بهرام مودت: ویلپنت ۱۳۹۶ - تصویری زیبا از ایران فردا

گردهمایی با شکوه و جذاب ایرانیان با شعار " ایران آزاد " در روز ۱۰ تیرماه ۱۳۹۶ در ویلپنت پاریس قدرت و توانمندی مقاومت را در ابعادی تازه و با چشم‌اندازی به‌مراتب روشنتر در راستای سرنگونی رژیم دیکتاتور مذهبی آخوندها به اثبات رساند.

این گردهمایی در چنین ابعادی بزرگ و خیره‌کننده به‌مثابه عید بزرگ مقاومت با آن همه شادی و شعف و با چهره‌های بشاش و پر امید با اعلان پیام اصلی خود یعنی رسیدن به دوران تغییر و سرنگونی رژیم فاشیستی مذهبی آخوندها مسیر راه آینده را به‌روشنی مطرح و پیروزی نهایی را نوید داد.
گردهمایی ویلپنت ۱۳۹۶ در چنین شرایطی آنهم با شکوهمندی و زیبایی چشمگیر با باور و ایمان بیشتر با ورود ارتش آزادی به فاز تهاجمی (که نمونه‌اش را در فعالیت و نقش یگان‌های ارتش آزادی در تبلیغات تحریم انتخابات و معرفی هرچه بیشتر رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت مریم رجوی در بین هم‌میهنان در ایران را شاهد بودیم) برگزار شد.
 دختران و پسران سفیدپوش در کنار و همراه مریم رجوی در هنگام ورود به سالن گردهمایی و سپس اجرای آهنگ بسیار دیدنی و جذاب این سفیدپوشان که آینده روشن و شادی را برای نسل جوان نوید می‌دادند، جذابیت خاصی داشت. به زیبایی و قشنگی تزیین سالن، رنگ‌آمیزی و تقسیم سه‌گانه سن با پشت‌صحنه که در طول زمان برگزاری با نشان دادن تصاویر و ویدیوهای مختلف و متفاوت هیجان قشنگی را در بین شرکت‌کنندگان به وجود آوردند باید اشاره داشت. بخصوص پخش مستقیم از حضور با شکوه ارتش آزادی از تیرانا شادی و شعف بسیاری را باعث شد. وقتی با علاقه به هر گوشه‌ای از سالن نظری داشتم و با نگاه کنجکاوانه‌ام به چهره‌های حاضرین یک پیام و یک امید که بسا بزرگتر، قوی‌تر و روشنتر از گذشته بود را حس می‌کردم و آن ایقان به سرنگونی رژیم و باور و امید به ایرانی آزاد و آباد با پیروزی مقاومت بود. طبیعی است که پرداختن به ابعاد بزرگ و پرشکوه این گردهمایی از زوایای مختلف چه به‌صورت تصویری چه نوشتاری زمان می‌برد.

با مرور و توجه به رویدادها، حوادث و اتفاقات چه در سطوح مختلف داخلی و چه در عرصه سیاست‌های بین‌المللی در فاصله زمانی بین گردهمایی ویلپنت ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ می‌توان به یک نتیجه‌گیری رسید که از یکسو نگاهی هست بر پیروزی‌های مقاومت و مردم ایران که در واقع تغییرات کیفی و اساسی را در بر دارد و شکست‌های پی‌درپی رژیم فاشیستی مذهبی آخوندها و شخص خود خامنه‌ای هست که در واقع نشانه ایست از به بن‌بست رسیدن تمامیت رژیم و از سوی دیگر نگاهی هست به دیدگاه‌های مهم در سطح سیاست بین‌المللی نسبت به رژیم و آلترناتیو..
از مهمترین نمونه‌های این رویدادها که البته بایستی به‌طور مفصل و جداگانه مورد بحث قرار گیرند را می‌توان به‌صورت فهرست وار چنین مطرح کرد:
 * انتقال و هجرت بزرگ و موفقیت‌آمیز مجاهدین از زندان لیبرتی عراق به کشور آلبانی می‌باشد. عملیات این انتقال اگرچه پیچیده و پرهزینه بود ولی غافلگیری و بور شدن خامنه‌ای را در برداشت که در رویای نابودی تمام و کمال ارتش آزادی در فکر بقای بیشتر خود و رژیم و فرار از سرنگونی بسر می‌برد. نکته مهم در این رویداد تاریخی خروج مجاهدین، مقاومت و ارتش آزادی از فاز تدافعی و ورود به فاز تهاجمی می‌باشد.
٭ طرح و پیشبرد جنبش دادخواهی کشتار سال ۶۷ نیز که ابتکار عمل آن از سوی مقاومت ایران صورت گرفت نمونه مهم دیگری است که به‌ویژه از یکسال گذشته در دستور کار مقاومت قرار گرفته است. جدا از اعترافات سران جنایتکار رژیم در سیرک انتخابات قلابی در مورد دستگیری، شکنجه و اعدام‌ها در طول ۳۸ سال عمر نکبت‌بار خود، این مقاومت ایران بود که با پروژه جنبش دادخواهی کشتار ۶۷ را با افشاگری و طرح گسترده آن به محاکمه سران رژیم در دادگاه‌ها و محاکم بین‌المللی فراخوان داده است. این فراخوان و پیگیری مستمر آن از سوی مقاومت خامنه‌ای و سران جنایتکارش را به وحشت انداخته است و همچنین حمایت‌های گسترده از سوی هم‌میهنان، سیاستمداران خارجی و ارگان‌های حقوق بشری را نیز در برداشته است.
 ٭ انتخابات ریاست جمهوری ایالات‌متحده آمریکا نیز یک رویداد مهم دیگری است، از آنجا که دیدگاه شخص ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و ترکیب کابینه دولتش نسبت به رژیم آخوندها و منطقه کاملا متفاوت با سیاست مماشات دولت قبلی اوباما می‌باشد باید منتظر تغییراتی در سیاست خارجی آمریکا بود. چنانچه این دیدگاه جدید و پیشبرد سیاست‌های تازه و متفاوت بخصوص در ارتباط با دخالت نظامی و عملیات تروریستی رژیم در کشورهای منطقه و به‌طور کلی در ارتباط با نقش خامنه‌ای در بحرانی کردن اوضاع خاورمیانه به‌صورت جدی و مستمر و با همکاری دیگر کشورهای اروپایی و منطقه خاورمیانه دنبال شوند و با توجه به بحرانی بودن اوضاع داخلی در ایران نگرانی و وحشت خامنه‌ای صد چند برابر خواهد شد. تا همین امروز هم تا این اندازه که چنین سیاستی مطرح شده وحشت بی سابقه‌ای را در اردوی سران رژیم و شخص خامنه‌ای شاهدیم.
 ٭ و اما نکته مهمتر شکست مفتضحانه خامنه‌ای در انتخابات قلابی به اصطلاح ریاست جمهوری رژیم بود که با هر نگاهی از هر زاویه‌ای حتی بی‌طرفانه به روند ورود به دور تبلیغات که منجر به جنگ بیشتر گرگ‌ها و افشاگری‌های گسترده جنایت‌هایشان شد تا انتخاب مجدد روحانی شیاد داشته باشیم تماما تایید و تاکیدی است بر شکست ذلیلانه مهندسی خامنه‌ای برای انتصاب آخوند رئیسی جلاد و یک دست کردن رژیم. یک نمونه‌اشکار از این جنگ گرگ‌ها در سیرک انتخابات اقرار و اعتراف خود روحانی روباه بنفش در مورد ۳۸ سال دستگیری، شکنجه و اعدام هست.
نگارنده از آنجا که این بار مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران در سخنرانی خود در این گردهمایی به نکاتی اشاره داشت که حائز اهمیت می‌باشند و همچنین از آنجا که وجود ننگین و ویرانگر این رژیم نه تنها برای کشور ما ایران یک عامل نابودی در ابعاد گسترده اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی می‌باشد، بلکه تهدیدی واقعی و عینی برای صلح و ثبات منطقه و جهان هست، با کمک گرفتن از قسمتی از پیام ایشان که اتفاقا مسیر راه آینده را هم به‌خوبی نشان می‌دهد و با اشاره به قسمتی کوتاه از متن موضوع سخنرانان در این گردهمایی بر یک اتفاق‌نظر بین‌المللی در ارتباط با این رژیم را تاکید داشته و تاییدی بود بر راه و مسیری که این مقاومت با تمام فداکاری، ایستادگی و پرداخت هزینه‌های سنگین در طول ۳۸ سال مبارزه و نبرد طی کرده است.
مریم رجوی در قسمتی از سخنرانی خود با طرح سه حقیقت اساسی و توضیح در مورد هریک بر " آفتاب تغییر بر ایران تابیده است " تاکید کرد.
 سه حقیقت اساسی
آفتاب تغییر بر ایران تابیده است. رژیم حاکم، بیش از همیشه آشفته و ناتوان است. جامعه ایران لبریز نارضایتی است و جامعه بین‌المللی سرانجام به این واقعیت نزدیک شده که مماشات با رژیم ولایت‌فقیه خطاست. همین اوضاع جوشان سه حقیقت اساسی را برای رسیدن به ‌‌آزادی ایران و صلح و آرامش در منطقه بیان می‌کند.
اول:‌ ضرورت سرنگونی رژیم ولایت‌فقیه
دوم: در دسترس بودن سرنگونی این رژیم
و سوم: وجود یک آلترناتیو دمکراتیک و مقاومت سازمانیافته، برای به‌زیر کشیدن استبداد مذهبی.
نگارنده سعی دارد که در یک تقسیم‌بندی بر اساس این سه حقیقت جملاتی از متن سخنرانی نمایندگان، شخصیت‌ها و هیئت‌های سیاسی از کشورهای مختلف را در این تقسیم‌بندی قرار دهد، البته بدون شک بعضی از این جملات گاها درباره هر سه موضوع صادق هستند.
هدف اینست که این اتفاق‌نظر جبهه جهانی را در مورد رژیم آخوندها و همسو بودنشان با تحلیل‌ها و برنامه‌های مقاومت و از همه مهمتر امر سرنگونی و وجود آلترناتیو را بیشتر و بهتر مدنظر قرار داده و تاکید و تاییدی باشد بر اوضاع بحرانی و انزوای بین‌المللی آخوندها و حقانیت مقاومت.

1- سرنگونی یک ضرورت است
با نگاهی فشرده و با توجه به عملکرد خانمانسوز رژیم آخوندها در طی ۳۸ سال حاکمیت ننگینشان که جز نابودی اقتصاد، افزایش بیکاری، گسترش و افزایش آمار فحشا، معتادین، قبر خواب‌ها، کودکان کار، طلاق و جنگ ۸ ساله، صدور تروریسم و بنیادگرایی، دخالت نظامی در کشورهای منطقه و شکست در پروژه ساختن بمب اتمی با میلیاردها دلار هزینه سرسام‌آور آنهم از جیب ملت، در بر نداشته است. ملت ایران این حق را دارد که با اعتماد و اتکا به تنها آلترناتیو و جانشین سیاسی و حمایت از ارتش آزادی در پی سرنگونی رژیم فاشیستی مذهبی آخوندها باشد.

مریم رجوی
"نتیجه همان چیزی است که مقاومت ایران از آغاز بر آن تأکید کرده است. همان چیزی که امروز بسیاری در جهان به‌آن رسیده‌‌اند: راه‌حل و یگانه راه‌حل، سرنگونی رژیم ولایت‌فقیه است"

راما یاد – وزیر پیشین حقوق بشر فرانسه
همه جا اشرفی‌ها، پرشور و با انضباط زندگی مبارزاتی خودشان را به پیش می‌برند. تا وقتی مستبدان به حاکمیت خود در تهران ادامه می‌دهند باید علیه توحش بایستیم، مطالبه عدالت بکنیم و بخواهیم که آنها به دادگاهها سپرده شوند؛ و در این انتخابات تصاویر مریم رجوی را در خیابان های تهران دیدیم. مقاومت پیشروی میکند. در همه جا هسته‌های مقاومت فعال می‌شوند. من مطمئنم که این حکومت از درون فرو خواهد پاشید. ولی برای این، نیاز به ما و به جامعه بین‌المللی هست، نیاز به یک تغییر هست.

ارتشبد جرج کیسی - فرمانده کل نیروهای چند ملیتی در عراق ۲۰۰۷-۲۰۰۴
کشورهایی که از ترور برای رسیدن به اهداف سیاسی‌شان استفاده میکنند، تهدیدی هستند نه تنها علیه مردم خودشان، بلکه به‌طور کلی علیه جامعه بین‌المللی؛ و امروز هیچ دولتی که تروریسم را حمایت و صادر میکند نمی‌تواند یک طرف سازنده در جهان ما بشود. تغییر رژیم در ایران باید محقق شود.
ژنرال جیمز کانوی - فرمانده پیشین نیروی تفنگداران دریایی آمریکا
من برای شما آرزو می کنم که مردم آزادیخواه در همه جا از تلاش‌های شما حمایت کنند من شما را تشویق می‌کنم. هدف شما باید سرنگونی آن آخوندها باشد، کسانیکه یک دوره سیاه را در تاریخ ایران به وجود آوردند.

برنارد کوشنر وزیر خارجه پیشین فرانسه
هم چنان میخواهم به خانم مریم رجوی تبریک بگویم؛ همیشه یک درس برای من بوده است، درسی از حقیقت سیاسی؛ سخن‌گفتن به نام مجاهدین؛ خانم رجوی یک سمبل خوب است، نه فقط یک سمبل بلکه شروعی برای دیدگاه تغییر به‌سوی دموکراسی؛ یک خانم مسلمان رئیس‌جمهور ایران باشد، این شروع یک تغییر بزرگ است.
من به شما خواهم گفت که مهم‌ترین گام رو به جلو برای تحقق این آرزو، تغییر رژیم در ایران و آوردن آزادی برای مردم ایران خواهد بود. این نمی‌تواند با وجود این رژیم، محقق شود.

رابرت پتینجر – نماینده کنگره امریکا
کنگرة ایالات متحدة آمریکا از مردم آزادیخواه ایران حمایت میکند. میخواهم امروز از شما سئوال کنم، آیا آماده‌اید که آنها را مورد حسابرسی قرار دهید؟ آیا آماده‌اید که خامنه‌ای را مورد حسابرسی قرار دهید؟ آیا برای تغییر رژیم آماده‌اید؟ آیا آماده‌اید که از شر بزرگترین حامی تروریسم در جهان خلاص شوید؟ آیا آماده‌اید آزادی را در ایران برقرار کنید؟ آیا برای یک انتخابات صادقانه آماده‌اید؟ آیا برای آزادی ادیان در ایران آماده‌اید؟

نصر حریری - رئیس هیأت مذاکره اپوزیسیون سوریه
هر کس که در جنگ خود با تروریسم جدی است، باید سمت و سوی خود را به جانب شرق و علیه رژیم تهران قرار بدهد و این رژیم فاشیستی را سرنگون سازد. در این صورت خواهید دید تمامی این شبه نظامیان مسلح و تروریست ذوب و یک شبه ناپدید خواهند شد.
مارچین شویه چیتیسکی - وزیر پیشین روابط اقتصادی بین‌المللی لهستان
ما اینجا آمده‌ایم تا برای پایان دادن به رژیم دیکتاتوری ایران فرا بخوانیم. من این باور را دارم که ایران می‌تواند آزاد باشد، می‌تواند دموکراتیک باشد، می‌تواند شکوفا باشد، می‌تواند کشوری بدون مجازات اعدام باشد.
 
جان بولتون - سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل
از بیش از ۱۰ سال پیش و از زمانی که به این مراسم میآیم گفته‌ام که سیاست اعلام‌شدة ایالات‌متحده آمریکا باید سرنگونی رژیم آخوندها در تهران باشد. رفتار و اهداف این رژیم تغییر نخواهد کرد، از این‌رو تنها راه حل، تغییر خود رژیم است؛ و به همین دلیل هم هست که قبل از سال ۲۰۱۹، ما که اینجا هستیم در تهران جشن خواهیم گرفت.

2- سرنگونی در دسترس است
با توجه به فجایع و ویرانگری در سطوح مختلف جامعه به دلیل سیاست‌های ضد ایرانی و ضد بشری رژیم ولایت‌فقیه و به بن‌بست رسیدن در پاسخ به مطالبات و خواسته‌های مردم از اقشار مختلف و همچنین با افزایش و گستردگی اعتراضات به اشکال مختلف شرایط و زمینه‌های مناسب برای رسیدن به سرنگونی این رژیم را به‌خوبی شاهد هستیم. به عبارتی در دسترس بودن سرنگونی.

مریم رجوی
 واقعیت این است که سرنگونی رژیم ولایت‌فقیه، شدنی و در دسترس است. به‌دلیل ناتوانی‌های رژیم‌‌، از جمله:
"ناتوانی در مهار فروپاشی اقتصادی و فجایع زیست‌محیطی و ناتوانی در تأمین ابتدایی‌ترین خواست‌های مردم به‌جان آمده، ناتوانی در دستیابی به بمب اتمی و حتی ناتوانی در یک‌دست کردن رژیم"

باب بلکمن- نماینده پارلمان انگلستان
همه ما اینجا گردهم آمده‌ایم تا آن روز بزرگ را نزدیک‌تر کنیم، روزی که ایران آزاد خواهد شد

سید احمد غزالی-نخست وزیر پیشین الجزایر
همانطور که خانم رجوی، خانم مریم رجوی گفت باید دست به تهاجم زد! تهاجم همان مسیری است که مستقیما راه خواهد برد به آزادسازی مردم ایران از چنگ دیکتاتوری حاکم. مسیر دشوار است ولی به آخر آن نزدیک شده‌ایم. نزدیک هستیم.

بارونس ورما - عضو مجلس اعیان انگلستان
ما اکنون به سمتی می رویم که امیدوارم سفری باشد مملو از الهام و آرزو برای هر نفر که در ایران است. امروز ما داریم امید میدهیم نه به آنها بلکه به خودمان زیرا ما به‌طور جمعی می‌بینیم زمانی که به هم می‌پیوندیم و جهان در طرف ما است ما می‌توانیم تغییر ایجاد کنیم. شما ستون فقرات این کشف بشریت هستید.

نیوت گینگریچ کاندید ریاست جمهوری – رئیس پیشین کنگره آمریکا
من امروز آمده‌ام تا برای شما یک پیام بسیار ساده را بیاورم: ایران باید آزاد باشد. دیکتاتوری باید نابود شود. من اعتقاد دارم که ما پیروز خواهیم شد، اعتقاد دارم که به‌همراه هم پیروز خواهیم شد، معتقدم که به‌خاطر آزادی پیروز خواهیم شد و هم‌چنین معتقدم که شما روزی مفتخر خواهید بود که بگویید: ما بخشی از آن چیزی بودیم که ایران را آزاد کرد.

قاضی تد پو- رئیس زیر کمیته تروریسم، منع تکثیر و تجارت در مجلس نمایندگان آمریکا
 من به شما میگویم، شما دختران دموکراسی و پسران آزادی، تسلیم نشوید، نا امید نشوید، چون در افق، خورشید برای یک ایران جدید در حال طلوع است؛ و هر چه خورشید بالاتر می‌رود، روشن و روشن‌تر می‌رود، احساس و فکر و اعتقاد روشن‌تر برای آزادی. پس من شما جوانان را تشویق می‌کنم و جوانان ایران را، چون همیشه این جوانان بوده‌اند که جنگ برای آزادی را در طول تاریخ هدایت کرده‌اند و این مسئولیت شماست و به جوانان ایران میگویم که به خاطر داشته باشید، به خیابان‌ها بروید و مطمئن شوید که خامنه‌ای می‌فهمد که شما خواهان یک کشور آزاد و مستقل و انتخابات آزاد هستید.

تام گرت - نماینده کنگره امریکا
بگذارید دوستان و دشمنانمان را به صورت یکسان متوجه سازیم که ما بسیاریم و ما پیروز خواهیم شد. با این وجود، هیچ تغییری نمی‌تواند بدون پرداختن به حامیان آخوندهای ظالم میسر باشد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باید از بین برود. من تشکر می‌کنم از کنگرسمن پو، کنگرسمن مک کول و همکارانم به خاطر لایحه قراردادن سپاه پاسداران در لیست تروریستی. سپاه پاسداران کل اقتصاد و بازار سیاه را کنترل می‌کند. آنها درصد زیادی از کل اقتصاد را کنترل می‌کنند.
 
شهردار رودی جولیانی
شما مدافع این ارزش‌ها هستید: مدافع آزادی مذهب، آزادی زنان، انتخابات آزاد، حکومت قانون و مدافع احترام به کرامت انسان و حقوق بشر. این آن چیزی است که برای ایران ضروری است و به‌همین دلیل هم شما امید ایران هستید. سرانجام در این جادة طولانی که ما داریم، به‌نحوی می‌توانیم انتهای آن‌را ببینیم. فکر می‌کنم سرانجام می‌توانیم انتهای آن‌را ببینیم. نمیدانم چه موقع این اتفاق خواهد افتاد. من نمیدانستم اتحاد شوروی چه موقع سقوط خواهد کرد. ولی میدانستم که سقوط خواهد کرد. من نمیدانم دقیقاً چه موقع این رژیم سقوط خواهد کرد، ولی میدانم چنین خواهد شد و معتقدم به زودی زود اتفاق خواهد افتاد و بسیار مطمئنم که در زمان حیات من اتفاق خواهد افتاد.

لیندا چاوز – مدیر پیشین روابط عمومی کاخ سفید
شما، شما مردم آزاد ایران، همان امید آینده تمام مردم ایران هستید؛ شما همانهایی هستید که میتوانید این رنج و شکنج انسانی را ریشه کن کنید و صدور تروریسمی که از طرف رژیم تهران صورت میگیرد را متوقف کنید.

3- آلترناتیو هم وجود دارد
شورای ملی مقاومت به‌مثابه یک آلترناتیو دمکراتیک و نیروی تغییر دهنده از بدو تاسیس تا امروز با اتکا به حمایت و اعتماد مردم ایران و حامیان خود و با توجه به ضرورت سرنگونی و پافشاری بر آرمانهای دزدیده شده از سوی خمینی دجال لحظه ای از تلاش و کوشش در راستای سرنگونی دریغ ننموده است. ارتش آزادی نیز که اکنون با هجرت معجزه آسای خود با توان و قدرت چند برابر در کنار و همراه با ملت ایران بخصوص جوانان به ستوده آمده اما خروشان، امید و قدرت مردم را در راستای یک " ایران آزاد " را نوید میدهد؛ بنابراین با اتکا به اراده مردم ایران، ایستادگی، فداکاری و صلابت ارتش آزادی، تلاش و استواری شورای ملی مقاومت ایران می‌توان این حقیقت را باور کرد که بله یک آلترناتیو و جایگزین دموکراتیک وجود دارد.

مریم رجوی
 سومین حقیقت، وجود یک نیروی تغییر و جایگزین دمکراتیک است. قدرت این جایگزین در این است که شرایط بحرانی را به‌سرنگونی رژیم بالغ می‌کند

اینگرید بتانکور- کاندیدای پیشین ریاست جمهوری کلمبیا
ما در اینجا گرد هم آمده‌ایم چون مطمئنیم که مقاومت ایران با نیروی پیشتازش یعنی بازماندگان کمپ لیبرتی و تحت رهبری مریم رجوی به بلوغ کافی رسیده است تا به یمن تشکیلاتش، به یمن صلاحیتهایش و به یمن پایگاه مردمی‌اش در ایران، جریان تاریخ را بنام آزادی، برابری و برادری در جهان تغییر دهد

تام ریج - اولین وزیر امنیت داخلی آمریکا
تنها یک سازمان رهبری کننده مردمی، سازمانیافته و عالی وجود دارد که می‌تواند یک جایگزین دموکراتیک را بجای رژیم فعلی تامین کند. تنها یک گروه با رهبری ثابت شده‌اش، تنها یک گروه با دیدگاه شورانگیز و روشن برای آینده ایران وجود دارد. یک گروه رهبری شده توسط یک زن مسلمان الهام بخش. کسی که منعکس کننده آمال و آرزوهای مردم ایران است، کسی که بدنبال یک جمهوری مبتنی بر جدایی دین و دولت، برابری جنسیتی، احترام به حقوق بشر و همزیستی مسالمت آمیز با همسایگانش است. یک ایران جدید، نیرویی برای خوبی، برای حقوق بشر، برای ثبات و صلح؛ یک ایران جدید؛ بطوری که روزی روح آزادی، یک بهار ایرانی، برای تغییر رژیم در ایران با هدایت شما همراه با شهدایی که مقدم بر شما بودند، تحت رهبری خانم رجوی فوران خواهد کرد.

ژنرال جک کین - معاون پیشین ستاد مشترک نیروی زمینی آمریکا
من امیدوار و خوش بین هستم: یک مقاومت است که رو به گسترش است نه تنها در اندازه و مقیاس بلکه در عزم، فداکاری و اعتقادات و این مدیون شما و همه دیگرانی است که بخشی از این جنبش هستند.

دیوید ایمس - رئیس مشترک کمیتة پارلمانی بریتانیایی ایران آزاد
در ایران، جامعه در وضعیت انفجاری قرار دارد، مردم در خیابان‌ها فریاد تغییر سر میدهند، مقاومت ایران، فعالیتهای خود را در داخل کشورگسترش میدهد، در صحنة بین‌المللی، به عنوان تنها آلترناتیو دموکراتیک در مقابل دیکتاتوری دینی ظاهر شده است؛ پس خانمها و آقایان، ما امروز نمیخواهیم راجع به محکوم کردن جنایات آخوندها صحبت کنیم، ما میخواهیم در مورد تغییر رژیم صحبت کنیم که نهایتاً در دست ما است؛ ما میخواهیم در مورد ایران آینده با طرح ۱۰ ماده یی خانم مریم رجوی صحبت کنیم، طرحی که آزادی و حقوق بشر را برای تمامی مردم ایران در نظر دارد

ترزا ویلیرز - وزیر پیشین امور ایرلند شمالی و نمایندة پارلمان انگلستان
خانم رجوی من معتقدم که کمپین شجاعانه شما برای آزادی و عدالت در ایران، یک آرمان عادلانه است و شما از حمایت ما برخوردار هستید. من معتقدم که خانم رجوی و شورای ملی مقاومت ایران در خط مقدم این راه طولانی برای آزادی هستند و من برای وظیفة مهمی که پیش رو دارید برایتان آرزوی موفقیت می‌کنم.

شهردار رودی جولیانی
ما یک آلترناتیو داریم؛ نه تنها تغییر رژیم را داریم، بلکه یک آلترناتیو داریم و این آلترناتیو شما هستید. این یک آلترناتیو دموکراتیک است، یک نیرو برای تغییر، به‌خوبی سازمان‌یافته، برخوردار از حمایت مردمی و یک شبکة وسیع از حامیان و از هر کسی که این‌را باور ندارد می‌خواهم که دو کار را انجام بدهد: نگاه کنند که چند تن از هموطنان شما به‌دست این رژیم به‌قتل رسیده‌اند. به این فکر کنند که چقدر رژیم ایران از سازمان مجاهدین وحشت دارد؛ همین به شما خواهد گفت که چقدر قدرت‌مند هستید.

دکتر آلخو ویدال کوادارس-رئیس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت
شورای ملی مقاومت ایران و ریاست جمهوری مریم رجوی جایگزین واقعی آخوندها و تنها شانس واقعی برای تغییر دموکراتیک در ایران است. دولتهای غربی، باید آنرا برسمیت بشناسند و با شورای ملی مقاومت گفتگو کرده و همکاری کنند؛ زیرا (این) رژیم آینده‌ای ندارد و در نتیجه حمایتی نیز در داخل ایران ندارد. تنها چیزی که رژیم را در قدرت نگهداشته، سرکوب و ترور است. اگر ایرانیان میتوانستند ارادهشان را بدون فشار و تحمیل ابراز کنند، رژیم یک دقیقه هم دوام نمیآورد.

جان بولتون - سفیر پیشین آمریکا در سا زمان ملل
یک اپوزیسیون قابل اعتماد علیه حکومت آخوندها وجود دارد و آن اپوزیسیون امروز در این سالن متمرکز شده است.

ژیلبرمیتران – رئیس بنیاد دانیل میتران فرانس‌لیبرته
حضور انبوه و پرشور شما در اینجا، به‌مثابه رفراندومی علیه رژیم آخوندها است و ظرفیت های مقاومت برای ایجاد یک تغییر دموکراتیک در ایران را نشان می‌دهد.

لیندا چاوز – مدیر پیشین روابط عمومی کاخ سفید
مقاومت شما تحت رهبری خانم مریم رجوی، تنها مقاومت عادلانه ای است که می‌تواند این رژیم را جایگزین کند.

در پایان اشاره ای هم می‌رود به پیام مریم رجوی به فرزندان ایران زمین که:
عهد آخوندها به ‌سر آمده است، زمان هزار اشرف و ارتش آزادی است
پس، ای فرزندان میهن بپاخیزید
کانونهای رزم و مقاومت را برپا کنید
برای آزادی و حاکمیت مردم به پیش به پیش به پیش