آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۳۴۷ شهر کشور بیش از ۷۸ هزار و ۱۰۰ نفر است


بنا به اعلام وزارت بهداشت ۲۶ استان در برگیرنده ۹۲ درصد جمعیت کشور در موقعیت قرمز و هشدار قرار دارند

    وزارت بهداشت شمار قربانیان در ۲۴ ساعت گذشته را ۲۳۵ نفر و بیماران تحت مراقبت ویژه را ۳۹۰۲ نفر اعلام کرد که بالاترین ارقام از ابتدای شیوع کروناست
    وزارت بهداشت بعد از چند هفته تعلل، به ناگزیر اعلام کرد که تهران در وضعیت قرمز قرار دارد
    زالی: ورود ۶۸۴ بیمار جدید تنها در ۲۴ ساعت به بیمارستانهای تهران عدد قابل توجهی است که می تواند بر تاب آوری نیروی انسانی و ظرفیت های درمانی تاثیرگذار باشد
    نماینده مجلس ارتجاع: دولت مدیریت کرونا را رها کرده و به نوعی جان مردم را به جیب مردم فروخت. در حالی شاهد افزایش موارد ابتلا به کرونا در استان خراسان رضوی هستیم هیچ احساس مسئولتی در دستگاه ها اجرایی دیده نمی شود
    اردبیل از نظر شیوع کرونا در وضعیت بحرانی است. مبادله پول نقد بخاطر سرعت شیوع بیماری در استان ممنوع شده است
    یک روزنامه حکومتی:وقتی آقای روحانی دستور به برگزاری تجمعات گسترده و پرتعداد ماه محرم می‌دهد و از سوی دیگر مراسم عروسی و عزا را مسبب شیوع کرونا معرفی می‌کند، حقیقتاً حس زندگی در مزرعه‌ی حیوانات را به شهروندان القا می‌کند

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۳۴۷ شهر ایران متأسفانه به بیش از ۷۸ هزار و ۱۰۰ نفر رسیده است. شمار قربانیان در اردبیل به ۸۴۵ نفر، در خوزستان به ۵۶۲۰ نفر، در سمنان به ۹۸۵ نفر، در فارس به ۱۹۹۰ نفر، در قزوین به ۶۲۵ نفر، در کرمانشاه به ۱۹۲۰ نفر، در گلستان به ۲۰۸۷ نفر، در گیلان به ۳۳۹۰ نفر، در لرستان به ۳۰۷۵ نفر، در مازندران به ۳۶۰۵ نفر، در هرمزگان به ۹۷۰ نفر و در همدان به ۲۰۲۵ نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم، در آمار مهندسی‌شدة خود، شمار قربانیان در ۲۴ ساعت گذشته را ۲۳۵ نفر و شمار بیماران تحت مراقبت ویژه را ۳۹۰۲ نفر ذکر کرد. هر دو رقم از ابتدای شیوع کرونا در زمستان گذشته بی سابقه است. او برای اولین بار اذعان کرد که ۱۵ استان از جمله تهران در وضعیت قرمز هستند. سایر استانهای قرمز عبارتند از مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان. سخنگوی وزارت بهداشت افزود: «استانهای آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم هم در وضعیت هشدار قرار دارند»(ایرنا ۷مرداد).

در تهران، زالی رییس ستاد کرونا در تهران گفت: «با توجه به تمدید محدودیت اعمال شده در تهران، برگزاری هرگونه مجامع عمومی، تجمعات و نمایشگاه در تهران ممنوع است...طبیعتاً ورود ۶۸۴ بیمار جدید تنها در ۲۴ ساعت به بیمارستانهای تهران عدد قابل توجهی است که می تواند بر تاب آوری نیروی انسانی و ظرفیت های درمانی تأثیرگذار باشد. ۱۷ درصد بیماران کرونایی در روزی که گذشت با حال عمومی وخیم در بخش های ویژه تحت درمان هستند»(ایرنا ۶ مرداد).

در خراسان رضوی، عنابستانی نماینده مجلس ارتجاع گفت:«دولت برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور، مدیریت کرونا را رها کرده و به نوعی جان مردم را به جیب مردم فروخت. در روزهای اخیر در حالی شاهد افزایش موارد ابتلا به کرونا در استان خراسان رضوی هستیم که هیچ احساس مسئولیتی هم در دستگاه ها اجرایی دیده نمی شود، ...تعداد فوتی های ناشی از کرونا در حوزه انتخابیه بنده به روزی ۵ نفر رسیده که بسیار بالاتر از میانگین کشور و جهان است. این تعداد مرگ و میر زنگ خطر جدی برای کشور است»( سایت مجلس ارتجاع ۷ مرداد).

در اردبیل، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گفت: «آمار مراجعه روزانه بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی از یک هزار نفر فراتر رفته است. بنا به اعلام مدیران بهداشت استان اردبیل، این استان از نظر شیوع کرونا در وضعیت بحرانی قرار دارد و چهار شهرستان اردبیل، مشگین‌شهر، پارس‌آباد و نیـر در وضعیت قرمز قرار دارند»(ایرنا ۶ مرداد). استاندار اردبیل گفت: «هرگونه انتقال و مبادله پول نقد در استان اردبیل ممنوع است تا با این کار از شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود»(ایسنا ۶ مرداد).

در حالیکه اعتراضات نسبت به اظهارات روحانی مبنی بر برگزاری مراسم عزاداری محرم بدون توجه به فاجعه کرونا گسترده تر میشود، آخوند مروی، تولیت آستان قدس رضوی گفت: «آنچه ما از فرمایشات و تدابیر مقام معظم رهبری می توانیم استنباط کنیم، این است که عزاداری نباید تعطیل شود»(خبرگزاری میزان ۶ مرداد) . آخوند اعرافی «مدیر حوزه های علمیه» هم گفت که خامنه ای بر «روشن نگهداشتن این مشعل(عزاداری) تأکید داشت»(تلگرام خبر فوری ۶ مرداد).

یک روزنامه حکومتی نوشت: «وقتی آقای روحانی دستور به برگزاری تجمعات گسترده و پرتعداد ماه محرم می‌دهد و از سوی دیگر مراسم عروسی و عزا را مسبب شیوع کرونا معرفی می‌کند، حقیقتاً حس زندگی در یک سیرک یا بهتر بگویم مزرعه‌ی حیوانات اُرول را به شهروندان القا می‌کند.مردم بلاتکلیفند میان دست‌های شرمنده‌ی خالی و مدیران سیر بی‌دغدغه! احساس می‌کنند به عمد رها شده‌اند تا کشته شوند»(روزنامه مستقل ۷ مرداد).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۷ مرداد ۱۳۹۹ (۲۸ ژوئیه ۲۰۲۰)