مسعود کلانی: طوفان قیام، رژیم ضد ایران و ایرانی آخوندها را به زباله دان تاریخ می راند

بالاترین نماینده رژیم آخوندی، در کرواسی با بی اعتنایی خوار کننده دولت و مردم این کشور روبرو شد. وزیر خارجه رژیمی که سیاست ها و روابط خود را با تروریسم و تهدیدات تروریستی و باجهای کلان از پول نفت مردم ایران، به پیش می برد؛ هنگام ورود به کشور کرواسی با استقبالی سرد تر از هوای یخبندان اروپا روبرو می شود. هیچ مقام دولتی مطرحی به پیشواز او نیامد تا آنجا که کارگزاران رژیم در کرواسی ناچارند که هوای سرد را دلیل استقبال نکردن از او عنوان کنند.

پس از اقدام توهین‌آمیز شرکتهای آلمانی در عدم سوخت‌رسانی به هواپیمای جواد ظریف که در کنفرانس مونیخ شرکت کرده بود این دومین تو دهنی است که نماینده رژیم آخوندی در اروپا دریافت می کند.
در شرایطی که هنوز مماشات با رژیم آخوندی حرف اول را در رابطه با این رژیم ضد ایران و ایرانی می زند، چه اتفاقی افتاده است که بفاصله چند روز نماینده رژیم دو بار رسوا و مفتضح میشود تا آنجا که باند رقیب و رسانه های رژیم هم به مسخره کردن او می پردازند. در این باره در حالیکه سخنگوی وزارت خارجه رژیم تلاش کرد توهین آشکار و سیلی به گونه سرکرده اش را به بهانه عدم هماهنگی توجیه کند، باند رقیب با نیش وکنایه در روزنامه ها نوشتند: باک خالی برجام، برجام باک هواپیمای وزیر را هم پر نکرد، وسط آسمان نمی‌شود دبه تکان داد.
یکی دیگر از نمونه های بارز دست رد به سینه رژیم آخوندی علیرغم اینکه هنوز طرف معامله کشورهای اروپایی است کنفرانس وزرای امور خارجه سه کشور اروپایی و رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس ازجلسه بروکسل با همین وزیر خارجه رسوای آخوندها دو هفته پس از شروع قیام در ۲۱ دی ماه است. وزرای خارجه فرانسه، انگلستان و آلمان طی جلسه یی در بروکسل که به دعوت فدریکا موگیرینی تشکیل شده بود، با جواد ظریف وزیر خارجه فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران گفتگو کردند؛ اما در پایان کنفرانس مشترکی با حضور ظریف برگزار نشد و و وزرای خارجه سه کشور و موگرینی خودشان کنفرانس مطبوعاتی پایانی جلسه را برگزار کردند.
اما چنین برخوردهایی از چه نشات گرفته است و نشانه چیست؟
کافی است کمی به عقب برگردیم به روزهای هفته های دوم و سوم دیماه و قیام قهرمانانه مردم ایران که نه تنها رژیم آخوندی را به لرزه در آورد و در کمال بهت و ناباوری، زباله دان تاریخ را به او نشان داد، بلکه دولت های جهان را هم به بازبینی روابط خود با رژیم ایران و توجه به خواست مردم ایران برای نابودی دیکتاتوری ضد ایرانی و رسیدن به آزادی و رهایی و رفاه و عدالت سمت داد.
 در مراجعه به آرشیو اخبار، برای مرور این موضعگیریها و شنیده شدن صدای مردم ایران در سطح جهانی، با بیش از ۱۰۰ صفحه از موضعگیریهایی روبرو شدم که حاکی از تاثیر تکان دهنده خروش مردم ایران در بسیاری از کشورهای جهان بود.
از همان روز شروع قیام از مشهد، نمایندگان پارلمانها و مدافعان حقوق بشر رژیم نا مشروع آخوندی را محکوم کرده و به حمایت از مردم ایران برخاستند.
عضو سنای آمریکا تام کاتن روز هفتم دیماه گفت رژیمی که با انگیزه یک ایدئولوژی کینه و نفرت حرکت کند:‌ نمی‌تواند از یک پایگاه مردمی برخوردار باشد و ما بایستی از مردم ایران که برای ابراز مخالفتشان روی جان خود ریسک می کنند، حمایت کنیم.
رهبر حزب محافظه کار کانادا گفت:‌ در مقابله با یکی از فاسدترین دیکتاتوریها در جهان ما در کنار مردم ایران می ایستیم.
موج حمایت از قیام مردم ایران با شعله ور شدن آتش قیام در شهرهای مختلف و رادیکالیزه شدن آن که دیکتاتور خونریز و جنایتکار ولایت فقیه را نشانه گرفت، گسترش یافت و رئیس جمهور آمریکا که در روز ۹ دی ماه خواهان احترام رژیم به حقوق مردم از جمله حق آزادی بیان آنها شده بود یک روز بعد همراه با معاون خود پا را جلوتر گذاشته و اعلام کردند در کنار تظاهرکنندگان که صدای خود را برای آزادی بلند کرده‌اند، می‌ایستیم.
یک روز بعد در حالیکه رسانه های جهان اخبار و گزارشات تظاهرات قهرمانانه مردم ایران علیه ولی فقیه و آخوند روحانی را منعکس می کردند؛ رئیس دوم کمیسیون خارجه و دفاع پارلمان نروژ گفت:‌ نروژ باید همانند سایر کشورهای دمکراتیک علنا مقامات ایرانی را محکوم کند و بایستی در سمت ملت ایران قرار گرفته و از خواسته آنان در خصوص تغییرات دمکراتیک در کشور خود حمایت کند.
روز ۱۱ دی مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا که در موضعگیری قبلی خود بر مقاومت قهرمانانه مردم ایران و مبارزه آنها علیه رژیم بی‌رحم حاکم تاکید کرده بود، دوباره اعلام کرد:‌ باید در کنار مردم ایران و علیه سپاه پاسداران ایستاد، سپاه پاسداران اموال مردم را به غارت می برد و صرف حمایت از تروریسم می کند.
در همین روز دونالد ترامپ طی پیامی اعلام کرد:‌ مردم ایران در تلاشند تا حاکمیت را از این رژیم فاسد پس بگیرند و ما احترام بسیاری برای آنها قائلیم.
هم چنین نماینده آمریکا در سازمان ملل نیکی هیلی خواستار برگزاری اجلاس فوق‌العاده شورای امنیت و شورای حقوق بشر سازمان ملل برای بررسی وضعیت ایران شد.
همزمان لوموند ارزیابی یک جامعه شناس فرانسوی را منتشر کرد و نوشت:‌ یک انقلاب واقعی کلیت نظام ایران را نشانه گرفته است. آنچه در ایران امروز می گذرد یک انقلاب به معنای حقیقی کلمه است. ... یک انقلاب بزرگ ملی که ... مستقیماً و به طور رادیکال رأس حکومت اسلامی ایران را نشانه گرفته است...بدون شک انقلاب جاری جمهوری اسلامی ایران را به خطر انداخته است.
 جامعه شناس فرانسوی تصریح کرد: اینبار کلیه اظهارات مقامات رژیم نشان می دهد که اردوی ترس تغییر کرده است: آنکه می ترسد حکومت است، نه مردم.
در بیستم دی ماه بیانیه کاخ سفید آمریکا سران رژیم ایران را به خاطر نقض حقوق مردم ایران قابل حسابرسی اعلام کرد و سپس اعلامیه سرفصلی رئیس جمهور آمریکا آمریکا بدنبال قیام تاریخی مردم ایران را در ۲۲ دی ماه را داشتیم که گفت:‌ ما از شهروندان شجاع ایرانی که خواهان تغییریک رژیم فاسد هستندحمایت می‌کنیم، ما همه کشورها را به حمایت مشابهی از مردم ایران فرامی‌خوانیم.
رژیم ایران حکومت اصلی حامی تروریسم در جهان است، این رژیم بیش از صد هزارشبه‌نظامی را تأمین مالی و تسلیح کرده تا نابودی را به سراسر خاورمیانه گسترش بدهد، این رژیم حکومت قاتل بشار اسد را سرپا نگهداشته و کمک کرده تا مردم سوریه را کشتار کند.
بدنبال این موضعگیریها لیست تحریم های جدید آمریکا علیه ‍۱۴ شخص و نهاد رژیم از جمله آمران سرکوب و شکنجه منتشر شد.
بدنبال این موضعگیری ها شاهد بیانیه های متعدد در آمریکا و جلسات مختلف مجلس نمایندگان و سنای آمریکا و ارائه دو لایحه و تصویب یک قطعنامه دو حزبی در حمایت از مردم ایران و محکومیت رژیم آخوندی بودیم.
سیل موضعگیریها علیه رژیم و در حمایت از قیام مردم ایران همچنان ادامه یافت. شخصیت های سیاسی از سراسر جهان و نمایندگان پارلمانهای کشورهای مختلف به حمایت از مردم ایران و قیام آنها علیه رژیم آخوندی برخاستند که برای کوتاه کردن، از آن در می گذرم. در این بین نمایندگان پارلمان اروپا نیز در جلسه رسمی این پارلمان و در جلساتی که در حمایت از مقاومت ایران برگزار کردند، رژیم آخوندی را محکوم کرده و رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا را که حتی یک توئیت مستقل در باره قیام مردم ایران صادر نکرده بود به سخره گرفته و از مواضع او ابراز تاسف کردند.
این مطلب با خبری از استقبال سرد دولت کرواسی از وزیر خارجه رژیم شروع شد، با خبری از یک رسانه این کشور آنرا به پایان می بریم.
 رسانه گلوبوس در کرواسی در ۲۴ دیماه نوشت:‌ رژیم ایران در نقطهی ضعیف خود قرار دارد. مردم خواهان تغییر و سرنگونی این رژیم هستند و این بار ثابت کردند که این تغییر امکان پذیر و در دسترس است. سرنگونی رژیم ایران، هدف اصلی تظاهرات هایی است که در سرتاسر ایران برگزار می شود.
در حالی که رسانه های جهانی، سیاستمداران و تحلیل گران متفق القول هستند که حکومت ظالمانه ای که در سال ۱۹۷۹ برسرکار آمده، اکنون در معرض خطر سرنگونی قرار گرفته است. این حکومت این بار نیز در مواجه با تظاهرات گسترده مردمی، دست به سرکوب تظاهرکنندگان زده است؛ اما اپوزیسیون به خوبی سازمان یافته این رژیم با رهبری کاریسماتیک خود مریم رجوی، نقش بسیار فعالی در این اعتراضات داشته اند هدف آنها، سرنگونی حکومت مذهبی حاکم و استقرار حکومتی مبتنی بر جدایی دین و دولت است.
آری، طوفانی که قیام قهرمانانه زنان و جوانان و همه اقشار مردم ایران بپا کرده اند رژیم ضد ایران و ایرانی آخوندی را به جایگاه نهایی آن تا پیروزی آزادی در ایران عقب می راند.