آمار قربانیان کرونا در ۳۳۲ شهر از ۵۲ هزار و ۱۰۰ نفر بیشتر است



آبادان، رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان: اوضاع خیلی بدتر از آن چیزی است که مردم تصور می‌کنند. ما در آبادان در شرایط فوق قرمز هستیم

سرپرست مرکز بهداشت علوم پزشکی جندی شاپور: ۱۱ هزار نمونه آزمایش کرونا از ۲۹ هزار نمونه‌ای که در اهواز گرفته شد، به طرز عجیبی مفقود شده است
 معاون تحقیقات وزارت بهداشت رژیم: احتمال موج دوم و حتی سوم به طور جدی مطرح است و با هر موج، تلفات انسانی روی می‌دهد
 وزارت بهداشت رژیم اعلام کرد، هفته گذشته ۱۴ استان هرمزگان، لرستان، کردستان، آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی، قزوین، مرکزی، یزد، البرز، همدان، مازندران، گلستان و کرمان روند صعودی داشته‌اند
سایت عصر ایران: در سیستان و بلوچستان این که بگویید دست‌هایتان را مرتب بشویید خنده‌دار است. آبی نیست تا بتوانند مرتب دست هایشان را با آن بشویند

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ اعلام کرد، آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۳۳۲ شهر ایران از ۵۲ هزار و ۱۰۰ نفر بیشتر شده است. شمار جانباختگان در اردبیل به ۶۹۱ نفر، در بوشهر به ۴۸۶ نفر، در خراسان رضوی به ۳۲۷۰ نفر، در خوزستان ۴۲۵۵ نفر، در قم به ۳۶۹۰ نفر، در کردستان به ۱۰۹۵ نفر، در کرمانشاه به ۱۳۴۲ نفر، در مازندران به ۲۸۲۵ نفر و درهرمزگان به ۳۹۵ نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم آخوندی امروز شمار قربانیان در ۲۴ ساعت گذشته را ۱۱۳ نفر اعلام کرد و گفت: «استانهای خوزستان، آذربایجان غربی، هرمزگان، کردستان و سیستان و بلوچستان در وضعیت قرمز قرار دارند. در تهران، خراسان رضوی و بوشهر موارد بستری در حال افزایش است».

به گزارش کمیته اپیدمیولوژی وزارت بهداشت رژیم در «هفته منتهی به ۲۳ خردادماه، روند صعودی یا شروع پیک در ۱۴ استان هرمزگان، لرستان، کردستان، آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی، قزوین، مرکزی، یزد، البرز، همدان، مازندران، گلستان و کرمان مشاهده میشود» (ایسنا ۲۵ خرداد).

ملک‌زاده، معاون تحقیقات وزارت بهداشت گفت: «به جز سه شهرکشور ...در سایر مناطق، ایمنی زیر ۲۰ درصد و در مناطق روستایی که ۳۰ درصد جمعیت را تشکیل می دهند، ایمنی زیر ۱۰ درصد است. استان های آذربایجان غربی، هرمزگان، خوزستان، کردستان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و بوشهر در وضعیت قرمز قرار دارند... احتمال وقوع موج دوم و حتی سوم کرونا به طور جدی مطرح است و با هر موج، تلفات انسانی روی می‌دهد» (ایلنا ۲۶ خرداد).

مردانی عضو کمیته کشوری کرونا گفت: «کرونا به هیچ وجه از بین نرفته بود که بخواهد مجدداً برگردد و یا حتی فروکش نیز نکرده بود... در حال حاضر مجدداً با طغیان آمار مواجه شده‌ایم» (مهر ۲۶ خرداد).

مینو محرز عضو کمیته ملی کرونا گفت: «موج دوم کرونا شروع شده و... تعداد زیادی مبتلا و مرگ و میر خواهیم داشت» (خبر۲۴- ۲۵ خرداد).

در هرمزگان، عضو شورای شهر بندرعباس گفت: «با گذشت هر ساعت وضعیت بندرعباس وخیم و وخیم‌تر می‌شود، عدم مدیریت صحیح می‌تواند سبب بروز فاجعه‌ای جبران‌ناپذیر شود که جان هزاران نفر از شهروندان استان و شهر بندرعباس را با خطر بسیار جدی رو به رو کند...بندرعباس از کف رفته است و خانواده ای نیست که داغدار و نگران نباشد. اگر نیرو ندارند از دیگر استانها نیروی امدادی وارد کنند» (ایلنا ۲۵ خرداد).

در خوزستان، سرپرست مرکز بهداشت علوم پزشکی جندی شاپور گفت: «۱۱هزار نمونه آزمایش کرونا از ۲۹ هزار نمونه‌ای که در اهواز گرفته شد، به طرز عجیبی مفقود شده است» (عصر ایران ۲۶ خرداد). رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: «ظرفیت بیمارستان آیت الله طالقانی حدود یک هفته است که تکمیل شده و در حال حاضر در سطح منطقه حدود ۳۰۰ بیمار نیازمند بستری داریم که متأسفانه مسئولین نفت از در اختیار گذاشتن بیمارستان خمینی استنکاف کرده اند....اوضاع خیلی بدتر از آن چیزی است که مردم تصور می‌کنند. در روزهای اخیر شاهد افزایش بستری بیمارانی بودیم که بسیار بدحال بودند. در حال حاضر اکثر بیماران بستری ما از قشر جوان هستند که با حال عمومی بد مراجعه می‌کنند و بستری می شوند. ما در آبادان در شرایط فوق قرمز هستیم و نباید هیچ گونه رفع محدودیتی در این محدوده اجرا بشود. در صورت ادامه این روند مراکز درمانی ما دیگر پاسخگوی مراجعات مردم نخواهند شد» (برنا ۲۶ خرداد).

درالبرز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «از ابتدای خرداد با رشد ۲۰ درصدی آمار بستری‌ها مواجه شدیم» (ایکنا ۲۶ خرداد).

در بوشهر، دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد: «این استان یکی از چند استان خطرناک از لحاظ شیوع بیماری به شمار می‌رود... به حدی که هر فردی که با آن در تماس هستیم احتمال دارد یک فرد مثبت و یا یک فرد ناقل بیماری باشد» (ایرنا ۲۶ خرداد).

درآذربایجان غربی، دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد: «بالاترین تعداد بستری در استان در ۲۱ فروردین بود که ۴۶۷ نفر بستری بودند اما این رقم در ۲۴ خرداد به ۵۶۴ نفر رسید که بالاترین تعداد است» (برنا ۲۶ خرداد).

در زنجان، معاون استاندار گفت: «ضریب ابتلا به ویروس کرونا در زنجان به ۲۴/۱ نفر رسیده است. شهرستان‌های زنجان و خرمدره جزو مراکز قرمز هستند» (عصرایران ۲۶ خرداد).

درکرمانشاه، سخنگوی ستاد کرونا گفت: «از فرمانداران سه شهرستان از جمله جوانرود خواسته‌ایم که آرامستان‌ها را تعطیل کرده و اجازه ورود مردم به این اماکن را ندهند» (ایسنا ۲۶ خرداد).

در سیستان و بلوچستان سایت عصر ایران نوشت: «کرونا به محروم‌ترین استان کشور زده است. جایی که نمی‌شود با پروتکل های بهداشتی تهران به جنگ آن رفت. باید نسخه تازه‌ای برای آن پیچید. مثلاً این که بگویید دست‌هایتان را مرتب بشویید خنده‌دار است. آبی نیست تا بتوانند مرتب دست هایشان را با آن بشویند» (۲۶ خرداد).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۶ خرداد ۱۳۹۹ (۱۵ ژوئن ۲۰۲۰)