محمد قرائی:‌ جعبه سیاه جنایاتی که روزی گشوده خواهد شد


چهلم قربانیان بی گناه فاجعه انفجارهواپیمای مسافربری اکراین نزدیک میشود.

در رابطه باوقوع این حادثه وحشتناک هوایی به دست قاتلان حرث و نسل مردم ایران در اینترنت میخوانیم: "پرواز شماره ۷۵۲ هواپیمایی بین‌المللی اوکراین یک پرواز مسافربری متعلق به هواپیمایی بین‌المللی اوکراین از مقصد تهران به کی اف بود. این هواپیما در ۱۸ دی ۱۳۹۸ (۸ ژانویه ۲۰۲۰) ساعت ۶:۱۹ صبح، اندکی پس از برخاستن از فرودگاه بین‌المللی تهران توسط دو موشک که توسط پاسداران شلیک شد سقوط کرد وتمامی مسافرانش درشعله های آتش فتنه آخوندها سوختند."
آخوندها و قداره بندانش مثل همیشه تلاش کردند خبر را کم اهمیت جلوه داده و حادثه را معمولی و نهایتا خطای انسانی جلوه دهند. نخست بکلی منکر حمله عمدی شدند. به یمن وجود ماهواره ها و فضای مجازی و ترک خوردن دستگاه مماشات نهایتا تسلیم شدند. برغم پذیرش اجباری جنایت هولناک، با تاخیر در پذیرش مسئولیتهای بعدی، تلاش کردند موضوع را مشمول گذشت زمان سازند. غافل از اینکه دوران عوض شده است. نه رژیم ولایی، حاکمیت قبلی است و نه جهان کاملا بر وفق مرادشان میچرخد. هنوزهم بروشنی معلوم نیست رژیم غرقه در بحرانها چرا دستورشلیک پیاپی دوموشک به یک هواپیمای مسافربری را صادرکرده است. برخی از ناظران مطلع مسائل ایران معتقدند احتمالا آخوندها تصورمیکردند پس ازموشکباران پایگاههای امریکایی پاسخ سختی دریافت خواهند کرد و شاید بتوانند سرنگونی هواپیمای اوکراینی را بگردن امریکایی ها بیندازند. و در رسای قربانیان بی گناه هواپیما روضه مظلومیت بخوانند و در حقیقت شاید فرصتی باشد و خلایق را کمافی السابق پس ازکشتار قیام آفرینان آبانماه مشغول سازند. کشتار مسافرین بی گناه بصورت کاملا عمدی بر انزوای بین المللی آخوندها بیش از پیش افزود. قربانیان هواپیما یکی پس از دیگری به خیل دادخواهان قتل عامهای مستمر و بی شمارمردم ایران پیوستند. آنها در کشورهای محل سکونت خویش از جمله کانادا خواهان برگزاری دادگاه شدند. گروهی دیگرگامی فراتر نهاده و خواهان دخالت کشورها برای بردن پرونده این جنایت به دادگاه بین المللی لاهه شدند. مطبوعات کانادا نوشتند وکلای کانادایی به نیابت از بستگان قربانیان پرواز ۷۵۲ اوکراین که با شلیک نیروهای سپاه پاسداران در اطراف تهران سرنگون شد، پرونده‌ای جهت دریافت غرامت به ارزش ۱٫۵ میلیارد دلار کانادا (۱٫۱ میلیارد دلار آمریکا) در دادگاه‌های این کشور گشوده‌اند. این غرامت برای بازماندگان پنجاه وهفت قربانی ایرانی- امریکایی هواپیماست.
وادیم پریستایکو، وزیر خارجه اوکراین، خواستار ارسال جعبه سیاه هواپیمای سرنگون‌شده اوکراینی در ایران به اوکراین، و مشخص شدن زنجیره افراد دخیل در شلیک موشک به این هواپیما شد.(خبرگزاری بلومبرگ روز سه‌شنبه، ۲۲ بهمن. نشست خبری در رم)
وزیر خارجه اوکراین اضافه کرده است: "موضوع این نیست که یک سرباز دست‌به‌اسلحه بوده و واکنش اضافه‌ای نشان داده، ما می‌خواهیم سلسله‌مراتب فرمان شلیک مشخص شود و بدانیم دستور را چه کسی داده که بشود او را دادگاهی کرد".
ازآنجا که باصطلاح فرمانده کل قوا ولی فقیه پوشالی، خامنه ای است بنابراین انگشت جنایت به حق و بدرستی بسوی سیدعلی است. حتی بیان این شکایات و مطرح شدنش در رسانه های بین المللی لرزه بر اندام سردمداران مفلوک رژیم می اندازد. حالا هم قربانیان وهم دولتهای دست اندرکار مصرانه خواهان استرداد جعبه سیاه هواپیما هستند. ملاها تا این لحظه از پاسخ مثبت تبری جسته اند.
به نظرمیرسد دستاربندان وعمامه بسران ازچند و چون جنایتی که کرده تمام و کمال باخبرند. احتمالا میدانند در دقایقی که هواپیما موشک‌باران شد و لحظاتی که به سرنگونی منتهی شده چه برسرقربانیان آمده است. خبرموشکباران و پذیرش ناچار توسط ملاها، ایران و جهان را تکان داد. حالا اگر صندق اسرار جنایات بازگشوده شود و احیانا فریاد و ضجه کودکان و زنان و... شنیده شود مردم با عاملان وآمرانش چه خواهند کرد؟!.