آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۳۵۳ شهر کشور از ۸۳ هزار و ۲۰۰ نفر گذشت



معاون سازمان نظام پزشکی: حدود ۶ هزار از نیروی سلامت در تهــران به کرونا مبتـلا و بیش از ۱۵۰ نفـر از آنان

جان باختند. تعداد بیماران بدحال که نیازمند آی سی یو هستند، بیشتر شده و با کمبود تخت آی سی یو در کشور مواجه هستیم.کمبود نیروی انسانی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه جدی است. مشکل دیگر تأخیر در پرداخت معوقات کادر درمانی است که ماهها به تعویق افتاده است
رئیس تیم پزشکی بیمارستان خمینی تهران: اگر تجمعات بیشتری داشته باشیم کشت و کشتار عجیب و غریبی خواهیم داشت. تجمعات مطلقاً باید از بین بروند
دانشگاه علوم پزشکی اراک: ۶ ماه بعد از شیوع کرونا به جای کاهش بیماری، روز به روز به شهرهای پرخطر افزوده می‌شود. باید منتظر روزهای نفس گیر و هولناکی باشیم
خانم مریم رجوی با درود به کادر درمانی گفت: اگر فداکاری آنان نبـود شمار قربانیان کرونا باز هم بیشتـر بود. رژیم
ضد بشری آخوندی حتی در بحبوحة فاجعه کرونا سرمایه‌های کشــور را بجای مقابله با بیـماری، همچنان در پروژه‌های
ضد میهنی اتمی و موشکی و جنگ افروزی و تروریسم به باد میدهد و حقوق ناچیز پرستاران را نمی پردازد

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۳۵۳ شهر ایران متأسفانه به بیش از ۸۳ هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۲۴۶۳ نفر، در اردبیل به ۹۶۹ نفر، در ایلام به ۶۵۵ نفر، در بوشهر به ۹۷۵ نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۵۴۲ نفر، در خراسان جنوبی به ۳۶۱ نفر، در خراسان رضوی به ۶۲۰۳ نفر، در خوزستان به ۵۷۵۷ نفر، در زنجان به ۷۸۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۲۵۸۱ نفر، در فارس به ۲۲۵۰ نفر، در کردستان به ۱۶۶۵ نفر، در گلستان به ۲۲۴۲ نفر، در لرستان به ۳۳۷۵ نفر، در مازندران به ۳۸۸۱ نفر، در مرکزی به ۹۷۸ نفر، در هرمزگان به ۱۰۴۰ نفر، در همدان به ۲۱۴۹ نفر و در یزد به ۹۲۰ نفر رسیده است.
علیرضا سلیمی معاون سازمان نظام پزشکی گفت: «الگوی ورود بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستانها تغییر کرده و تعداد بیماران بدحال که نیازمند آی سی یو هستند، بیشتر شده است به همین علت با کمبود تخت آی سی یو در کشور مواجه هستیم...لحظات سختی را برای تصمیم‌گیری خالی کردن تخت های آی سی یو و انتخاب بیماران جدید سپری می کنیم، یکی از کمبودهایی که اکنون جدی است، مشکل کمبود نیروی انسانی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه جدی است. این نیروها خسته و فرسوده شده اند، خستگی ایمنی بدن را پایین می آورد و امکان ابتلا به بیماری بیشتر می شود. افرادی که در آی سی یو کار می‌کنند ۳ برابر افراد عادی به بیماری مبتلا می‌شوند. افرادی که بیمار می‌شوند ممکن است بعد از یک دوره ۱۴روزه آزمایش کرونای آنها منفی می شود اما ماهها طول می‌کشد تا دوباره به شرایط عادی برگردند و توان کار لازم را پیدا کنند. مشکل فرسودگی و خستگی نیروها در بیمارستانها جدی است نیاز به تدبیر مسئولان دارد». وی با تأکید بر اینکه تاکنون ۸ نفر از متخصصان بیهوشی جان باخته اند، گفت: «مشکل دیگر تأخیر در پرداخت معوقات کادر درمانی است که ماهها به تعویق افتاده است» (ایرنا ۱۵ مرداد).

رئیس تیم پزشکی بیمارستان خمینی در تهران گفت: اگر تجمعات بیشتری داشته باشیم«کشت و کشتار عجیب و غریبی خواهیم داشت. تمام مجامع علمی، استادان دانشگاه ها و فعالان طب معتقد هستند که تجمعات مطلقاً باید از بین بروند»(جوان ارگان سپاه پاسداران ۱۵ مرداد).
در تهران زالی رییس ستاد کرونا گفت: در هفته گذشته «منطقه ۴، منطقه ۱۴ و منطقه ۱۵ به ترتیب بیشترین آمار فوتی را در شهر تهران به خود اختصاص دادند. همچنین در منطقه ۲۲، میزان ابتلا و مرگ و میر نسبت به هفته گذشته رشد قابل توجهی داشته است»(ایسنا ۱۵ مرداد). زالی افزود: «حدود ۱۷۰ شهر ایران در وضعیت قرمز قرار دارند و اکثر شهرهای کشور فاقد مصونیت کرونا هستند...باتوجه به برگزاری آزمون‌هایی که در هفته آینده خواهد بود... درخواست ما و استانداری تهران تمدید تمامی محدودیت های اعمال شده در تهران برای هفته آتی است» (ایرنا ۱۵ مرداد).
سلیمی معاون سازمان نظام پزشکی گفت:”حدود ۶ هزار از نیروی سلامت کشور در تهران به کرونا مبتلا شدند و بیش از ۱۵۰ نفر در پایتخت در راه خدمت رسانی جان خود را از دست دادند»(ایلنا ۱۵ مرداد).
در مرکزی، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: «بعد از گذشت نزدیک به ۶ ماه از شیوع کرونا به جای کاهش بیماری، روز به روز به شهرهای پرخطر ما افزوده می‌شود و این به معنای اعمال فشار مضاعف بر کادر بهداشت و درمان استان مرکزی است. برای هفته‌های آینده وضعیت خوبی را پیش بینی نمی کنیم و اگر شرایط به همین منوال ادامه پیدا کند، روزهای بسیار بحرانی را در پیش رو داریم و متأسفانه باید منتظر روزهای نفس‌گیر و هولناکی باشیم»(ایسنا ۱۵ مرداد).
در کرمان رییس بیمارستان علی بن ابیطالب رفسنجان گفت: «به دلیل افزایش تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان تا کنون ۴۸ پرستار و بیماربر، تعدادی نگهبان و نیروی خدمات، آموزش، رزیدنت و سایر کارکنان این بیمارستان که بیش از ۷۰ نفر هستند به بیماری کرونا مبتلا شده اند»(ایسنا ۱۴ مرداد).
در مازندران، «وضعیت شیوع این ویروس ... قصد بهتر شدن ندارد و مازندران بر روی وضعیت قرمز ممتد قرار دارد، وضعیتی که به گفته متخصصان با نزدیک شدن به فصل پاییز می‌تواند بسیار خطرناک و نگران کننده باشد»(ایسنا ۱۵ مرداد).
خانم مریم رجوی با درود به کادر درمانی گفت: اگر فداکاری آنان نبود شمار قربانیان کرونا باز هم بیشتر بود. رژیم ضد بشری آخوندی حتی در بحبوحة فاجعه کرونا سرمایه‌های کشور را بجای مقابله با بیماری، همچنان در پروژه‌های ضد میهنی اتمی و موشکی و جنگ افروزی و تروریسم به باد میدهد و حقوق ناچیز پرستاران را نمی پردازد.


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۵ مرداد ۱۳۹۹ (۵ اوت ۲۰۲۰)