشکن در عمر ۴۱ ساله اش را متحمل شد.
از دیگر پیامدهای کمر شکن ویروس "کرونا" اینکه سیستم ولایت فقیه با شکست ایئولوژیک- فقهی بزرگ و تاریخی مواجه شده است. تابوهای ارتجاعی- مذهبی سالیان دراز فرو می ریزد و رنسانس اسلامی نوینی را در چشم انداز نزدیک قرار می دهد. این پیامد نوید بخش، یکمرتبه و ناگهانی بدست نیامده است بلکه به نظر نگارنده، دقیقا در پیوند با نبرد سیاسی – ایدئولوژیک مقاومت ایران و در راسش مجاهدین خلق ایران از همان اوایل پیروزی انقلاب ضدسلطنتی ۵۷ علیه هیولای ولایت فقیه است.
در تاریخ جهان نیز بعد از امراضی جهان گستر مثل وبا ، تیفوس و طاعون در قرون وسطی رنسانس مسیحیت بوقوع پیوست. عوام فکر می کردند کلیسا و کشیشان شفا بخش هستند، اما پس از شیوع طاعون، مردم با چشمان خود دیدند نه تنها گذاشتن صلیب روی سر بیمار طاعون زده و پاشیدن آب روی سر بیمار توسط کشیش باعث شفای او نشد بلکه خود کشیش نیز مبتلا به ظاعون شد و مرد.
بدین ترتیب ویروس طاعون از دلایل اصلی دورشدن مردم از خرافات دینی و تولد رنسانس در اروپا بود. بدنبال این تولد مبارک،انقلاب کبیر فرانسه به ثمر نشست.
تاریخ ایران را هم باید درست ورق زد و مواضع تمامی نیروهای فعال در دوسال بعد از سرنگونی حکومت "شاهنشاهی" در کشورمان را بدقت بررسی نمود. در مرور واقع بینانه همان دوسال اول بعد از انقلاب نتیجه اینکه شعار مرگ بر ارتجاع را فقط و فقط نیروی سازمانیافته و مذهبی مجاهدین خلق در جامعه جاری کرد که خود بنیانگذاری همان رنسانس اسلامی مورد نظر نگارنده است که میتواند عمیقا پیوند بخورد با پیامد ضدخرافه گرایی و تفکرات ارتجاع مذهبی دوران "کرونا" و پسا "کرونا" باشد. دیگر امام زاده های خیابانی و نرده های هیچ ضریحی شفا بخش نمیشوند. لذا رنسانس کبیر با انقلاب نوین ایران در پیوند با شعار "مرگ بر ارتجاع" مقاومت ایران بعد از حاکمیت ارتجاع مذهبی ولایت فقیه، در چشم اندازی نزدیک به ثمر خواهد نشست.
مسعود پزشکیان از دیگر وزیران بهداشت ولایت فقیه گفت: "هر فرد مبتلا به کرونا یک بمب است...". (خبر انلاین ۱۳ اسفند ۹۸)
بدون شک با عبور سنجیده شده مقاومت ایران از دوران "کرونا"، سرنگونی کرونای ولایت فقیه با سرعتی غیرقابل تصور، در این سال سرنگونی با هزاران هزار انفجار خشم میلیونها میلیون ایرانی بوقوع خواهد پیوست.
ما مردمیم، ما شفا خواهیم یافت... میدانیم چگونه امید را با دارو درهم بیامیزیم

چگونه به پا خیزیم زندگی کنیم و باز بیاییم ( ناظم حکمت)