قربانیان کرونا در ۳۴۲ شهر کشور بیش از ۶۵ هزار و ۲۰۰ نفر است



اعلام مجدد محدودیتهای سراسری از یکشنبه ۱۵ تیر

تلویزیون رژیم: خطر از مرز هشدار گذشته است

    وزارت بهداشت اعلام کرد ۱۸ استان در وضعیت قرمز یا در وضعیت هشدار قرار دارند
    مردانی: تا الان ۱۸ میلیون ایرانی یعنی حدود ۲۰ درصد جمعیت کشور به این بیماری مبتلا شده‌اند
    کرونا در لارستان، خنج و اوز سریعاً شتاب گرفته، در لارستان بخش مراقبت ویژه کودکان به کرونا افزوده شد
    با توجه به روند صعودی مبتلایان در کهگیلویه و بویراحمد روزهای سختی در انتظار مردم استان است
    دانشگاه پزشکی زنجان:۸۵ درصد استان مستعد ابتلا به کرونا است. ادامه این روند زنگ خطر برای استان است

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۹ اعلام کرد، آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۳۴۲ شهر ایران بیش از ۶۵ هزار و ۲۰۰ نفر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۹۱۵ نفر، در آذربایجان غربی به ۱۸۲۵ نفر، در بوشهر به ۶۴۵ نفر، در تهران به ۱۶۶۵۰ نفر، در خراسان رضوی به ۴۲۳۰ نفر، در لرستان به ۲۴۱۵ نفر و در همدان به ۱۴۶۰ نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم شمار قربانیان در ۲۴ ساعت گذشته را ۱۴۸ نفر اعلام کرد و گفت:«استان‌های خوزستان، آذربایجان‌های غربی و شرقی، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های تهران، فارس، اصفهان، مازندران، همدان، زنجان، سیستان و بلوچستان، البرز و لرستان در وضعیت هشدار قرار دارند» (ایرنا ۱۴ تیر).

در حالیکه مقامات محلی در استانهای مختلف از کمبود شدید خدمات پزشکی و متلاشی شدن نظام درمانی گزارش میدهند، آخوند روحانی امروز وقیحانه گفت: «بهداشت و درمان ما آنچنان فعال عمل کرد که خیلی نیاز نشد به شرایطی که نیروهای مسلح خودشان را آماده کرده بودند. در طول این مدت مداوم حینی که بهداشت و درمان ما کار می‌کند همزمان تخت و بیمارستان را اضافه می‌کند... در همین دوره پنج یا شش ماهه ای که مواجهه با این ویروس بودیم ۱۵۰۰ تخت ویژه اضافه شده و به همین نسبت که به جلو میرویم تخت،‌ ونتیلاتور تختهای ICU و امکانات دیگری چون خطوط دارو اضافه می‌شود و هر ماه به طور متوسط ۲ خط دارو اضافه می‌شود».

مردانی عضو کمیته کشوری کرونا «با اشاره به اهداف اپیدمیولوژیک تست‌های سرولوژی گفت: «این تست به صورت راندوم انجام شده و متوجه شدیم که تا الان ۱۸ میلیون ایرانی یعنی حدود ۲۰ درصد جمعیت کشور به این بیماری مبتلا شده‌اند»(ایسنا ۱۴ تیر).

روزنامه همشهری نوشت:”بررسی آمارهای وزارت بهداشت نشان می‌دهد که طی ۱۰ روز اخیر (۴ تا ۱۳ تیر) به طور متوسط در هر ساعت، ۱۰۶ نفر در ایران مبتلا و تقریباً شش نفر قربانی این ویروس شده‌اند»(همشهری ۱۳ تیر).

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت:«در ۲۴ ساعت گذشته ۵ مبتلا در مهاباد فوت کردند. در شبانه روز گذشته ۱۸۸ نفر با علائم سندرم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شدند که از این تعداد ۱۰ نفر جان خود را از دست دادند... در صورت تداوم این روند، وضعیت به مراتب بدتر خواهد بود» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۱۳ تیر).

در ایلام: خبرگزاری رسمی رژیم گزارش کرد: «تنها در ۱۱روز اول تیرماه تعداد مبتلایان ۲ برابر شد، آمار فوتی‌ها ... به طور فزاینده‌ای افزایش یافت. بنابر اعلام استاندار ایلام ۹۰ درصد جمعیت استان در منطقه قرمز کرونا قرار دارند و از مجموع ۱۱ شهرستان در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند» (۱۴ تیر).

در خوزستان، به گفته شاهدان عینی تنها روز جمعه ۱۳ تیر ۱۰ تن از مبتلایان به کرونا درمنطقه پادادشهر اهواز و ۱۵ نفر درمنطقه زیتون کارمندی اهواز بر اثر کرونا فوت کردند. بیمارستان رازی اهواز مملو از بیماران کرونایی است و جایی برای پذیرش بیمار جدید ندارد. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت:”شهرهای قرمز استان از ۹ به ۱۲ شهر افزایش پیدا کرده است» (خبرگزاری نیروی قدس۱۴تیر).

در قم، به گزارش شاهدان عینی در روز جمعه ۱۳ تیر تنها در ۴۵ متری صدوق ۵ تن از مبتلایان به کرونا جان باختند.

در فارس، رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: «شیوع بیماری در شهرستان‌های لارستان، خنج و اوز به طور گسترده شتاب گرفته است علاوه بر تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در لارستان در سایر شهرستان‌های خنج و اوز و بخش بیرم نیز ظرفیت بیماران کرونایی در حال تکمیل شدن است... در لارستان مجبور شدیم بخش مراقبت‌های ویژه کودکان را به تعداد تخت های بیماران کرونایی بیافزاییم» (ایرنا ۱۳ تیر).

در کهکیلویه و بویراحمد، معاون دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: «با توجه به روند صعودی تعداد بیماران کرونایی و افزایش موارد بستری در کهگیلویه و بویراحمد و به ویژه گچساران نیمه دوم تیر و مرداد روزهای سختی در انتظار مردم استان است» (ایرنا ۱۴ تیر).

در کرمانشاه، استاندار گفت:”قرار گرفتن ۱۲ شهرستان کرمانشاه در وضعیت قرمز نگران‌کننده است» (ایسنا ۱۳ تیر).

در زنجان، معاون دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت:”۸۵ درصد جمعیت این استان مستعد ابتلا به بیماری کرونا هستند...موارد بستری کرونایی افزایش قابل توجهی دارد که ادامه این روند زنگ خطری برای استان محسوب میشود» (ایرنا ۱۴ تیر).

در کردستان، معاون استاندار کردستان: «با اشاره به قرمز بودن وضعیت ویروس کرونا در شهرستان‌های سنندج، قروه، دهگلان، مریوان و بیجار...گفت محدودیت در سراسر استان کردستان اعمال شده است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۴ تیر).

در همین حال روزنامه حکومتی همدلی نوشت:«در حالی که هر روز آمار مبتلایان به کووید ۱۹ درحال افزایش است و تعداد جان‌باختگان این بیماری نسبت به روزهای اول نه تنها کاهش نیافته است... با این حال دولت به جز چند توصیه به مردم، از جمله اجباری کردن ماسک کار یا محول کردن اختیار هر استان به استانداری‌های کار دیگری از دستش بر نمی‌آید» ( ‍۱۴ تیر).

ساعتی پیش تلویزیون رژیم بازگشت محدودیت‌های کرونایی را در اماکن عمومی از یکشنبه ۱۵ تیر اعلام کرد و ضمن گزارشی در این خصوص خاطرنشان کرد: خطر از مرز هشدار گذشته است.


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۴ تیر ۱۳۹۹ ( ۴ ژوئیه ۲۰۲۰)