آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۳۷۳ شهر کشور از ۸۴ هزار و ۹۰۰ نفر بیشتر است



نامه جمعی از پزشکان: تاکنون قریب به ۲۰۰ نفر از کادر درمان جان باختند و شمار قربانیان موج جدید از موج اولیه فراتر رفته است. در این شرایط برگزاری عزاداری محرم حتی با استفاده از ماسک و رعایت فاصله بین عزاداران، امکان جدی سرایت بیماری وجود دارد

استاندار ایلام: تعداد مبتلایان کرونا در استان طی ۴۵ روز گذشته نسبت به چهارماه اخیر ۳.۶ برابر و میزان فوتی‌ها ۲.۲ برابر شده است
دانشگاه علوم پزشکی اردبیل: اردبیل طی سه هفته گذشته بالاترین میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در پنج ماه گذشته را تجربه کرده است
دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان: هم اکنون اشغال تخت‌های آی.سی.یو. برای بیماران کرونایی در بندرعباس ۹۰ درصد است

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۳۷۳ شهر ایران متأسفانه به بیش از ۸۴ هزار و ۹۰۰ نفر رسیده است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۲۴۵۰ نفر، در تهران به ۲۱۰۰۰ نفر، در خراسان جنوبی به ۴۱۰ نفر، در خراسان رضوی به ۶۲۸۸ نفر، در سمنان به ۱۰۶۵ نفر، در فارس به ۲۳۶۵ نفر، در کردستان به ۱۷۱۵نفر، در کرمان به ۱۲۸۱ نفر،درکهکیلویه و بویر احمد به ۴۵۵ نفر و در هرمزگان به ۱۰۸۰ نفر رسیده است.

در حالیکه آخوندهای حکومتی به طرق مختلف برای رونق دادن به بازار دین فروشی خود برغم شیوع کرونا در تلاش برای برگزاری مراسم عزاداری محرم هستند، جمعی از پزشکان در نامه ای به «مراجع تقلید و حوزه ها» با تأکید براینکه تا کنون ۲۰۰ نفر از کادر بهداشت و درمان کشور جان باخته و قربانیان موج جدید کرونا بیشتر از موج اول است، نوشتند: «برگزاری هرگونه اجتماعات ازجمله مجالس عمومی عزاداری محرم، دسته‌های عزاداری و توزیع غذای نذری قطعاً و یقیناً باعث افزایش شمار مبتلایان و مرگ هم‌میهنان خواهد شد. هیچ نهاد ناظری توانایی ضمانت رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط میلیون‌ها عزادار را ندارد. در صورت ارائه مجوز، ضمانت متراکم و مسقف نبودن صدها هزار مجلس عزاداری در سراسر کشور غیرممکن است و در این شرایط حتی با استفاده از ماسک و رعایت فاصله بین عزاداران، امکان جدی سرایت بیماری وجود دارد» (ایسنا ۱۸ مرداد).

در ایلام، سخنگوی وزارت بهداشت رژیم امروز اعلام کرد: “از ابتدای خرداد شاهد یک خیز شدید در موارد بستری و ابتلا در ایلام بودیم به‌طوری که در نیمه اول تیرماه تعداد موارد ابتلا و بستری روزانه به بیشترین میزان خود از زمان شیوع بیماری رسید... موارد ابتلا و بستری در برخی شهرستانها مانند ایلام، مهران، دهلران، آبدانان و دره‌شهر دارای شدت بیشتری است»(شبکه خبر رژیم ۱۸ مرداد). خبرگزاری حکومتی ایرنا نوشت: «التهاب طغیان کرونا طی تیرماه در استان فروکش نکرده است.استاندار ایلام گفت: تعداد مبتلایان کرونا در این استان طی ۴۵ روز گذشته نسبت به چهارماه اخیر (اسفند سال گذشته تا خرداد امسال) ۳.۶ برابر و میزان فوتی‌ها ۲.۲ برابر شده است» (ایرنا ۱۸ مرداد).

در اردبیل، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گفت: «اردبیل طی سه هفته گذشته بالاترین میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در پنج ماه گذشته را تجربه کرده و از هفته گذشته در ردیف استان‌های با وضعیت قرمز قرار گرفته است. در حال حاضر تعداد ۳۵۰ نفر در مراکز درمانی استان بستری بوده که از این تعداد ۶۷ نفر بدحال در بخش مراقبت های ویژه قرار دارند» (ایرنا ۱۸ مرداد).
در هرمزگان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: “هم اکنون اشغال تخت‌های آی سی یو برای بیماران کرونایی در بندرعباس ۹۰ درصد است»(عصر ایران ۱۸ مرداد).

در فارس، دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد:”۹۰۴ بیمار مشکوک و علامت دار در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۰۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت های ویژه، خدمات درمانی دریافت می کنند و در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ هم استانی جان باختند»(خبرگزاری س‍پاه پاسداران ۱۸ مرداد).

در قم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ۸ مورد مرگ را در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد و گفت: «۳۵۵ بیمار مشکوک به کرونا ویروس در بیمارستان های قم بستری هستند که حال ۷۰ نفر آن ها وخیم است» (باشگاه خبرنگاران سپاه پاسداران ۱۷ مرداد).


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۸ مرداد ۱۳۹۹ (۸ اوت ۲۰۲۰)