هادی مظفری: آوار تحریم اروپایی بر سر رژیم

 

 

سرانجام اتحادیه اروپا تعارفات دیرینه را کنار گذاشت و نسبت به اعمال تروریستی حکومت آخوندها، به یک واکنش جدی و عملی دست زد. رژیم آخوندی که طی ماه‌های گذشته با دستگیری عوامل و دیپلمات – تروریست‌هایش در اروپا و آمریکا سیلی سنگینی دریافت کرده بود، حالا با یک ضربه کاری از طرف اتحادیه اروپا، یعنی همان متحد همیشگی‌اش طی نزدیک به چهار دهه مواجه شده است.

ضربه کاری ازاین‌جهت که، پس از اعمال تحریم‌های سنگین دولت آمریکا علیه حکومت، آخوندها دلشان را به همین اتحادیه اروپا خوش کرده بودند و چه دست‌وپاها که نزدند و چه تقلاها نکردند که تا شکاف عمیقی بین اروپا و آمریکا بر سر همین تحریم‌ها، به وجود بیاورند و از مصائبی که به آن دچار شده‌اند، جان سالم به درببرند. اما چه می‌خواستند و چه شد!
آن‌ها تصور می‌کردند که کشورهای عضو اتحادیه را چنان نمک‌گیر دست‌ودل‌بازی‌هایشان کرده‌اند که بازهم همانند گذشته بر اعمال و تحرکات تروریستی آن‌ها چشم خواهند بست و با نادیده گرفتن نقض مقررات بین‌المللی، می‌توانند تروریست‌هایشان را همچنان تحت عنوان دیپلمات صادر نموده و به تجارت ریختن خون بی‌گناهان و مخالفان در مقابل حاتم‌بخشی‌های نفتی و گازی، ادامه دهند.

اعزام‌های سریالی عوامل، جاسوسان و سربازان بدنام، تحت نام دیپلمات در آلبانی، فرانسه، بلژیک، آمریکا، نروژ، اتریش و آلمان، آش عطش حکومت ترور و وحشت برای ضربه زدن به مخالفان را چنان شور کرد که دیگر نمی‌توانست به‌راحتی از گلوی رهبران اتحادیه پائین‌رود.
وزیر امور خارجه دانمارک سه‌شنبه هجدهم دی‌ماه در توئیتر خود نوشت: «روزی مهم برای سیاست خارجی اروپا. اتحادیه اروپا توافق کرد تا تحریم‌هایی را علیه یک‌نهاد اطلاعاتی ایران، به خاطر طرح‌های ترور در خاک اروپا، اعمال کند. این پیامی است قوی از سوی اتحادیه اروپا که ما چنین رفتاری را در اروپا قبول نمی‌کنیم».
نهاد موردنظر دفتر امنیت داخلی وزارت اطلاعات و افراد تحریم شده، سعید هاشمی مقدم و اسدالله اسدی می‌باشند.

آقای استف بلوک، وزیر خارجه هلند نیز با ارسال نامه‌ای به پارلمان این کشور نوشت: «سرویس اطلاعاتی هلند قرائنی جدی در دست دارد که نشان‌دهنده دخیل بودن ایران در سوءقصد به دو شهروند هلندی ایرانی‌تبار، یکی در شهر آلمیره در ۲۰۱۵ و دیگری در لاهه در ۲۰۱۷ است».
در همین خصوص سرویس اطلاعات و امنیت هلند در تیرماه گذشته خبر داد که دو تن از کارکنان سفارت ایران در هلند حدود یک ماه پیش‌ازاین کشور اخراج شده‌اند.
پوست موز حامیان اروپایی برجام زیر پای دیپلماسی ترور و وحشت حکومت افسارگسیخته، ازاین‌جهت حائز اهمیت به شمار می‌آید که رژیم برای حفظ تعادل خود علاوه بر نیاز به آویزان شدن به ریسمان اتحادیه اروپا، به‌طورجدی بر روی افزایش ترور در خارج از کشور جهت از بین بردن و ضربه زدن به مخالفان خود، خصوصاً مجاهدین و مقاومت ایران، برنامه‌ریزی کلانی کرده بود.

بااین‌همه آنچه اتحادیه اروپا به انجام آن مبادرت ورزیده هرچند اندک و کم، ولی قدمی است رو به سمت‌وسوی ملت ایران، اما کافی نیست. خطر پیکر عفونت زده هیولای خون و جنون برای جامعه بین‌المللی، با قطع چند سرانگشت، رفع‌ورجوع نخواهد شد.
تحریم‌ها باید همگام با تحریم‌های دولت آمریکا، رسماً شامل تمامی بخش‌های بانکی و نفتی و تسلیحاتی گردند و سفارتخانه‌هایی که تبدیل به محلی برای جاسوسی و رنگ‌آمیزی تروریست‌ها تحت عنوان دیپلمات شده‌اند، باید هر چه سریع‌تر تعطیل و عوامل مزدور آن نزد سید علی دیپورت شوند. اخراج سفیر رژیم در آلبانی قدم بسیار مهمی است که می‌تواند به‌عنوان یک نمونه و الگو موردتوجه سایر کشورهای اروپایی قرار گیرد.

درس بزرگ تاریخ به ما می‌گوید که رژیم مافیایی وحشت و ترور و سرکوب، رفتنی است. اتحادیه اروپا تا دیر نشده باید تصمیم بگیرد: در کنار ملت ایران قرار خواهد گرفت، یا همچنان از خانم موگرینی به‌عنوان مُسکن و داروی قوت قلب برای حکومت استفاده خواهد کرد.