جواد نامدار: بی بی سی "دقیقا" از جان مجاهدین چه میخواهد؟



"اینجا لندن است و اکنون دقیقا ساعت ۱۲ نیمه شب است". این پیام رمز عملیات آژاکس در شب کودتا علیه حکومت ملی دکتر محمد مصدق بود که از رادیوبی بی سی پخش شد. کلمه "دقیقا" کد رمز شروع عملیات کودتا بود که بی بی سی آنرا به تیتراژ برنامه خود اضافه کرده بود.

تقریبا ۶۰ سال بعد از آن کودتای نگین در ۲۷ مرداد سال ۱۳۹۰ همین رادیو در گزارش مستندی از وقایع آنزمان، به صراحت به نقش خود در کودتا برای ساقط کردن دولت قانونی دکتر مصدق اعتراف کرد و گفت:"دولت انگلیس از رادیوی فارسی‌زبان بی‌بی‌سی برای پیشبرد پروپاگاندای خود علیه دولت قانونی ایران استفاده کرد و مرتباً مطالبی بر ضد مصدق از این شبکه رادیویی پخش می‌شد، به حدی که کارکنان ایرانی رادیوی فارسی‌زبان بی‌بی‌سی به خاطر این حرکت دست به اعتصاب زدند."
درهمین گزارش به یک سند محرمانه اشاره میشود که در آن یکی از مقامات وقت وزارت خارجه از سفیر انگلیس در تهران به خاطر پیشنهاد وی مبنی بر استفاده از بخش فارسی رادیو بی بی سی برای حمله و اتهام پراکنی علیه دکتر مصدق و نهضت مقاومت ملی تشکر کرد بود.
آیا تاریخ در حال تکرار است؟ پاسخ این سئوال "دقیقا" منفی است. زیرا آنزمان گذشته و آن پیمانه های استعماری ریخته است. مردم ایران نه نقش بی بی سی در کودتای ۲۸ مرداد را فراموش کرده اند و نه یاری رسانی های مستمر و بی شائبه این رادیو در تحکیم و تقویت پایه های لرزان رژیم ملایان حاکم را. بی جهت نیست که مردم با درایتی بی نظیر با اعطای نشان "آیت الله" به این رادیو، همزادی و همراهی تاریخی آنها را با کثیف ترین و منفورترین آخوندهای جانی و فاسد سمبلیزه کرده اند.
راستی بی بی سی "دقیقا" از جان مجاهدین چه میخواهد؟ از آنزمان که با اعلام همین رادیو "در سال ۱۳۶۵ و پس از فشار دولت فرانسه و عدم پذیرش دیگر کشورهای اروپایی، سازمان مجاهدین خلق مقر خود را از پاریس به بغداد منتقل کرد" تا امروز که آنها در آلبانی مستقر شده اند، رادیو بی بی سی با گزارشات مغرضانه و بعضا دروغ، با به صحنه آوردن عوامل و وابستگان به رژیم تحت عناوین مختلف، و با راه انداختن شوهای تلویزیونی در مورد وزن وطول و عرض مجاهدین همواره تلاش کرده است تا "دقیقا" در راستای شیطان سازی سازمان اطلاعات رژیم با همان فرهنگ و اصطلاحات (نظیر سکت، فرقه، وابسته و...) از آنها تصویری واژگونه نشان دهد. نگاهی به نحوه خبر رسانی این رسانه در مورد مجاهدین نحوه سانسور و جعل خبر را توسط رسانه ای که خود را "اتاق خبر جهان" مینامد و قرار است تا واقعیت ها را "برای ما قصه کند". برای مثال چشم های تیز بین این اتاق خبر هرگز تجمعات و تظاهرات چند ده هزار نفری مجاهدین در پاریس، برلین؛ بروکسل، استکهلم، نیویورک و دیگر شهرهای مختلف جهان را نمیبیند. اما تا دلتان بخواهد لابی ها و مقامات و ماله کشان رژیم را از گوشه و کنار جهان به استودیو یا روی خط میاورد تا جنایات اربابانشان در تهران را توجیه کنند. افتضاح این ماله کشی ها تا آنجا پیش میرود که یکی از مجریان بخش فارسی به صراحت از قتل زندانیان سیاسی توسط آخوندهای جنایتکار دفاع کرده و میگوید: چرا حکومت ایران اجازه ندارد مخالفین خود را اعدام کند؟!! اینکه آخوندهای خونریز برای سر پا ماندن در پی جاسوسی و توطئه هستند امری شناخته شده است، اما اینکه بی بی سی از وجود این افراد در اقصی نقاط جهان مطلع است وآنها را به صحنه میاورد خود جای شگفتی است.
گزارش آخر بی بی سی با عنوان مجاهدین خلق در آلبانی چه میکنند را نیز باید "دقیقا" در زمره همین افتضاحات و همکاری این رسانه با سازمان اطلاعات رژیم ایران ارزیابی کرد. مجاهدین هرجا که باشند چه در آلبانی، چه در پاریس و نیویورک و برلین و سیدنی و بغداد و لندن و استکهلم و آمستردام و اسلو و...یک کار و وظیفه بیشتر نداشته و ندارند و آن تلاش و مبارزه برای سرنگونی "آیت الله" های حاکم و برقراری ایرانی آباد، آزاد و دمکراتیک است. بله، آنها از همه چیز خود برای آزادی مردمشان گذشته اند. مال و خانه و خانواده و شغل و تفریح و هر آنچه آنها را از مبارزه باز میدارد را فدای مردمشان کرده اند. این همان ارزش های بی نظیری است که همواره در مورد همه مبارزین و پویندگان راه آزادی، صادق و احترام برانگیز بوده و خواهد بود.
 نبرد بین مجاهدین و فاشیسم مذهبی حاکم، چهل سال است که با شدت ادامه دارد. در این راه هزاران نفر در میدانهای نبرد یا در زندانها و شکنجه گاهها به خاک افتاده اند. نبرد اما همچنان ادامه خواهد یافت تا ما سر خصم را بکوبیم بسنگ. کسانی که از گذشته نیاموخته و امروز همچنان "دقیقا" به آخوندها "گرا" میدهند و به یاری دشمنان مردم میشتابند باید مطمئن باشند که اینبار روی "خر مرده" سرمایه گذاری کرده اند!.