مهرداد هرسینی:‌ آن را که حساب پاک است....

در یک چرخش قابل پیش‌بینی نیکی هیلی، سفیر ایالات‌متحده در سازمان ملل متحد طی دیداری با مدیرکل آژانس بین‌المللی اتمی در وین، خواستار «دسترسی به تمامی تأسیسات اتمی» رژیم آخوندی گردید.

به یقین این درخواست مبین واقعیتی مبنی بر وجود پنهانکاری های عامدانه از سوی دیکتاتوری خامنه‌ای در راستای اجرای کامل قرارداد برجام است که اکنون با خود چالشی دیگر را برای نظام آخوندی به همراه آورده است.

یکی از موضوعات مهم که در این درخواست نهفته است، همان سایت پارچین است که دیکتاتوری ولی‌فقیه در آن چاشنی‌های انفجاری با کاربردهای اتمی را به آزمایش گذاشته بود.

همچنین شورای ملی مقاومت (۲۴ آبان ۱۳۸۶) در یک اطلاعیه روشنگرایانه اعلام نمود «انفجارهای مهیبی در مجتمع موشکی سپاه پاسداران در پارچین رخ داده است. در این اطلاعیه آمده است: بعد از ظهر سه شنبه ۱۳ نوامبر برابر با ۲۲ آبان یک سلسله انفجار در مجتمع نظامی پارچین (یکی از مجتمع‌های تولید موشک به‌ویژه تولید موشک کروز) در جنوب تهران روی داد».

بدین‌سان معلوم گردید که پارچین نه تنها یک سایت با کاربردهای شیمیایی و اتمی است، بلکه فراتر از آن مرکزی برای آزمایش‌ها و ساخت و طراحی انواع و اقسام موشک‌ها است.

طی سالی‌های اخیر و بعد از قبول تسلیم نامه وین از سوی خامنه‌ای زهر خورده، متأسفانه در سایه سیاست مخرب مماشات و با چشم‌پوشی عامدانه متولیان این سیاست، رژیم آخوندی از دادن هرگونه اطلاعات مکفی در این رابطه خودداری کرده است. یکی از موارد این چشم‌پوشی‌های عامدانه همان موضوع سایت اتمی پارچین است که برخلاف روح و جوهر حاکم بر قواعد بازی در جامعه جهانی، به دیکتاتوری ولی‌فقیه این اجازه داده شد تا به تنهایی از پارچین نمونه برداری نماید، امری که در آن زمان به‌غایت مشکوک و مورد اختلاف نظر بسیاری از کشورهای ذیربط در پرونده اتمی ایران بود.

در این رابطه به نوشته خبرگزاری رویتر (۱ شهریور ۱۳۹۶) خانم هیلی از جمله تأکید کرد «اگر شما رفتارهای گذشته رژیم ایران را بررسی کنید متوجه می‌شوید که آنها در سایت‌های نظامی، در دانشگاه‌ها و اماکنی نظیر اینها فعالیت‌های مخفیانه داشته‌اند. در آن اماکن از قبل مسائلی وجود داشتند، بنابراین آیا (آژانس) این موضوع را در بررسی‌هایش می‌گنجاند تا مطمئن شود که آن مسائل دیگر وجود ندارند؟ آنها اکنون مجوز بررسی سایت‌های نظامی را دارند. آنها مجوز بررسی هر سایت مشکوک را دارند. مسئله این است که آیا این کار را انجام می‌دهند؟».

هنوز جوهر این بیانه خشک نشده، دیکتاتوری ولی‌فقیه با گسیل کارگزاران حکومتی، تلاش نمود ضمن هوچی گری و مخدوش نمودن اصل ماجرا، دست به شانتاژ کشورهای ذیربط در پرونده اتمی ایران بزند.
برای نمونه باید به نامه عجولانه وزیر امور خارجه ولایت به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که اخیراً برای دلجویی از آخوند روحانی به تهران سفر کرده بود و نیز یوکیا آمانو، رئیس آژانس بین‌المللی اتمی اشاره نمود. جواد ظریف در این نامه ملتمسانه از آنان خواهان مداخله و همچنین توزیع درخواست ولایت، در میان کشورهای عضو شده است!، امری در روال دیپلماتیک بسیار غیرمنطقی و از موضع ضعف و صرفاً برای دغلکاری است.

همچنین یک مهره دیگر رژیم در کمیسیون امنیت در مجلس حکومتی اعلام کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه بازدید از سایت‌های نظامی ایران را ندارد.
محمدجواد جمالی نوبندگانی اظهار داشت: ما هرگز بازدید از مراکز نظامی خود را نمی‌پذیریم و نپذیرفته‌ایم». (تلویزیون حکومتی رژیم ۱ شهریور ۱۳۹۶)
در پاسخ به این درخواست عاجزانه دیکتاتوری مذهبی از طرف‌های تجاری رژیم بود که نماینده ایالات‌متحده دوباره تأکید کرد: «اگر حساب آنها پاک است نباید نگران سؤالاتی باشند که من از آژانس می‌پرسم».

به‌راستی اکنون در این میان این سؤال منطقی مطرح است که خامنه‌ای با وجود تمامی سرمایه‌گذاری‌های استراتژیک بر سر برجام و گذاشتن تخم‌مرغ‌های حکومتی در سبد این قرارداد، چرا به این میزان به هراس و وحشت افتاده است.
بقول معروف «آن را که حساب پاک است، از محاکمه چه باک است». اگر به‌واقع در پارچین تخلف و یا مخفی‌کاری اتمی، موشکی، شیمیایی و یا لیزری صورت نگرفته است، چرا رژیم آخوندی به بازرسان ملل متحد اجازه بازدید و نمونه برداری آزادانه از آن را صادر نمی‌کند؟

در ورای این سوالات، اکنون وضعیت رژیم به مانند راه رفتن بر روی شمشیر دولبه ای می‌ماند که قبول یا عدم قبول درخواست بین‌المللی هرکدام دارای تبعاتی سهمگین برای نظام آخوندی است.
قبول به معنای تن دادن به راستایی آزمایی، اما این بار توسط کارشناسان جامعه بین‌الملل است و عدم قبول به معنای تقابل با خواست منطقی بین‌الملل است.
به یقین بهترین پاسخ به تمامی ابهامات در رابطه با پنهانکاری های اتمی رژیم آخوندی را باید در موضعگیری اخیر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی حکومت جستجو نمود، زمانیکه وی به دنبال فشار و موج جدید بین‌المللی بی‌مهابا تهدید کرد که حاکمیت خامنه‌ای در وضعیتی است که تنها طی ۵ روز غنی‌سازی ۲۰ درصدی را راه‌اندازی نماید. وی در گفتگویی با خبرگزاری حکومتی مهر تأکید کرد: اگر اراده کنیم تا پنج روز می‌توانیم غنی‌سازی ۲۰ درصد را آغاز کنیم.
این در حالی است که برخی می‌گویند صنعت هسته‌ای متوقف شده است، بستند و بردند؛ قسم جلاله هم بخورید فایده‌ای ندارد. به این علت تصمیم گرفتیم تصاویر راکتور مدرن اراک منعکس شود».