حسین پویا: روح مرحوم "ازهاری بیچاره"! در تلویزیون مشکوک "من و تو"!

در سال ۵۷ به تدریج شعله های انقلاب ضد سلطنتی سر به آسمان کشید. شاه در مقابله با انقلاب، و بدنبال حوادث ۱۳ آبان ۱۳۵۷ در تهران تصمیم گرفت با انتصاب یک دولت نظامی شعله انقلاب را خاموش کند. صبح روز ۱۴ آبان ۱۳۵۷ ارتشبد غلامرضا ازهاری به کاخ نیاوران احضار شد و پس از مذاکرات مختصری پادشاه به وی دستور داد نخست وزیر شود و با استفاده از قدرت نظام انقلاب را سرکوب کند.

چند روز بعد ازهاری به مجلس رفت تا گزارش کار و اوضاع را بدهد. پشت میکروفن با صدایی رسا و ژستی تیمسارانه! گفت:
......دیشب باز صدای الله اکبر از بالای بامها بگوشم رسید. دوربین را برداشتم و به پشت بام رفتم. هرطرف دوربین انداختم خبری از مردم بر پشت بامها نبود. اما صدای الله و اکبر از همه طرف به گوش میرسید. با دقت بیشتر نگاه کردم. دیدم در برخی پشت بامها بلندگوهایی نصب شده و نوار شعار و الله و اکبر از این بلندگوها پخش می شود.
مردم آنشب این صحبتها را در اخبار تلویزیون دولتی شنیدند. از فردا تا چند روز در تظاهرات مردم در شهرهای مختلف شعار اصلی این بود:
ازهاری بیچاره، پیر سگ گوساله، بازم بگو نواره، این آدما نواره؟ نوار که پا نداره.
و حالا به دنبال گردهمایی باشکوه ایرانیان هوادار مقاومت و مجاهدین در سی ام جون در ویلپنت پاریس و انعکاس اخبار آن در خبرگزاریها و رسانه های خبری مهم جهان، و اظهار اینکه صدهزار نفر در این گردهمایی بوده اند، توسط این خبرگزاریها، نا گهان مزدوران وزارت اطلاعات سر از تلویزیون "من و تو" در آورده اند و با لودگی و بلاهت ادعا می کنند که اولا مردم از مجاهدین خوششون نمیاد و به علاوه سالن پر نبوده و ته سالن خالی بوده و مجاهدین با فتوشاپ ته سالن را پر نشان داده اند. به نظر میرسد که وزارت اطلاعات همه کسانی را که سالها توی آب نمک خوابانده بوده و به آنها جیره و مواجب میداده، حالا از ترس سرنگونی نظام آخوندی، به صحنه می آورد که "توپ در کنند"!.
اینکه این تلویزیون بودجه سالانه ده ها میلیونی اش را از کجا می آورد، فعلا موضوع بحث نیست اما بی دلیل نیست که در این شرایط به کمک خامنه ای و روحانی آمده و این مزخرفات را پخش می کند. پاسخ ما اما، شبیه همان شعارهای مردم در پاسخ "مرحوم ازهاری بیچاره"! خواهد بود:
ای مزدور گوساله که رهبرت کیف قاپه. این سالن هم لپ تاپه؟ این مردم فتوشاپه؟