ورشکستگی و افلاس اقتصادی رژیم - سقوط آسانسوری ارزش ریال


روز یکشنبه ریال به سقوط آسانسوری ادامه داد و هر دلار در بازار ارز تهران ۲۲هزار و ۲۰۰تومان خرید و فروش شد. هر یورو نیز به ۲۴هزار و ۸۵۰تومان رسید.

قیمت سکه طلا در بازار تهران به رقم بی سابقه ۱۰میلیون و ۵۵۰هزار تومان رسید.
تنها در یک ماه اخیر قیمت سکه طلا بیش از ۲میلیون و ۷۰۰هزار تومان افزایش یافته است. در یک سال اخیر قیمت سکه در بازار ایران حدود دو برابر شده است.
براثر افلاس و ورشکستگی اقتصادی رژیم اقدامات حکومت آخوندی برای رفع و رجوع این وضعیت بی نتیجه می ماند.

پروفسور استیو حنکی از دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا در توئیتر خود نوشت:‌ یکبار دیگر ریال ایران در برابر دلار آمریکا سقوط کرد و به سطح بی سابقه‌یی کاهش یافت. در حال حاضر تورم در ایران ۶۴درصد در سال بوده و این رقم رو به افزایش است. روز شنبه هر دلار در بازاز سیاه به ۲۱هزار و ۵۰۰تومان رسیده است.

روزنامه حکومتی نوشت: افزایش قیمت ارز به موضوعی عادی در اقتصاد ایران تبدیل شده و آن اتفاق خاصی که چرخه افزایش قیمت‌ها را مدیریت می‌کند حجم بالای نقدینگی است. مسیر افزایش نقدینگی چنان هموار شده که تنها ظرف چند ثانیه، ۱۵ میلیون تومان نقدینگی در جامعه ایجاد می‌شود که ریشه در کسری شدید بودجه و افزایش پایه پولی دارد... اگر همچنان دولت بزرگ‌تر شود، رشد اقتصادی منفی باشد، اصلاحات ساختاری صورت نگیرد و نقدینگی و تورم رو به افزایش گذارد، یارای مقابله با مشکلات و چالش‌های پیش‌آمده را نخواهیم داشت.