ایو ریپورتر سایت اتحادیه اروپا: دادگاه دیپلمات تروریست رژیم آخوندی اسدالله اسدی در بلژیک



ایو ریپورتر: روز پنج شنبه، ۳۰ جولای ۲۰۲۰، یک دادگاه در آنتورپ بلژیک، برگزار شد تا دومین جلسه استماع مقدماتی را در پرونده اسدالله اسدی، دیپلمات رژیم آخوندی، فردی که فرماندهی پروسه عملیات تروریستی بمب گذاری در گردهمایی بزرگ ایرانیان در ۳۰ ژوئن ۲۰۱۸ در ویلپنت پاریس را بر عهده داشت، به تکمیل شود.

همراه با اسدی، سه هم دست او، امیر سعدونی، نسیمه نعامی و مهرداد عارفانی نیز فراخوانده شدند.
دادگاه متشکل از ۳ قاضی، پرونده چهار تروریست زندانی شده را به دادگاه مخصوص ضد تروریسم ارجاع داد. این به معنی تکمیل مراحل ابتدایی پرونده برای محاکمه اسدی و همدستان اوست که رژیم ایران از هیچ تلاشی برای جلوگیری از این اتفاق فروگذار نکرده است. دادگاه در ۲۷ نوامبر آغاز خواهد شد.
پیشتر، در ۱۵ جولای، در اولین جلسه، دادگاه، کیفرخواست دادستان فدرال را علیه این تروریست ها تأیید کرد و با درخواست دادستان فدرال موافقت کرد که اسدی و همدستانش به دو اتهام "اقدام به عمل تروریستی به قصد قتل" و"شرکت در یک تشکل تروریستی" محاکمه شوند. این اولین باری است که یک دیپلمات در اروپا به دلیل دخالت مستقیم در تروریسم تحت پیگرد قانونی قرار می گیرد.

تظاهرات در ایران آخوندها را هدف قرار داده است
رژیم ملاها در تهران، در شرایط فلج کننده ای در داخل و خارج قرار دارد. قیام های دیماه ۹۶ و آبانماه ۹۸ در نهایت به قطع یک هفته ای اینترنت انجامید و همچنین طبق گزارشات مربوطه رژیم حداقل ۱۵۰۰ تن از تظاهرات کنندگان غیر مسلح را کشت. این اعتراضات، مشروعیت رژیم ایران را به طور کامل نابود کرد.
اخیراً، رژیم ایران چندین بازداشتی را به اعدام محکوم کرد. این اقدام با یک مخالفت گسترده در شبکه های اجتماعی همراه بود. همراه این کمپین، تظاهرات های ایرانیان در آمریکا و کشورهای اروپایی رژیم را مجبور به عقب نشینی کرد و این احکام را به تعویق انداخته شد.

ترامپ رژیم ایران را روی زانوانش میخواهد
تحریم های آمریکا که با تصمیم دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، مبنی بر خروج از برجام دوباره اعمال شدند، رژیم ایران را در وضعیت بحرانی قرار داد. به نقل از رویترز، صادرات نفت ایران به زیر ۱۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است. ایران بعد از برجام به علت رفع تحریم های نفتی بیش از ۲ میلیون بشکه در روز صادرات داشت. در نتیجه، تولید ناخالص ایران در ۹ ماهه اول سال ۲۰۱۹/۲۰۲۰ تا ۷.۶% کاهش داشته است. این تحریم ها همچنین باعث سقوط ارزش پول ایران، ریال، شده است. هر دلار آمریکا ارزشمند تر از ۲۳۰۰۰۰ ریال ایران است.

اروپا باید هزینه گزافی را برای حفظ سیاست پیشین در قبال ایران پرداخت کند
پیگرد قانونی دیپلمات رژیم ایران برای فعالیت تروریستی میتواند صداهای محدودی که به دنبال حفظ روابط سیاسی-اقتصادی با ایران هستند را نیز پراکنده کند. در واقع، بلژیک در حال اجرای یک نقش تاریخی در قبال سیاست خارجی اتحادیه اروپاست. نتیجه دادگاه برای فعالیت های تروریستی اسدالله اسدی میتواند به سناریوهایی ختم شوند که فرسنگ ها با چیزی که امروز شاهد آنیم متفاوت باشد.
به طور خلاصه، فرانسه سفیر و یک کاردار سفارت ایران در پاریس را اخراج کرده است، آلبانی، کشور میزبان مجاهدین خلق ایران، بزرگترین گروه مخالف ایرانی، سفیر و چند کاردار رژیم را بخاطر فعالیتهای تروریستیشان اخراج کرده است. هلند نیز دو دیپلمات ایرانی را اخراج کرده است. تمام این ها از سال ۲۰۱۸ اتفاق افتاده است.
سیاست درستی که اروپا باید در قبال دادگاه دیپلمات تروریست اتخاذ کند.
برای دهه ها سیاست اروپا برجسته کردن نکات کلیدی رژیم ایران و حمایت از گروه های به اصطلاح مدره است. رییس جمهور حسن روحانی و وزیر خارجه جواد ظریف چهره های شناخته شده به اصطلاح مدره در ایران هستند. به طرز طعنه آمیزی، این افراد مدره رکوردهای وحشتناکی از اعدام و نقض حقوق بشر ثبت کرده اند.
دادگاهی اسدالله اسدی مهمتر خواهد بود وقتی که ما به آن سوی پرونده نگاه کنیم. شورای ملی مقاومت ایران اسنادی به دادگاه ارائه کرده است که نشان میدهد که اسدی دستوراتش را از وزارت اطلاعات و امنیت دریافت میکرده و در واقع رییس دستگاه اطلاعاتی ایران در اروپا بوده است. همچنین، وی مستقیماً زیر نظر وزارت خارجه فعالیت میکند. در نتیجه محکومیت وی در دادگاه بلژیک دو وزارت خانه مهم ایران را در بر میگیرد که هر دو قسمتهایی از دولت را تشکیل میدهند. بنابراین، این دادگاه میتواند به این منجر شود که ما دیگر با یک دولت حامی تروریسم در ایران رو به رو نیستیم بلکه دولت خود تروریست است که نتایج خاصی را در پی خواهد داشت.
اولاً، تمام دارایی ها و منابع رژیم که با تکیه بر آنها رژیم اقدام به اعمال تروریستی در خاک اروپا میکند باید از آن گرفته شود. سفارت خانه های رژیم باید تعطیل شوند. گزارش سالانه دفتر فدرال دفاع از قانون اساسی آلمان تاکید دارد که: "در آلمان، مراکز وزارت اطلاعات رژیم در سفارت های رژیم در برلین، نقش مهمی در کارهای عملیاتی اطلاعاتی بر عهده دارند. علاوه بر عملیات های مستقل اطلاعاتی، این مراکز اقداماتی که توسط وزارت اطلاعات (در تهران) اجرا میشود را حمایت میکنند."
در ثانی، شرکت های پوششی، مراکز فرهنگی و آموزشی، سازمان های مذهبی و به اصطلاح مساجد که از طرف رژیم تامین و حمایت میشوند، همگی مراکزی برای پیشبرد عملیات های جاسوسی و تروریستی رژیم است و همگی باید افشا و تعطیل شوند.
در ادامه، ماموران و عاملان رژیم که در پوش فعالیت اقتصادی، فرهنگی، و مذهبی کار میکنند و یا در پوش روزنامه نگار، یا مخالف، ویا پناهنده و یا شهروند هستند باید از کشورهای اروپایی اخراج شوند.
این اقدامات ضربه ای جدی به شبکه تروریسم دولتی که هم اکنون به طور قانونی فعالیت میکنند خواهد زد. همچنین این اقدامات برای تضمین امنیت در مرزهای اروپا و ساکنین اروپا از یک دولت تروریستی که از هر وسیله ای برای پیشبرد ترورریسم استفاده میکند ضروریست. همانطور که کلود مونیکه، موسس و مدیر اجرایی مرکز استراتژیک اطلاعات و امنیت اروپا گفته است، تروریسم وقتی به سیاست خارجی ایران میرسد، نه یک حادثه بلکه یک متد است.


اروپا به دنبال راه های جدید
تا به امروز، ما شاهد یک سیاست مماشات در قبال ایران بوده ایم. علی‌رغم نقض فاحش حقوق بشرو دخالت گسترده رژیم ایران در منطقه، همچنان اروپا نمیخواهد روابط با رژیم ایران را به هم بزند. اروپا تلاش میکند تا از صداهای مدره حمایت کند و آن ها را به میز مذاکره برای چندمین بار برگرداند. هرچند، پرونده تروریستی در دادگاه آنتورپ میتواند این سیاست ۴۰ ساله را تغییر دهد. دولت های غربی، برای حفظ امنیت و اطلاعاتشان، باید از ارتباط و همکاری با وزارت اطلاعات و نیروی قدس دست بردارند. شاید زمان آن فرارسیده است که اروپا شورای ملی مقاومت ایران و رییس جمهور برگزیده آن، خانم مریم رجوی، که طرح ۱۰ ماده ای ایشان ضامن تغییر دموکراتیک در ایران و بسیاری از کشورهای مسلمان است را به رسمیت بشناسد و حمایت کند. بانویی که رژیم میخواست او و تعدادی از برجسته ترین مقامات آمریکایی و اروپایی در گردهمایی ویلپنت را به قتل برساند، رهبری قویترین جنبش اپوزیسیون در برابر رژیم ایران را برعهده دارد که به دنبال دموکراسی، آزادی و سکولاریسم در ایران است. ارزش هایی که هیچ کس در اروپا با آن مخالف نیست.