سینا دشتی:‌ مالیدن پوز ماله کش اعظم

 

جواد ظریف، وزیر خارجه ی خامنه ای، امروز به سوئد آمد تا با آویختن به دامن محافل مماشات در سوئد، راهی برای فرار از مهلکه ی تحریم ها و آینده ی تاریک رژیم، پیدا بکند.

برای اولین بار در سی سال اخیر، همزمان بزرگترین روزنامه های سوئد چه در استکهلم و چه در شهرها ی دوم و سوم کشور (یوتبوری و مالمو) صفحات اصلی خود را به اعتراض هم میهنان و هواداران مقاومت اختصاص دادند. همزمان بخش اینترنتی تلویزیون دولتی سوئد در بخش عقائد عمومی، متن اعتراض هواداران مقاومت را انتشار داد که در ان نویسندگان خواستار به رسمیت شناخته شدن حق مقاومت در مقابل رژیم ضد بشری شده بودند.

    ”Sverige måste erkänna det iranska folkets frihetskamp

SVT opinion

 روزنامه داگنز نیهیتر در متن مفصلی که توسط آقای مرتضی صادقی نوشته شده بود به وضعیت فاجعه بار کارگران و زنان در ایران تحت اشغال آخوندی پرداخته و با یاد آوری سالگرد جنایت ضد بشری قتل عام زندانیان سیاسی در سال ١٣٦٧ خواستار موضعگیری صریح دولت سوئد بر علیه رژیم شده بود.


https://www.dn.se/asikt/sverige-maste-markera-mot-iran/

در روزنامه ی یوتبوری پستن که بزرگترین روزنامه در غرب کشور و شهر دوم سوئد هست، مقاله ی آقای مجتبی قطبی چاپ شده بود که ضمن انتقاد شدید از سیاست مماشات خواستار حمایت سوئد از نیروهای دموکراتیک و آزادیخواه شده بود.

 https://www.gp.se/debatt/sverige-m%C۳%A۵ste-st%C۳%A۵-upp-f%C۳%B۶r-demokrati-i-iran-۱.۱۷۲۷۳۴۳۷

همزمان برخی ازشخصیت های فرهنگی و سیاسی سوئد در مقالات مختلفی در چندین روزنامه و سایت های معتبر و پر طرفدار سوئد از پذیرفتن ظریف انتقاد کرده و از وزیر خارجه سوئد خواستند که در ملاقات با ظریف وضعیت زندانیان سیاسی و نقض شدید حقوق بشر را مطرح کند.

در پایان دیدار ظریف و خانم والستروم وزیر خارجه ی سوئد مصاحبه ی مطبوعاتی مشترکی برگزار نشد که علامت بسیار قوی از اختلافات فی مابین هست. والستروم در طی مصاحبه تلاش کرد که از بار انتقادات جدی مطرح شده تا حدی کم کرده و گفت که گفتگوها بسیار رک و صریح بوده است !
سرمقاله های روزنامه های مختلف بر این نکته تاکید داشتند که سفر ظریف تلاشی برای کم کردن فشار خرد کننده بر رژیم بوده است.
به نظر میرسد که برنامه ریزی رژیم و سرمایه گذاری تبلیغاتی روی آن کاملا شکست خورده و به ضد خود آن تبدیل شده است.
هموطنان قهرمان و اشرف نشانان در استوکهلم امروز با تظاهرات خود در مقابل مجلس سوئد به طرز بسیار محکم و روشنی، پوزه ی ماله کش اعظم ولایت فَقیه را به خاک مالیدند.
مبارک مردم ایران و مقاومت و مجاهدین باد.