سینا دشتی:‌ شرط عشق

نقلست که درویشی در آن میان ازو پرسید که عشق چیست؟
 گفت: امروز بینی و فردا و پس فردا.
 آن روزش بکشتند و دیگر روزش بسوختند و سوم روزش به باد بردادند. یعنی عشق اینست.
(تذکره الاولیا. ذکر منصور حلاج)

رژیم "جمهوری اسلامی ایران" تحت رهبری ولایت‌فقیه خامنه‌ای و ریاست جمهوری حسن روحانی، با سپاه و بسیج و نیروی انتظامی و قضاییه و ... یعنی با تمامی دستگاه اختناق و سرکوب حکومتی قصد اتمام اشغال ایران و تحویل دادن آن به صاحبان اصلی یعنی مردم ایران را ندارند!
این یک زمینه‌ی بدیهی سیاست در ایران امروز هست! این واقعیت زمان ماست! حضرات بوی تعفن مرداب نیستند که به بادی بروند. اگر می‌خواهند که بمانند، اسباب و هزینه‌ی آن را محاسبه کرده و بر اساس ماکیاولیسم مطلق فقط برای حفظ قدرت دست به هر کاری می‌زنند، اصل برایشان حفظ نظام است! در این راه کوچکترین تخطی را نمی‌تابند، اعلام هم کرده‌اند که این رژیم با هیچکس عهد اخوت نبسته است!
تمامی ارگانهای حکومتی، تمامی فضای علنی اجتماعی، تمام ارکان و شئون زندگی اجتماعی از حضور مداوم و مستمر نمایندگان رژیم در امان نیست، از برنامه‌ی کودک در تلویزیون، صحن ورزشگاه‌های کشور تا هر عرصه‌ی علنی که فرض بفرمایید، همه شاهد حضور یک آخوند هست. تزریق مداوم حضور محسوس یک آخوند از سیاست‌های جدی رژیم هست. تأثیر دیالکتیکی قضیه هم این است که در قیام دی‌ماه، مراکز غنی‌سازی آخوند در ده‌ها نقطه‌ی کشور هدف خشم جوانان معترض شد.
اعدام ناجوانمردانه محمد ثلاث درویش زندانی، آخرین جنایت ضد بشری این حکومت نخواهد بود. هیچ تحلیل منطقی از ماهیت یا وضعیت رژیم ولایت‌فقیه نمی‌تواند به این استنتاج برسد که این حکومت از اعدام و کشتار دست بردارد. حتی در زمانی که دار الخلیفة ی این حکومت در معرض سقوط باشد، این حکومت توانائی و خواست توقف ماشین اعدام را نخواهد داشت.
نفی کامل رژیم آخوندی جز با نفی کامل مجازات اعدام محقق نخواهد شد. این واقعیت بسیار محسوسی هست که نفی مجازات اعدام تنها از عهده‌ی نیروهای برمی‌آید که به روند دموکراسی در ایران اعتقاد عملی دارند و درست در همین نقطه هست که مچ مرتجعین و جبار مسلکان باز می‌شود. تک تک نیروهای سپهر سیاسی ایران باید به نفی تمام و کمال مجازات اعدام پای بند باشند. این پیش شرط اصلی نفی شکنجه و دادگاه‌های قرون وسطایی حکومت هست. نیروهای جبار مسلک، بر اساس ماهیت خود خواستار دخیل کردن نیروهای نظامی رژیم، از قبیل سرداران ناراضی این دستگاه در پروسه‌ی سیاسی هستند و به موازات این موضع سخیف از نفی تام و تمام مجازات اعدام هم در میمانند!
نه حضرات نا مبارک حوزه پایمال کردن حق حاکمیت مردم و نه مدعیان دروغین نمی‌توانند از این شاخص گریزی داشته باشند!

نیروهای رژیم الان می‌خواهند با راندن انظار عمومی به سمت جام جهانی فوتبال و.. از انزجار ملی قتل دولتی محمد ثلاث فرار بکنند!

مقاومت ایران و خانم مریم رجوی بارها بر لغو مجازات اعدام تاکید کرده‌اند. مقاومت ایران در راه قرار دادن سران رژیم به خاطر جنایت علیه بشریت در مقابل محاکمه بین‌المللی، بسیار کوشیده است، مماشاتگران پلید اما هرگز نمی‌گذاشتند که نفی تمام عیار حقوق بشر در ایران مانعی برای تجارت نفت، گاز و .....باشد. اکنون در فردای قیام کبیر دی‌ماه مردم ایران، در راستای به گل نشستن کشتی استحاله طلبان و استمالت طلبان، ما فریاد مظلومیت مردم ایران را به گوش فلک خواهیم نشاند. دوران سکوت گذشته است.
ما به خون‌خواهی همه‌ی قربانیان مظلوم این حکومت انسان‌خوار، در تجمع بزرگ پاریس پرچم قیام تا آزادی را بالا خواهیم برد،
شرط عشق چنین باشد!