آمار قربانیان کرونا در ۳۴۳ شهر کشور بیش از ۷۰ هزار و ۸۰۰ نفر است


وزارت بهداشت رژیم برای اولین بار ۲۵ استان را در وضعیت قرمز یا هشدار اعلام کرد

ابعاد فاجعه در تهران به حدی است که علیرغم مخالفت‌های اولیه روحانی، شهرداری تهران محدودیت‌های یک هفته‌ای جدید اعلام کرد
معاون وزیر بهداشت: بدلیل کثرت مبتلایان شمار مراکز۱۶ ساعته پزشکی در تهران هفته گذشته از ۳۰ مرکز به ۹۴ مرکز افزایش پیدا کرد

هر پنج بیمارستان آمل درگیر بیماران کرونایی هستند،چهار بیمارستان در شرف تکمیل است. وضعیت رفته رفته از توان مراکز درمانی شهرستان خارج می شود.

ورود به گورستانهای رضوان و بهشت‌رضا و جواد الائمه مشهد تا اطلاع ثانوی مسدود شده است. تعداد زیادی از پرسنل درمانی مبتلا شده اند و فشار روی بقیه بسیار زیاد است

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز سه شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۹ اعلام کرد، آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۳۴۳ شهر ایران بیش از ۷۰ هزار و ۸۰۰ نفر است. شمار قربانیان در اصفهان به ۳۳۵۰ نفر، در تهران به ۱۷۶۳۰ نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۴۷۰ نفر، در خوزستان به ۵۳۱۰ نفر، در سیستان و بلوچستان به ۲۱۹۰ نفر، در قزوین به ۵۸۰ نفر، در کرمان به ۹۲۵ نفر، در گلستان به ۱۷۹۵ نفر، در لرستان به ۲۶۲۰ نفر رسیده است.

ابعاد فاجعه در تهران به حدی است که علیرغم مخالفت‌های اولیه روحانی و دیگر سردمداران رژیم، شب گذشته شهرداری تهران «محدودیت‌های یک هفته‌ای جدید برای شهر تهران اعلام کرد». بر این اساس «همه دانشگاه‌ها، حوزه های علمیه، آموزشگاه های فنی و حرفه ای، زبانسراها و سایر آموزشگاه ها و کتابخانه ها و همچنین سینما، تئاتر و... تعطیل هستند.همچنین برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش ها ممنوع است.»

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم در آمار مهندسی شده شمار قربانیان ۲۴ ساعت گذشته را ۱۷۹ نفر و شمار بیماران«تحت مراقبت ویژه« را ۳۳۸۹ نفر اعلام کرد و برای اولین بار در ماههای اخیر ۲۵ استان را در وضعیت قرمز و یا وضعیت هشدار اعلام کرد. وی گفت: «استانهای آذربایجان های شرقی و غربی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، مازندران و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند. استانهای تهران، فارس، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، همدان، یزد و خراسان شمالی نیز در وضعیت هشدار قرار دارند»(ایسنا ۲۴ تیر).

حریرچی، معاون وزیر بهداشت رژیم گفت:«یک پنجم فوتی‎‌های روزانه کشور مربوط به بیماران کرونایی است و این زنگ خطری جدی و نگران کننده ‌است...روزانه حدود یک هزار و ۵۰ نفر در کشور جان خود را از دست می دهند که بیش از ۲۰۰ تن از آنها بیماران کرونایی هستند»(ایرنا ۲۴ تیر).
در تهران، علی رضا رییسی معاون بهداشت وزیر بهداشت رژیم گفت:«در تهران ابتدا حدود ۵۰ مرکز ۱۶ ساعته پزشکی و بعد به علت کاهش موارد ابتلا، ۴۰ و بعد ۳۰ مرکز داشتیم. هفته گذشته این مراکز به ۹۴ مرکز افزایش پیدا کردند» (ایرنا ۲۴ تیر). زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «طی ۱۰ روز اخیر همه شاخص‌ها از جمله میزان ابتلا، تعداد مراجعان به مراکز بهداشتی و درمانی، آمارمراجعان سرپایی، موارد تست مثبت و بستری در بخش‌های عادی و ویژه با افزایش روبه رشد روبرو بوده است» (ایرنا ۲۴ تیر). وی همچنین گفت: «میزان زباله‌های عفونی در تهران از روزانه ۲ هزار تن به هفت هزار تن افزایش پیدا کرده است» (ایرنا ۲۳ تیر).

در کرمان، «در ۲۳ روز اخیر هر ۵ ساعت ۲ کرمانی قربانی کرونا شدند....صدای زنگ خطر روز به روز بلند و بلندتر می شود زیرا در سه روز اخیر ۳۷ نفر در استان کرمان به سبب ابتلا به کرونا فوت کرده اند» (ایسنا ۲۴ تیر). رئیس دانشگاه علوم پزشکی سیرجان گفت: روند افزایش بیماران کرونایی به نحوی بوده که «هم اکنون ظرفیت دو بیمارستان این شهرستان تکمیل شده است» (ایسنا ۲۳ تیر).

در مازندران، رئیس شبکه بهداشت شهرستان آمل گفت:«هر پنج بیمارستان این شهرستان درگیر بیماران کرونایی هستند،چهار بیمارستان در شرف تکمیل ظرفیت قرار دارند. وضعیت رفته رفته از توان مراکز درمانی شهرستان خارج می شود...کادر درمانی شهرستان به شدت خسته هستند و به دلیل عبور از پیک نخست فرسوده شدند. این شهرستان نیاز فوری به نیروی انسانی دارد » (ایرنا ۲۴ تیر). مدیر کل انتقال خون در مازنداران گفت: شیوع کرونا «سبب کاهش ۱۵ درصدی مراجعات اهدای خون از ابتدای امسال تاکنون شد» (ایرنا ۲۴ تیر)

در فارس، معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: «طی دو روز اخیر، شمار فوت شدگان بر اثر کووید۱۹ در فارس، روندی سریعتر به خود گرفته و هر ۲ ساعت یکی از مبتلایان را به کام مرگ کشانده است» (انتخاب ۲۳ تیر)

در بوشهر، فرماندار گناوه گفت:«آمار مبتلایان و فوتی ها افزایش یافته و ظرفیت بیمارستان تکمیل شده است»(خبرگزاری حکومتی مهر ۲۳ تیر).

در خراسان رضوی، جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: «بطور متوسط روزانه ۲۳۱ بیمار کرونایی در مراکز تحت پوشش دانشگاه بستری میشوند. ورود به آرامستانهای بهشت‌رضا،‌ رضوان و جواد الائمه تا اطلاع ثانوی مسدود شده است...بسیاری ازپرسنل ما مبتلا شدند که خودش باعث می‌شود روی بقیه پرسنل فشار بیاید. هر روزی تعداد زیادی از پرسنل در مرخصی استعلاجی هستند و باید بقیه پوشش بدهند» ( تلویزیون آستان رضوی رژیم ۲۳ تیر).

روزنامه حکومتی ستاره صبح در مورد فشار مضاعف کرونا بر اقشار محروم جامعه نوشت: «این روزها بیمارستان‌های دولتی و خیریه در تهران، مشهد، کرج و سایر کلان‌شهرها مملو از بیمارانی است که عمدتاً وضعیت اقتصادی مطلوبی ندارند و امکان دریافت تغذیه مناسب و ویتامین‌های ضروری را برای پیشگیری از کرونا ندارند، درنتیجه می‌توان گفت کرونا بیماری فقرا و فرودستان شده است... دولت به دلیل برداشتن محدودیت‌ها و عادی جلوه دادن شرایط، مقصر وضعیت کنونی است و اگر بخواهد همین حالا بیماری را کنترل کند، لازم است حدود یک ماه کشور را تعطیل کند»(روزنامه ستاره صبح ۲۴ تیر).

همچنین روزنامه رسالت وابسته به باند خامنه ای دولت روحانی را به باد انتقاد گرفت و نوشت:«دولت هنوز هم برنامه‌ریزی جدی برای مواجهه این بیماری ندارد، در موج اول کرونا برنامه‌ریزی حساب‌شده‌ای برای این بیماری نداشت، اکنون‌که ابعاد مختلف این بیماری آشکار شده است و ما هم وارد موج دوم کرونا شده‌ایم، بازهم اقتصاد، اصناف و مشاغل درگیر این بی‌برنامگی دولت شده‌اند» (رسالت ۲۴ تیر).


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۴ تیر ۱۳۹۹ (۱۴ ژوئیه ۲۰۲۰)