آمار قربانیان کرونا در ۳۴۲ شهر کشور بیش از ۶۹ هزار و ۸۰۰ نفر است


•    حریرچی: شرایط ابتلا و یا مرگ و میر بر اثر کرونا در پاییز و زمستان، بسیار بدتر از بهار و تابستان خواهد بود

•    عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران: با بستری بیش از ۶۰۰ بیمار جدید کرونایی و فوت ۷۰ نفر بصورت میانگین در یک روز، شرایط بحرانی پیک دوم کرونا در تهران کاملاً مشهود است
•    رئیس اتاق فکر ستاد کرونا در تهران: ممکن است بیش از ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر در ایران به خاطر کرونا جان خود را از دست بدهند
•    استاندار گلستان: ظرفیت واحدهای درمانی شرق استان تکمیل شده و ممکن است بیمارستان صحرایی در شرق گلستان ایجاد شود

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز یکشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۹ اعلام کرد، آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۳۴۲ شهر ایران بیش از ۶۹ هزار و ۸۰۰ نفر است. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۲۰۷۰ نفر، در تهران به ۱۷۴۵۰ نفر، در خراسان رضوی به ۵۲۵۰ نفر، در خوزستان به ۵۲۴۵ نفر، در سیستان و بلوچستان به ۲۱۵۵ نفر، در فارس به ۱۶۱۰ نفر، در کردستان به ۱۳۹۰ نفر، در کرمان به ۸۸۰ نفر، در گلستان به ۱۷۶۰ نفر، در لرستان به ۲۵۳۰ نفر و در همدان به ۱۷۴۵ نفر رسیده است.

کثرت قربانیان و مرگ و میرها خامنه ای را وادار کرد پس از ۴ ماه بالاخره در پایان سخنانش به نمایندگان مجلس ارتجاع برای مهار کردن منازعات درونی رژیم، «گسترش مجدد بیماری کرونا و جان‌باختن روزانه تعداد زیادی از مبتلایان را حقیقتاً غم‌انگیز» اعلام کند. اما مانند روحانی مردم را مقصر جلوه داد و از اینکه «بعضی افراد حتی کار ساده‌ای مثل ماسک زدن را انجام نمی‌دهند» شکایت کرد و از «گروههای خدمت‌رسان و آحاد مردم» خواست «همه نقش خود را به بهترین وجه ایفا کنند تا در کوتاه‌ مدت زنجیره سرایت را قطع کنیم». این در حالیست که خامنه ای بسادگی می‌توانست با تأمین هزینه زندگی چندماهه کارگران و زحمتکشان از محل بنیادهای تحت کنترل خودش و سپاه پاسداران، از این فاجعه بزرگ انسانی که هر روز ابعاد بیشتری بخود میگیرد، جلوگیری کند.

از سوی دیگر حریرچی معاون کل وزارت بهداشت اعلام کرد: «طبق آخرین پیش‌بینی‌ها شرایط ابتلا و یا مرگ و میر بر اثر کرونا در پاییز و زمستان، بسیار بدتر از بهار و تابستان خواهد بود... هیچ امید کوتاه مدت و میان مدت کمتر از یکسال برای ساخت واکسن کرونا وجود ندارد» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۲۲ تیر).

در تهران، عضو هیئت رئیسه شورای شهر گفت:«با بستری شدن بیش از ۶۰۰ بیمار جدید کرونایی و فوت ۷۰ نفر بصورت میانگین در یک روز، شرایط بحرانی پیک دوم کرونا در تهران کاملاً مشهود است... علی رغم قرار گرفتن بیش از ۱۸ استان در وضعیت هشدار قرمز کماکان شرایط به نوعی مدیریت می شود که گویی در شرایط پسا کرونا قرار گرفته ایم... قرارگیری ایران در جمع سه کشور دارای بالاترین تلفات ناشی از کرونا طی یک هفته گذشته نیز خود گواهی بر این موضوع است» (خبرفوری ۲۲ تیر).

قناعتی رئیس اتاق فکر ستاد کرونا در تهران هشدار داد «ممکن است بیش از ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر در ایران به خاطر کرونا جان خود را از دست بدهند». وی تأکید کرد «با تأخیر زمانی در شروع قرنطینه، حداقل ۳ تا ۴ هفته زمان طلایی را از دست دادیم...هنوز موج اول تمام نشده.... موج دوم کرونا در پاییز می‌آید و ممکن است بسیار کشنده تر باشد...ابتلای بالای کادر درمان و نیروهای خدماتی، بیمارستان‌ها را با کمبود نیرو مواجه کرده و همین مسأله منجر به تعطیلی بخش‌ها و اتاق‌های عمل در بیمارستان‌ها شده است. در سطح کلان و در رابطه با برخی تصمیم‌گیری‌ها نیز ناهماهنگی‌ها و سوء‌مدیریت‌ها وجود داشته که قابل انکار نیست» (سایت خبر فوری ۲۱ تیر).
طبرسی از بیمارستان مسیح دانشورگفت: در«اردیبهشت تعداد مراجعین به اورژانس حدود۱۰۰ نفر در روز بود امروز ۳۵۰ مراجعه روزانه به اورژانس داریم»(تلویزیون شبکه۲ رژیم ۲۱ تیر).

در گلستان، استاندار گفت:«ظرفیت واحدهای درمانی شرق استان تکمیل شده است، اگر این روند ادامه داشته باشد... ممکن است بیمارستان صحرایی در شرق گلستان ایجاد شود» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۱ تیر). معاون دانشگاه علوم پزشکی گفت: «همه شهرهای استان به وضعیت قرمز درآمده ...تخت های بستری دیگر جوابگوی نیاز استان نیست...در شهرستانی مانند گنبدکاووس ظرفیت تخت های بیمارستانی تکمیل شده و ناچار بیماران کرونایی به شهرهای اطراف و حتی گرگان اعزام می شوند»(خبرگزاری نیروی قدس ۲۲ تیر).

در گیلان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت تعداد بستری در بیمارستانهای این استان به ۳۰۰ نفر رسیده است (ایسنا ۲۲ تیر).

در آذربایجان غربی، خبرگزاری حکومتی مهر که توسط اطلاعات آخوندها کنترل می‌شود خبر داد: «روز به روز بر تعداد مبتلایان و فوتی ها افزوده می شود....پر شدن ظرفیت تخت‌های دو بیمارستان طالقانی و خمینی ارومیه و ورود سومین بیمارستان به مدار درمان بیماران کرونایی، دایر کردن بیمارستان صحرایی، افزایش قابل توجه آمار فوتی‌ها به صورت روزانه، افزایش تعداد بیماران بدحال بستری در بخش آی سی یو بیمارستانها به راحتی گویای وضعیت اسف بار استان است» (۲۱ تیر).

در البرز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت:«پیش‌آگاهی‌ها نشان می‌دهد که موج دوم کرونا بسیار سنگین‌تر از موج اول خواهد بود. متأسفانه در برخی استان‌ها شاهد ابتلا و مرگ و میر اطفال هستیم» (ایسنا ۲۲ تیر).


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۲ تیر ۱۳۹۹ (۱۲ ژوئیه ۲۰۲۰)