پرویز خزایی: دم شیر یا دم ابتر خامنه ای

سخن کوتاه هفته

آن یکی شیراست اندر بادیه
وآن یکی شیر است اندربادیه
آن یکی شیراست که آدم میخورد
وآن یکی شیراست که آدم؛ میخورد
(مولای رومی)

اگر یکی از چهار مصداق این کلام بغایت سمبلیک استاد بزرگ بشریت- رومی؛ را بخواهیم به خامنه ای نسبت دهیم؛ تنها صفت این بدصفت؛ آدمخواری است. آنهم آدم هایی از شیرخواره تا نود و صدساله؛ غیرنظامی ایرانی؛ عراقی؛ سوری؛ یمنی؛ افغانی وووو. توصیف شیر برای او هم؛ اگر منظور آن حیوان شجاع و قوی؛ یعنی سلطان دشتها و بادیه های گسترده باشد؛ اصلا قبائی دوخته برای این ولی پا در گل و تا بن ریش غرقه در بدبختی عظما نیست. با معذرت از تمامی حیوانات وحشی و اهلی، این جانور بی شاخ و دم قرابتش بیشتر با گراز وحشی و یا مانند امام جمعه هایش تمساح و از این قماش است والبته با پیوند با راسو و بغایت ترسو، زیرا هر وقت در چنبره بحرانهای داخلی وخارجی گیر می افتد؛ مثلا توصیه نرمش و مذاکره میکند – و البته خودش؛ در هیئت موش قایم شده و شیخ روحانی و دلقکی بنام ظریف را سپر خود میسازد.

اما یک کلمه هم از سردار پوشالی او؛ قاسم سلیمانی بشنوید که این هفته؛ برای تقویت روحیه رهبر زهوار در رفته و آبروباخته؛ کرنش هایی کرد که هر کس که او و فقدان سوابق حرفه ای نظامی این لات چاقوکش در دنیای بغایت پیشرفته این قرن را نمی شناخت؛ فکرمیکرد همکلاسی مارشال مونتگمری و مارشال رومل و آیزنهاور و سردار سپاه مک کارتی بوده است و یا در مدرسه معروف سن سیرفرانسه؛ یکی از بهترین مدرسه های نظامی؛ آخرین فنون نظامی را خوانده و شاگرد اول شده است!. این جاهل قداره بند خلیفه اول و دوم؛ در نظام مادون قرون وسطی- که ناگهان بدامان قرن بیستم و بیست یکم و هزاره سوم افتاده است- علاوه بر شاخ و شانه کشیدن برای ترامپ رئیس جمهور و فرمانده کل قوای ایالات متحده؛ فریاد هل من مبارزه سر داد و گفت: خودم به تنهایی طرفت میشم!!- که انگاری زورخانه است یا کشتی دونفره و میل انداختن در گود آن ورزش سنتی چند هزارساله ....

در ضمن این لات زنجیری خلیفه دوم داعشی تهران نشین؛ در بیانات خود؛ برای تحقیر کردن ترامپ و تمامیت ارتش آمریکا؛ چیزی گفت که اگر خامنه ای بداند مفهوم آن چی بود؛ شاید از خجالت؛ مدتی دوباره به بهانه عود بیماری پروستات؛ راهی بیمارستان مشهد شود.

او برای نشان دادن اوج تحقیر خود علیه ارتش امریکا گفت که افراد ارتش آمریکا از پوشک بزرگسالان استفاده میکنند!! یعنی بخوانید در هنگام جنگ احتمالی از ترس و برای رویارویی با عواقب این ترس؛ پوشک سایز بزرگسالان میپوشند!! که مثلا اگر در مقابل سپاه مزدور و فقط غیرنظامی کش قدس او؛ کنترل خود را از دست دادند؛ این پوشک باعث جلوگیری از افشا و آبرو ریزی شود!!
فرمانده سپاه قدس ولایت مطلقه فقیه؛ که اولین خلیفه خونخوارش رؤیای فتح منطقه و جهان و برقراری اتحاد جماهیراسلامی را در سر میپروراند؛ و قرار بود عراق اولین قمر بشود؛ – که ارتش پر افتخار آزادیبخش ملی ایران داغش را برای بقیه تاریخ این کره زمین بر دلش نشاند؛ نمیدانست که آنچه او پوشک بمعنای تحقیر و تمسخر سربازان ارتش های مهم جهان مینامید؛ یک پوشش بسیار مهم ایمنی برای حفظ جان سرباز و رزمنده در صحنه نبرد است که در اصطلاح فنی و حرفه ای؛ Combat Diaper نامیده میشود!!. (فقط یکی از معانی دایپر پوشک برای کودکان خردسال است!!). بقول ما لرها دات بشینه و عزات و سیت موری بیاره! (مامانت بشیند به عزات و برات مویه خوانی کند!)
این پوشش مدرن و حرفه ای- که اخیرا نیز بسیار مؤثرتر و کارآمد تر شده است- یک نوع زره سوم؛ اینبار برای قسمت پایین تن است؛ تا در مقابل حمله تن بتن و یا موج انفجاری؛ همانند تکه اول که کلاه خود سر است و تکه میانه ای که زره سینه و شکم است؛ در بالاترین امکان جسم و جان سرباز و رزمنده را محافظت کند.

ملاحظه میفرمانید سطح شعور و علم دانش و آگاهی حرفه ای سرداران ولایت مطلقاً مطلقه را! این همان سیستم عقب مانده ای است که قرار بوده در همان کویرهای دوره های هزاره دوم جا گذاشته شود؛ ولی به همت دیکتاتوریهای پشتیبان و درهم شکستن احزاب و تشکل های سیاسی و اجتماعی مدرن توسط آن همایونی مخلوع؛ چهل سال پیش؛ خود را به این قرن رسانده است. این سیستم که آینده اش پشت سرش است؛ بر طبق قانون اساسی منحوسش قرار است تا ظهور حضرت مهدی تمام امت اسلامی جهان را تحت امامت ولی امر مسلمین جمع کند؛ و بخوانید یک میلیارد و ششصد میلیون انسان روی کره زمین را؛ در یک نظام واحد به وحدت سیاسی و نظامی و فرهنگی زیر فرمان ولایت بگیرد؟!. واقعاً که دات بشینه و عزات و سیت موری بیاره!!
با استقبال از آن ترانه طنز لری؛ که یکی از اشرفیان سرافراز همشهری من؛ همیشه برای خامنه ای میخواند؛ منهم یک بند به آن اضافه میکنم:
دمته بنه و کولت
وا ای سردار سوسولت!!