آمار قربانیان کرونا در ۳۲۳ شهر از ۴۷ هزار و ۸۰۰ نفر بیشتر است



 ۴هفته پس از بازگرداندن زحمتکشان به سرکار، طبق آمار وزارت بهداشت، میزان مبتلایان در ۲۴ ساعت به ۲۸۱۵ نفر رسیده که بالاترین رقم در ۸ هفته گذشته است و نسبت به ۴ هفته پیش ۲۵۰ درصد افزایش داشته است

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز: ما در غرب و شرق اهواز بالغ بر ۵ هزار بیمار شناسایی کردیم. در هر خانواده‌ای یکی دو تا هست
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز: تقریباً از هر ۱۰۰ نفر ۱۸ نفر در استان آذربایجان شرقی آلوده به کرونا هستند
خانم مریم رجوی: مسئول اوجگیری مجدد کرونا و روند فزاینده قربانیان آن رژیم ضد بشری آخوندی است. هزینه چند ماه زندگی زحمتکشان از محل مؤسسات بزرگ اقتصادی تحت کنترل خامنه ای و سپاه قابل تأمین بود و نیازی به فرستادن آنها به قتلگاه کرونا نبود

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۹ اعلام کرد، آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۳۲۳ شهر ایران از ۴۷ هزار و ۸۰۰ نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۶۲۵ نفر، در آذربایجان غربی به ۱۲۹۵ نفر، در خوزستان به ۳۵۸۵ نفر، در فارس به ۱۰۶۰ نفر، در کردستان به ۸۴۰ نفر، در کرمان به ۵۵۳ نفر، در کرمانشاه به ۱۰۹۷ نفر و در لرستان به ۱۴۵۵ نفر رسیده است.

چند هفته پس از تصمیم بی‌رحمانه و جنایتکارانه خامنه ای و روحانی برای بازگرداندن زحمتکشان و محرومان به سر کار فاجعه کرونا ابعاد جدیدی به خود گرفته است. سخنگوی وزارت بهداشت امروز در آمار مهندسی شده‌اش اذعان کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۲۸۱۵ تن به بیماری کرونا مبتلا شده اند که در عرض چهار هفته گذشته ۲۵۰ درصد افزایش داشته و بالاترین رقم مبتلایان در ۸ هفته گذشته است. وی افزود: «وضعیت استان خوزستان، همچنان قرمز است. استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان‌های شرقی و غربی، لرستان، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان و مازندران در وضعیت هشدار قرار دارند» (تلویزیون رژیم ۹خرداد).

روحانی علت افزایش مبتلایان را «انجام سفرهای بین شهری در تعطیلات عید فطر» توصیف کرد و خواستار «پرهیز از سفرهای غیر ضرور» شد و تهدید کرد در غیر اینصورت «ناچار به بازگرداندن برخی محدودیتها خواهد شد». وزیر بهداشت روحانی نیز خاطرنشان کرد: «اگر روند سفرهای غیرضروری در تعطیلات پایان هفته‌ها و همچنین تعطیلات تابستانی، به همین صورت ادامه داشته باشد و پروتکل‌های بهداشتی به صورت کامل رعایت نشود بار دیگر با اوج‌گیری ویروس کرونا در کشور مواجه خواهیم بود و ناچار می‌شویم برخی محدودیت‌ها را دوباره اعمال کنیم» (ایرنا ۹ خرداد).

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: «ما در حوزه مرکز بهداشت غرب و شرق اهواز بالغ بر ۵ هزار بیمار شناسایی کردیم...در هر خانواده‌ای یکی دو تا هست» (تلویزیون شبکه خوزستان ۸ خرداد).

جان بابایی معاون وزیر بهداشت گفت: «در استان خوزستان...روزانه به‌طور ثابت به‌شمار بیماران قبلی اضافه می‌شود. انتظار داریم که مریضها بستری‌شان بیشتر بشود و حتی تعداد مریض سرپایی هم بیشتر شود» (تلویزیون رژیم ۸ خرداد).
در آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز «تعداد کل مبتلایان به کرونا را در آذربایجان شرقی ۸۸۲۰ نفر اعلام کرد که ۵۶۷ نفر تاکنون جان خود را از دست داده اند. تقریباً از هر ۱۰۰ نفر ۱۸ نفر در استان آلوده به کرونا هستند» (خبرگزاری صدا وسیمای رژیم ۹ خرداد).

در خوزستان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: «طی ۲۴ ساعت گذشته، ۵۸۰ نفر دیگر به کرونا مبتلا شده اند».

رئیس دانشکده پزشکی آبادان گفت: «در ۲۴ گذشته ۱۲۲ مورد جدید به ویروس کرونا مبتلا شده اند» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۸ خرداد).

در کردستان معاون دانشگاه علوم پزشکی گفت: «هر روز با موجی جدید از مبتلایان کرونا در بیمارستان مواجه هستیم (ایسنا ۸ خرداد).

در کرمانشاه رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «طی چند روز گذشته روزانه بیش از ۲۰۰ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند و این بسیار نگران کننده است» (فارس۹ خرداد).

در فارس خبرگزاری رسمی رژیم خبر داد: «شهرستان‌های شیراز، مرودشت، آباده، لارستان، اوز، گراش، فسا و جهرم بیشترین شمار مبتلایان به کرونا در استان فارس را دارند، شمار مبتلایان در این شهرستان ها سه رقمی، در ۲۵ شهرستان ۲ رقمی است» (ایرنا ۸ خرداد).

در هرمزگان معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب گفت: «ظرفیت بخش کرونای بیمارستان میناب تکمیل شده است» (ایرنا ۹ خرداد).

در بوشهر رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «افزایش بیماران کرونایی با مثبت اعلام شدن نمونه‌ها نگران کننده است» (خبرگزاری نیروی قدس ۹ خرداد).

خانم مریم رجوی بار دیگر تأکید کرد مسئول اوجگیری مجدد کرونا در ایران و روند فزاینده قربانیان آن رژیم ضد بشری آخوندی است که به چیزی جز حفظ سلطه ننگین و چپاول بیشتر نمی‌اندیشد و الا تأمین هزینه زندگی زحمتکشان و محرومان برای اینکه چند ماه به سرکار نروند به سادگی از محل مؤسسات بزرگ اقتصادی و مالی تحت کنترل خامنه‌ای و سپاه پاسداران قابل تأمین بود و نیازی به فرستادن مردم به قتلگاه کرونا نبود.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۹ خرداد ۱۳۹۹ (۲۹ می ۲۰۲۰)