سخنان پهلوان مسلم اسکندر فیلابی در اجلاس شورای ملی مقاومت

سخنان پهلوان مسلم اسکندر فیلابی در اجلاس شورای ملی مقاومت در آغاز چهلمین سال تاسیس شورا

با درود به همرزمان عزیزم در شورای ملی مقاومت و همچنین با درود به تمام رزمندگان این مقاومت در کسوت مجاهد خلق که در این چهل سال بخصوص در برابر ظلم وجور ملاها سکوت نکردید و همچنین با سپاس از تمامی اشرف نشان ها و آنهایی که در سرما و گرما برف و باران آمدند و در تمام کشورها از این مقاومت حمایت کردند هم باوقت شان هم با کمک هاشون از هر نوعش و با صد درود به آقای مسعود رجوی بنیانگذار شورای ملی مقاومت که در سی تیر ۱۳۶۰ با دور اندیشی و آزادیخواهی و استقلال طلبی، شورای ملی مقاومت ایران را بنانهاد و جمع کثیری از افراد میهن پرست را در این شورا گرد آورد.
من آغاز چهلمین سال تاسیس شورا را به آقای مسعود رجوی تبریک می گویم، شورایی که استحکام و وحدتش را مرهون زحمات طاقت فرسای او و بعد خانم رجوی می دانم که باید به ایشان هم تبریک بگویم و درود بفرستم. شورای ملی مقاومت ادامه راه و آرمان مصدق بزرگ است که آرزو کرده بود در آینده فرزندان مجاهد و فداکار وطن، راهش را ادامه خواهند داد تا ملت ایران را به آزادی و کشور را به استقلال برسانند. دکتر مصدق در اولین مصاحبه بعد از نخست وزیر شدنش به مردم ایران چنین گفت: هموطنان عزیز هیچ وقت فکر نمی کردم که با ضعف مزاجی که دارم مسولیت چنین کارخطیری را تقبل کنم؛ ولی درراه شما جان ما چیز قابلی نیست و از صمیم قلب راضی هستم آن را فدا کنم. مصدق در بیدادگاه شاه گفت من در راه آزادی و استقلال وطن نه زن و بچه می شناسم و تنها چیزی که در جلوی چشمان دارم وطنم ایران است. از همین جا می توان علت کین توزی خمینی و رژیم ضد ایرانی آخوندها با مصدق را فهمید از آن طرف این شورای ملی مقاومت و شخص مسول شورا بود درمقابل خمینی و رژیم او جایگاه و شأن مصدق را به رسمیت شناخت و بالا برد. من با تجربه ای طولانی که درشورا دارم ادامه و تکامل راه مصدق را دراین شورا و دررهبری آقای مسعود رجوی و مجاهدین خلق ایران می دانم که همچنان که مصدق آرزو کرده بود در راه وطن از هرچه دارند می گذرند و سقف ایثار و فدا را برای رسیدن به آزادی ایران تا حد غیر باوری بالا بردند. آقای رجوی خودش در بیدادگاه نظامی شاه گفت ما فرزندان مصدق هستیم و راه او را ادامه میدهیم.

دوستان همرزمان و همسنگرهای عزیز! ما برای آبادی کشور و آزادی مردم و استقلال میهن مان در چهل سال گذشته با آخوندهای جنایتکار مبارزه کرده ایم، ولی مهمترین کار ما این بود که بر سر اصولی که آقای رجوی شورا را براساس آن پایه ریزی کرد وفادار مانده و قبل ازهرچیز مرزبندی با دو دیکتاتوری شاه وشیخ را رهنمود راه خود قرار داده ایم و خون شهدای ما دراین راه نثار شده است. به قول مصدق ما گناهی جز این نداریم و این بزرگترین گناه ماهست که حاضر نشده ایم به وابستگی و دیکتاتوری یعنی همان شاه وشیخ باج بدهیم؛ ولی کسانی که بخاطر همین ایستادگی شورا و بخاطر نقض این مرز بندی ها اخراج شده اند درکمال ناجوانمردی حقیقت و واقعیت را پوشانده و تهمت و افترا و غیردموکراتیک بودن شورا و مسول آن می زنند. من عمیقا معتقدم که مناسبات شورای ملی مقاومت و آیین نامه و تاریخچه شورا، دموکراتیک ترین تجربه تشکیل یک ائتلاف با عقاید گوناگون را رقم زده است. همین مناسبات مبتنی بر دموکراسی و احترام به عقاید یکدیگر از یک طرف و ایستادگی برسراصول، دلیل استحکام شورا هست.

قدرت و موقعیت کنونی این آلترناتیو هم که در کهکشان امسال چشم جهان را خیره کرد؛ از همین واقعیت است. علت لجن پراکنی ها و ناسزاهای ناجوانمردانه ای که نثار شما می شود و منشأ آنها به گواهی  اسناد و مدارک مستقیم و غیر مستقیم به وزارت اطلاعات آخوندها می رسد، همین واقعیت است افشای مزدور نفوذی اطلاعات و رژیم آخوندها توسط برادرعزیزمان آقای ژورک نمونه بسیار عبرت انگیزی است و همانطور که خود ژورک نوشته بود از زندان و شکنجه گاه تا روزنامه و رادیو تلویزیون در داخل ایران یک هدف مشخص داشته و دارد و آن شخص مسعود رجویست که برهمین اصول پافشاری کرده است. ما می خواهیم در آینده قدرت بدون دخالت استعمار ناشی از رأی مردم باشد و در یک جمهوری آزاد بر اساس جدایی دین و دولت و درچارچوب تمامیت ارضی ایران، همه آزاد باشند و آزادانه در انتخابات شرکت کنند. در انتخابات آزاد صد البته اگر مردم به رقبای ما رأی دادند، ما نیز خوشحال خواهیم شد که ملت ایران افرادی را برگزیده اند که به آنها اطمینان دارند.
 خانم رجوی! هرچند مدت هاست از دیدار مسعود عزیز محروم هستم ولی دلم می خواهد در این نشست تاریخی در آغاز چهل سالگی شورا با افتخار به او تعهد بدهم و بگویم من تا آخرش با او هستم و روی من تا هرکجا بخواهد حساب کند و افتخار دارم که مثل رزمندگان کانون های شورشی حاضر حاضر حاضر خود رابگویم درود بر شورای ملی مقاومت درود بر مسعود و مریم عزیز.