آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۳۴۷ شهر کشور بیش از ۷۷ هزار و ۶۰۰ نفر است


    شورای شهر تهران: روز گذشته ۱۱۶ نفر و روز قبل از آن ۱۱۸ نفر از قربانیان کرونا در بهشت زهرا دفن شده اند. همه تخت‌های مراقبت های ویژه در پایتخت ظرفیت تکمیل دارد


    حریرچی: اگر روزانه مرگ و میر ۲۰۰ تایی داشته باشیم طی ۳۶۵ روز به ارقام بالایی می‌رسیم که زیبنده مملکت ما نیست
    دانشگاه علوم پزشکی البرز: قربانیان کرونا در بیمارستانهای تحت پوشش این دانشگاه به ۱۵۴۹ نفر میرسد
    دانشگاه علوم پزشکی کرمان: در حال حاضر تختهای ICU بیمارستان‌های استان پر و تمامی بیمارستان‌های استان درگیر بیماران کرونایی هستند
    محرز: برگزاری تجمعات محرم را فاجعه آمیز است
    مردانی: برگزاری هرگونه تجمع جایز نیست و این ربطی به محرم و صفر هم ندارد
    

خانم مریم رجوی: تصمیم خامنه ای و روحانی برای برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم دجالیت و به قربانگاه فرستادن عامدانه مردم در ادامه استراتژی اجساد و کلان تلفات انسانی برای سد بستن در برابر خطر قیام و سرنگونی است. این در حالی است که مراسم حج برای اولین بار بخاطر حفاظت از جان مسلمانان به حالت تعلیق در آمده است. نابود کردن نظام درمانی کشور با خودداری از استخدام پرستاران آماده به خدمت جزء دیگری از همین استراتژی حاکمیت آخوندی است آنهم در شرایطی که پرستارانی که ۶ ماه است با حداکثر فداکاری کار می‌کنند گروه گروه به کرونا مبتلا می شوند و بشدت نیازمند نیروی تازه نفس هستند.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۳۴۷ شهر ایران متأسفانه به بیش از ۷۷ هزار و ۶۰۰ نفر رسیده است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۲۲۸۰ نفر، در آذربایجان غربی ۲۳۴۰ نفر، در تهران به ۱۹۲۵۰ نفر، در خراسان رضوی به ۵۸۳۳ نفر، در سیستان و بلوچستان به ۲۴۳۵ نفر، در فارس به ۱۹۵۵ نفر، در قم به ۴۲۳۰ نفر، در گلستان به ۲۰۴۸ نفر، در لرستان به ۳۰۴۰ نفر و در مازندران به ۳۵۳۰ نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم در آمار مهندسی شده شمار قربانیان ۲۴ ساعت گذشته را ۲۱۲ نفر و شمار بیماران”تحت مراقبت ویژه“ را ۳۸۱۹ نفر اعلام کرد که بالاترین عدد از ابتدای شیوع کروناست. وی مانند روز گذشته ۲۵ استان را در وضعیت قرمز و یا هشدار اعلام کرد. او همچنین گفت: «موارد بستری در البرز در یک ماه گذشته ۶۰ درصد افزایش یافته و شیب ابتلا در شهرهای کرج، نظرآباد و فردیس تندتر است . در استان اردبیل نیز موارد بستری نسبت به یکماه گذشته دو برابر شده است و در شهرهای پارس آباد، مشکین شهر و اردبیل شیب ابتلا تندتر است»(ایسنا۶ مرداد).

حریرچی معاون وزارت بهداشت رژیم گفت: «اگر قرار باشد روزانه مرگ و میر ۲۰۰ تایی داشته باشیم طی ۳۶۵ روز آینده به ارقام بالایی می‌رسیم که زیبنده مملکت ما نیست».حریرچی اشاره کرد: «هرچه در خرداد ماه کاشتیم در تیرماه درو کردیم»(ایسنا ۶ مرداد).

زالی رییس ستاد کرونا در تهران، طی نامه‌ای به وزیر بهداشت نوشت:«با توجه به تداوم سیر صعودی بیماری کرونا بالاخص در تهران و خستگی مفرط کادر بهداشتی، درمانی و همچنین خروج دوره‌ای کادر درمانی و بهداشتی از فعالیت‌ها، به علت ابتلاء... لذا استدعا دارم دستور فرمائید پیگیری عاجل برای صدور مجوزهای استخدامی توسط سازمان امور اداری و استخدامی کشور به عمل آید»(آفتاب یزد ۶ مرداد).

در تهران، خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر گفت: «روز گذشته ۱۱۶ نفر و روز قبل از آن ۱۱۸ نفر در بهشت زهرا تهران به دلیل کرونا دفن شده اند که این آمار بسیار زیاد است ... همچنین همه تخت های مراقبت های ویژه در پایتخت ظرفیت تکمیل دارد»(عصر ایران ۶ مرداد).

خشنود، رئیس بیمارستان تجریش گفت: «بعضی مواقع به دلیل کمبود نیروی انسانی مجبور می‌شویم تا بعضی بخش‌های بیمارستان را تعطیل کنیم. این مشکل خیلی از بیمارستان‌ها است. حتی بیمارستان‌های ‌خمینی و مسیح دانشوری هم دچار این مشکل شدند که به اجبار بخش‌هایی را به حالت تعطیل در بیاورند»(آفتاب یزد ۶ مرداد). همین روزنامه نوشت: «این روزها کمبود کادر درمان یکی از بزرگترین مشکلات به شمار می‌آید. نیروی درمانی به ویژه پرستار وجود دارد اما استخدام نمی‌شوند و نیروهای هم که استخدام شده‌اند به قدری با فشار کار مواجه هستند که تصمیم به مهاجرت به کشورهای دیگر میگیرند» (آفتاب یزد ۶ مرداد).

در البرز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: “از بین بیماران کرونایی استان تاکنون ۶۶۲ نفر فوتی قطعی داشته‌ایم و البته ۸۸۷ نفر هم با علائم کرونا فوت شدند»(ایسنا ۶ مرداد).

در آذربایجان شرقی، «۸۰درصد تختهای بیمارستانی و صددرصد آی. سی. یو های بیمارستانهای کرونایی تکمیل شده اند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز: الان۸۰۳ نفر در بیمارستانهای ما بستری هستند و ۱۲۰نفر هم حدوداً زیر ونتیلاتور هستند وقتی می‌گوییم زیر ونتیلاتور یعنی افراد بد حالی که با بهترین مراقبتها شانس زنده ماندن آنها واقعاً پایین است»( تلویزیون شبکه سهند تبریز ۴مرداد).

در کرمان، معاون درمان دانشگاه پزشکی گفت:«در حال حاضر تختهای ICU بیمارستان ها تقریبا پر هستند. تمامی بیمارستانها درگیر بیماران کرونایی هستند و دیروز بیشترین آمار بستری ها کرونایی در ۵ یا ۶ ماه گذشته را داشتیم»(ایسنا ۶ مرداد).

اظهارات دو روز پیش روحانی مبنی بر اینکه عزاداری ایام محرم باید در همه نقاط کشور اعم از قرمز و زرد و سفید برگزار شود از سوی کارشناسان خود رژیم نیز با اعتراض مواجه شده است. دکتر محرز عضو کمیته علمی ستاد کرونا، برگزاری تجمعات محرم را فاجعه آمیز خواند و گفت: «هنوز در شیب وحشتناک ابتلا به کرونا هستیم و خیلی از استان ها در وضعیت قرمز هستند. اگر شیب ابتلا به کرونا کم هم بشود کلا باید جلوی تجمع گرفته شود. جمعیتی که برای عزاداری در مسجد یا هیات حضور پیدا می کند انبوه و خطرآفرین است...کسانی که تا الان مبتلا نشده اند و با ممنوعیت تجمع ها، جلوی ابتلای آن ها گرفته شده، با برگزاری این اجتماعات مبتلا خواهند شد». مردانی عضو دیگر این کمیته گفت«برگزاری هرگونه تجمع جایز نیست، زیرا با وضعی که کشور دارد و شاهد طغیان مجدد بیماری کروناست، برگزاری هر تجمعی جایز نیست و این ربطی به محرم و صفر هم ندارد»(سایت خبرفوری رژیم ۵ مرداد).

خانم مریم رجوی در این خصوص خاطرنشان کرد: تصمیم خامنه ای و روحانی برای برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم دجالیت و به قربانگاه فرستادن عامدانه مردم در ادامه استراتژی اجساد و کلان تلفات انسانی برای سد بستن در برابر خطر قیام و سرنگونی است.

این در حالی است که مراسم حج برای اولین بار بخاطر حفاظت از جان مسلمانان به حالت تعلیق در آمده است. نابود کردن نظام درمانی کشور با خودداری از استخدام پرستاران آماده به خدمت جزء دیگری از همین استراتژی حاکمیت آخوندی است آنهم در شرایطی که پرستارانی که ۶ ماه است با حداکثر فداکاری کار می‌کنند گروه گروه به کرونا مبتلا می شوند و بشدت نیازمند نیروی تازه نفس هستند.


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۶ مرداد ۱۳۹۹ (۲۷ ژوئیه ۲۰۲۰)