مهرداد هرسینی: عراق در پرتگاه جنگ داخلی وتجزیه

در پی بازگشت مالکی از تهران و دیدار وی با خامنه ای و دیگر سران رژیم آخوندی، وی اکنون تمامی پرده ها را به کنار زده و نیات و اهداف شوم وهمچنین طرح های ولی فقیه طلسم شکسته ارتجاع را یکی پس از دیگری به مرحله اجرا درآورده است. آخونداحمدخاتمی، نماینده خامنه ای درنمایش جمعه امروزگوشه هائی از این طرح مشترک رژیم آخوندی و دولت دست نشانده مالکی برای بمباران زندان لیبرتی و همچنین سرکوب مردم بی دفاع استانهای مختلف عراق، را این چنین برملا کرد: ”ما به دولت عراق خدا قوت می‌گوییم و به آنها عرض می‌کنیم که تروریست‌ها را قلع وقمع کنند تا آرامش درعراق برقرارشود“.( خبرگزاری حکومتی ایلنا 13 دی 1392)

سخن از دو طرح سرکوبگرانه بزرگ در عراق است که یقیننا و بدون هیچ تردید با یاری نیروی تروریستی قدس در شرف انجام اند. مالکی در ازاء کسب موافقت خامنه ای برای دور سوم نخست وزیری، در نخستین اقدام ضد انسانی، زندان لیبرتی را برای چهارمین بار هدف موشک های 107 میلمتری قرار داد. در پی این اقدام تروریستی که بسیاری از کارشناسان و مقاومت ایران انگشت اتهام را به درستی به سوی دولت دست نشانده عراق و نیروی تروریستی قدس دراز کرده اند، چهار تن از ساکنان بی دفاع و بی سلاح در زندان لیبرتی به شهادت رسیدند و بیش از 71 نفر دیگر زخمی شدند. دبیرخانه شورای ملی مقاومت در اطلاعیه ای به تاریخ 6 دی 1392 با اشاره به نقش ویژه دولت مالکی در این اقدام تروریستی از جمله می نویسد: ”نقل وانتقال این موشکها دریک منطقه نظامی و به طورکامل حفاظت شده، درمجاورت فرودگاه بین المللی بغداد بدون همکاری کاملا ارگانهای مختلف امنیتی که توسط دفترنخست وزیری هماهنگ می‌شوند، امکان پذیرنیست“.
اما مالکی جنایتکار برای فرار از تبعات بین المللی و داخلی این عمل جنایکارانه، طبق سنوات قبلی گروه موهومی به نام ” ارتش مختار “ را علم کرد. گروهی که اساسا در تاریخ نوپای عراق نه وزن و سابقه و نه جایگاهی داشته، به یکباره پس از نخستین حمله موشکی به ساکنان بی دفاع لیبرتی مانند قارچ از زمین سر برآورده است. اکنون سوال اینجا است که این گروه دست پرورده نیروی تروریستی قدس و مالکی، کیست؟.
روزنامه الشرق الاوسط به تاریخ 11 فوریه 2013 (23 بهمن 92) در رابطه با این ارتش موهوم می نویسد: ”ارتش مختار به هدف حمایت دولت عراق برای کنترل امنیتی ایجاد شده است“.

همچنین چند سایت وابسته به حکومت آخوندی از جمله سایت ابنا و سدید آنلاین نیز در رابطه با این گروه خلق الساعه در تاریخ 19 اسفند1391اضاف می کنند.”پس از آنکه فتنه ترکیه و قطر به دست طارق الهاشمی معاون فراری رئیس جمهورعراق کلید خورد اعتراضاتی در برخی مناطق سنی‌نشین عراق با مدیریت بازماندگان رژیم بعث شکل گرفت و ماجرا از نشست سری عزة‌الدوری در دوحه قط رآغاز شد، جلسه‌ای که طارق هاشمی، عدنان الدلیمی، حارث الضاری و احمد ابوریشه در حضور اردوغان به فکرفتنه انگیزی در عراق افتادند...                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             و این افراد با این اقدامات به دنبال تاسیس ارتش آزاد درعراق برآمدند تا همانند سوریه، این کشور را نیز با بحرانی جدی روبرو سازند و حکومت شیعه درعراق را سرنگون سازند. بارهبری «حجت الاسلام سید واثق البطاط» گروه حزب الله عراق "جیش المختار" را تأسیس کرد“.
دولت دست نشانده مالکی در دومین قدم، لوله های توپ و تفنگ نیروهای سرکوبگر خود را به سوی مردم عراق و به ویژه مردم استان های سنی نشین که اکنون قریب بیش از یک سال است در میادین شهرهای بیش از شش استان دست به اعتراض زده اند، نشانه رفته است. حمام خونی که مالکی علیه ساکنان سنی نشین استانهای دیالی و انبار به راه انداخته، سخن و پیامی مشخص برای  دیکتاتوری تهران دارد. ابعاد سرکوب مردم بی دفاع این خطه از عراق که از جور و ظلم مالکی به ستوه آمده اند و خواستار اجرای عدالت و حاکمیت ملی درعراق بدون دیکتاتورمالکی می باشند، اکنون فراتر از مرزهای این کشور رفته است. مالکی برای توجیه قتل و کشتار بیرحمانه مردم عراق، پای دو گروه دست پرورده به نام ”داعش و القاعده“ را به میان آورده و چنین تداعی می کند، که گوئیا سرکوب خونین در این خطه به دلیل ”فعالیت های“ این دو گروه و همچنین به درخواست مردم این استانها و برای از میان برداشتن این گروه های شبه نظامی بوده است. خاطرمان هست، زمانیکه خمینی ملعون دست به کشتار مردم ” گنبد “ و هم چنین ”کردستان “ زد، هجوم گزمه های ولایت به این مناطق و سرکوب خونین در این دیار را خواسته ”مردم“ این مناطق اعلام کرده بود. کپی برداری دیکتاتورهای خونریز از یکدیگر اصلا و ابدا اتفاقی نیست، بلکه سر در آبشخور یک سیاست و یک طرح مشترک دارد. طرحی که دیکتاتوری آخوندی در تهران ریخته و اجرای آن را در عراق به عهده دولت دست نشانده مالکی با یاری نیروی تروریستی قدس، گذاشته است.
اما گروه داعش و یا همان دولت اسلامی عراق و شام کیست؟
گروه داعش همان نام مستعار نیروی تروریستی قدس در عراق و دولت مالکی است. در این رابطه تلویزیون شورای نظامی عشایر الانبار پرده ازهویت واقعی این گروه برداشته و در گزارشی که پس از دستگیری چند تن از عناصر مسلح این گروه، پخش کرد، از جمله می گوید: ”تعدادی ازعناصر به اصطلاح داعش که دستگیرشده اند از نیروهای بیداری جدید هستند که نخست وزیر مالکی با حمایت یکسری از شیوخ عشایر طرفدارش آنرا تشکیل داده است و برخی دیگر از دستگیرشدگان اعضای ارگانهای اطلاعاتی عراق هستند“.
شیخ علی حاتم سلیمان امیر دلیم درهمین رابطه اعلام کرد: داعش را ارتش مالکی و نیروهای سوات به الانبار آورده اند. به گزارش تلویزیون العربیه شیخ علی حاتم سلیمان، امیر قبیله دلیم گفت: ما مردم الانبار روی یک چیز وحدت نظر داریم نه  القاعده و نه داعش و نه دیگران در شهرهای ما حضور ندارند این نظامیان مالکی هستند که داعش را آورده اند. نیروهای مالکی هستند که داعش را آورده اند. عشایر الانبار سلاح به دست گرفته اند علیه نیروهای مالکی این مسأله خیلی مهمی است. نباید شما این اصل راگم کنید. اکنون این مالکی است که به الانبارحمله کرده است…ما نه به داعش و نه به مالکی  ونه به نیروهای بیداری جدید که ساخته اوست و نه به القاعده اجازه جولان نمیدهیم. امیرعشیره دلیم تصریح کرد: این که بازی داعش را علم کرده اند همان سناریوی سوریه است که دارد در الانبار پیاده می شود. وقتی نظامیان مالکی رمادی را محاصره کرده اند این نیروهای داعش ازکجا وارد می شوند؟ این داعش در سوریه دارد رزمندگان ارتش آزادی را هدف قرار میدهد الآن همین سناریو دارد در الانبار پیاده می شود اما ما این اجازه را نخواهیم داد“.( سایت مجاهدین خلق)
در صحنه سیاسی عراق نیز تمامی تلاش ها برای بیرون رفتن از بحران ساخته و پرداخته خامنه ای – مالکی با بن بست روبرو شده است. در پی هجوم نیروهای مالکی به شهر انبار و دستگیری نماینده محبوب این شهر، احمدالعلوانی، نماینده سنی پارلمان عراق و به قتل رساندن خواهر و برادر وی و همچنین به موازات نخستین لشکرکشی نیروهای جنایتکار سوات به مناطق سنی نشین و قتل عام مردم بی دفاع در میادین شهرهای فلوجه و رمادی، 44 نماینده عراقی از جناح ”العراقیه“ استعفا دادند. به گزارش سایت العریبه، اسامه النجیفی، رئیس پارلمان عراق گفت: "رخدادهای کنونی اعلام جنگ علیه ارتش و یا جنگ شیعه علیه سنی نیست، بلکه جنگ با امتیازدهی‌های سیاسی است“. همچنین پیشتر صالح المطلک، معاون نخست‌وزیرعراق در واکنش به عملیات نظامی درشهر انبار، از تمام نمایندگان فهرست العراقیه در پارلمان عراق و تمام سیاستمداران خواسته بود تا هر چه سریعتر از پست‌هایشان استعفا دهند.

وی از جمله گفته بود: "این امر به این دلیل است که ما براین  باور هستیم که نتایج انتخابات در چنین شرایطی ازپیش تعیین شده است“.( همان منبع بالا)
سخنان رئیس پارلمان و معاون نخست وزیر عراق به اندازه کافی گویای واقعیات صحنه ی سیاسی و قفل شدن اوضاع در این کشورمی باشند و نیازی به توضیحات بیشتر در این زمینه نیست.
به هرحال و با چنین صحنه هائی اگربخواهیم وضعیت فعلی عراق مالکی- خامنه ای زده را دریک جمله خلاصه نمائیم، یقیننا باید گفت که مالکی به همراه نیروی تروریستی قدس در سایه نبود یک سیاست قاطع و در خلاء بی برنامگی و سردرگمی طرف های تاثیر گذار و به ویژه در سیاست خارجی ایالات متحده، اکنون این کشور را به پرتگاه جنگ داخلی و تجزیه کشانده است. برآیند این جنگ یقیننا در راستای بهبود وضعیت انفجاری منطقه خاورمیانه و دمکراسی و حقوق بشر نخواهد بود. تاوان این بی برنامگی و این بلبشور را در وهله نخست مردم ایران، مردم عراق و سپس کل مردم منطقه می پردازند. آنچه که مسلم است، یقیننا مالکی و دیکتاتوری خامنه ای، درصورت اجرای موفق آمیز این طرح ضد مردمی و به روی کار آوردن مجدد مالکی، به لشکرکشی های خود ادامه خواهند داد. آدرس بعدی منطقا مناطق کرد نشین و محکم کردن مرزهای عراق با سوریه برای جلوگیری از سرنگونی دیکتاتور این کشور خواهد بود. به هرحال  سیاست مماشات تا بدانجا در صحنه ایران و منطقه ای شکست خورده که اکنون ناباورترین کارشناسان استراتژیک اذعان دارند که ایالات متحده، عراق را در”سینی طلائی“  دو دستی تقدیم رژیم آخوندی کرده است.
13 دی 1392