هادی محسنی: همیاری ۲۳ سیمای آزادی، رژه اعتماد

 

روز سوم مرداد سال ۱۳۶۰ رادیو صدای مجاهد بر روی موج‌کوتاه و با صدای انگیزاننده آقای مسعود کلانی شروع بکار کرد. خبر دهان‌به‌دهان به یاران مقاومت رسید که از میان هزاران پارازیت شنیده می‌شد: صدای مجاهد، صدای خروش خلق، صدای انقلاب نوین مردم ایران... 

ارتقاء یک جنبش در امور مختلف ازجمله نوع و چگونگی پیام‌رسانی به عوامل مختلفی بستگی دارد که شاید نتوان میزان تأثیرگذاری آن را آن‌هم در شرایط اختناق به‌درستی ارزیابی و اندازه‌گیری کرد. مخصوصاً فهم اینکه این صدا که از میان هزاران پارازیت ملایی، پخش می‌شود چگونه پیامش را به جویندگان و رهروان انقلاب نوین ایران می‌رساند. آیا به‌جایی خواهد رسید؟ آیا توان مقابله با ایلغار ارتجاع و استعمار حامی‌اش را خواهد داشت ؟. رژیم خمینی که مقر رادیو مجاهد را توپ باران می‌کند، جابجایی قطعات بر روی دوش تعدادی رزمنده در میان سنگ و طوفان چه دستاوردی خواهد داشت؟ و سؤالاتی دیگر.
روزی از محمد آقا بنیانگذار کبیر سازمان مجاهدین خلق سؤال می‌کنند : فکر می‌کنی با کاری که شروع کردی با این قدرت بزرگ رژیم و دربار و بااین‌همه حمایت‌ها که از آن می‌شود با چند نفر می‌شود کاری کرد؟. گویا محمد آقا با صلابت خاص خودش و با اندکی تفکر، چیزی برداشته و به‌آرامی به لیوانی می‌کوبد. به دنبال آن می‌گوید طبق علم فیزیک این صدا تا کهکشان خواهد رفت و... ( قریب به مضمون).
این تفکر، صلاحیت یک رهبر مقاومت را به اثبات می‌رساند که حاصل آن پایداری و تداوم راه تا کهکشان‌ها است که امروز شاگردانش با صلابت و هدایت آن والامقام به چنین مرتبتی رسیده‌اند که به نمایندگی از آن‌ها مسعود رجوی با تشکیل شورای ملی مقاومت ایران و نفی رهبری ارتجاعی خمینی، انقلاب نوین خلق ایران را نوید داد. در ارتقای همین مسیر مقاومت ایران در تعادل قوا، شرایط دوران فعلی را به منصه ظهور رساند که در آن مماشات مغلوب و کلیت رژیم غرق در بحران شد. در به وجود آمدن همین تعادل قوا، دو جمله تاریخی : " کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من" و " می‌توان و باید" را نمی‌توان نادیده گرفت. از آن دو جمله است استقلال مالی که تبلورش همین همیاری‌هاست جریان می‌یابد. از آن دو جمله است که پایداری تا پیروزی واقعی می‌شود که تبلورش هجرت بزرگ از عراق و تشکیل و عملیاتی شدن کانون‌های شورشی در داخل ایران است .
اولین همیاری که در سال ۱۳۸۵ اعلام گردید نقطه بلوغ کمک‌های مالی به سازمان بود. روند بلوغ همیاری‌ها داستان‌های شگفت‌انگیز و آموزش‌های مبارزاتی عظیمی دارد که قلم و صلاحیت نگارنده عاجز از بیان همگی آن‌هاست. یکی از همیاران امسال گفت اولین خاطره‌ام درزمینهٔ کمک مالی به سازمان به سال ۶۰ برمی‌گردد که دختر جوانی در آن شرایط سخت بلیت اتوبوسی را در اختیار چند رزمنده گذاشت که جابجا شوند . آن دختر به همین خاطر دستگیر و دو سال و نیم زیر شکنجه و اعدام بود. از دیگر نشانه‌های فراموش‌نشدنی این پیکار همیاری، اعدام شهید صادق، غلامرضا خسروی بود که دلیل اصلی اعدامش همیاری و کمک مالی او به سیمای آزادی بود. روانش شاد که رهروان زیادی در همین امتداد خلق‌شده‌اند.
اوج بلوغ و کمال همیاری‌ها نیز همیاری ۹، ۱۰ و ۱۱ آذر امسال بود. در همیاری امسال هم همیاران و عاشقان به مقاومت برای آزادی، زیباترین گل‌ها را زدند و کاشتند. آن‌ها زیباترین فرهنگ مقاومت را به نمایش گذاشتند.
همیار عاشقی از کرج کلبپی را به سیمای آزادی ارسال کرده بود با اعلام اینکه توان ملی‌ام همین ۵۰هزار تومان است. یک کانون شورشی با فیلم ارسالی‌اش گفت توان مالی نداریم ولی قول می‌دهیم که بیشتر تراکت و تبلیغات علیه رژیم به درودیوارها بچسبانیم . و خیلی پیام‌های انگیزاننده دیگر.
آیا این نوع عواطف و احساسات انقلابی در همیاری‌ها با پیشرفته‌ترین تکنولوژیها قابل‌محاسبه و ارزش‌گذاری می‌شود؟ هرگز. مگر به صداقت و فدا می‌شود قیمت گذاشت. رقم و عدد در این نوع صداقت‌ها گم می‌شود و راهش را وصل می‌کند به پیام تأثیرگذار مادر قهرمانی که روز اول همیاری امسال گفت خانه‌ام را از وسط شهر به حاشیه انتقال دادم و آنچه ماند را شاخه گلی تقدیم همیاری می‌کنم. این مادر با هجرت سمبلیکش خود را با هجرت بزرگ فرزندان رزمنده‌اش از رزمگاه لیبرتی به آلبانی و دیگر نقاط جهان پیوند می‌زند و درس مقاومت برای آزادی را ارتقا می‌دهد.
یک مهمان گران‌قدر همیاری در سیمای آزادی به‌حق گفت این همیاری، رژه اعتماد است. چه جمله وزین و پر معنایی. آخر، خمینی که به کمک استعمار رهبری انقلاب را دزدید و دست به انواع خیانت و جنایت زد به بالاترین عنصر انسانی یعنی همین اعتماد خنجر زد، قلبش را شکافت و خونین و مجروح در سراسر میهن به حال خود گذاشت.او و دارو دسته‌اش، او و حامیان خیانت‌کار استعمارش نمی‌دانستند که مقاومتی از میان این جویبار خونین و سراسری ایران برخاسته و عزم کرده است که دست به بازسازی اعتماد به یغما زده بزند. این همیاری‌ها ازجمله نمودهای همین بازسازی‌های اعتماد خلق‌های ایران‌زمین است.
آری همیاری امسال و اوج‌گیری قیام‌های سازمان‌یافته در داخل با کانون‌های شورشی و با یاری کارگران و زحمتکشان قشرهای مختلف کشور ، پایه‌های این اعتماد مجروح را بازسازی می‌کنند. به همین دلیل است که همیاری امسال مثل گردهمایی عظیم تیرماه اخیر در ویلنت پاریس با نام کهکشان قیام به اوج می‌رسد.
آری همیاری امسال به محمد آقا پیام می‌دهد که صدای جرینگ لیوانش در سال ۱۳۴۴ که گفته بود به کهکشان می‌رسد ، درواقع رسید و کهکشان قیام امسال به همیاری قیام امسال پیوند زده شد و اثبات گردید که سیمای آزادی چراغ راهنمای قیام تا سرنگونی است.
آری همیاری امسال آزمون بزرگ تاریخ مقاومت ایران بود. سالی که آماده‌باش قیام برای سرنگونی هم اعلام‌شده است. لذا:
" برگزاری بیست و سومین همیاری ملی فراز دیگری بر تارک حماسه‌های پیشین و کهکشان درخشان دیگری از عزم و آماده‌باش هم‌وطنانمان برای قیام و آزادی است. که علاوه بر کمک‌های مالی بسیار ارزشمندی که به تلویزیون ملی ایران اهدا شد.
اوج آگاهی و عواطف سرشار هم‌وطنانمان نسبت به مجاهدین و ارتش آزادی و کانون‌های شورشی، سراپای دشمن ضد بشری را لرزاند.. .". ( پیام رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی به همیاری ۲۳، ۱۳ آذر ۹۷)