رضا اولیاـ پیام به هنرمندان ایرانی

پیام به هنرمندان ایرانی

رضا اولیا


پیام به هنرمندان ایرانی، نقاشان، مجسمه سازان، کاریکاتوریست ها، گرافیست ها و... برای برگزاری نمایشگاهی در همبستگی و همدردی با مردم ایران
همکاران گرامی،
ما هنرمندان آزاده و مترقی که همواره علیه دیکتاتوری و مدافع آزادی و دمکراسی و حقوق بشر و عدالت اجتماعی بوده ایم. رنجها، محدودیتها، آوارگیها و زندان و تبعید و توهین و تحقیر و فرهنگ کشی و دشمنی این رژیم  را نه فقط  با خود و  با فرهنگ و تمدن و ترقی بلکه با هر نوع احساس و عواطف انسانی و  انسانیت  که منشا و سرچشمه ی هنر هر هنرمندی است را به تلخی  طی سی  سال حاکمیت دیوان عمامه به سر تجربه کرده ایم.

و اینک  بیش از هر زمان دیگر  تعهد و وظیفه انسانی و هنری و ملی و مبارزاتی به ما حکم می کند که  با اتحاد به حمایت از  مردم دلیر و بپا خواسته خود علیه بیداد و ستم و سرکوب ملایان بشتابیم و به گسترش فرهنگ همبستگی ملی کمک و یاری رسانیم.
من به عنوان عضوی از جامعه هنری ایران و عضوی از مقاومت مردم ایران برای آزادی، که پنجاه سال از عمر خود را در دو دیکتاتوری شاه و شیخ در تبعید سپری کرده و تلاش و امید و آرزویم رسیدن مردم ایران به آزادی و دمکراسی بوده و هست، امروز در این شرایط فرصت را مغتنم شمرده به  شما همکاران گرامی ام  پیشنهاد می کنم، با برگزاری یک نمایشگاه هنری که ابتدا بر روی اینترنت  وصفحه فیس بوک و سپس در نمایشگاهی که پس از اعلام آمادگی  و همکاری و هماهنگی  شما همکاران ارجمند  برگزار خواهدشد، حمایت و همبستگی خود را با قیام دلاورانه مردم ایران  بویژه دانشجویان و زندانیان سیاسی و خانواده های  شهدای قیام، اعلام و ضمن نشان دادن همبستگی و همدردی خود، به افشای جنایات رژیم در خارج از ایران از یک سو، و رساندن فریاد آزادیخواهی مردم میهنمان به گوش مردم دنیا از سوی دیگر، متحد و همصدا اقدام کنیم.
رضا اولیا، نقاش و مجسمه ساز ایرانی   مقیم ایتالیا
18 فوریه، 2010