کرونا-اعتراف کارگزاران حکومتی به وضعیت بحرانی استان خوزستان

شمه ای از بحران کرونا و بی آبی در خوزستان در تلویزیون حکومتی:تعداد مبتلایان روز به روز بالا و بالاتر می‌رود. در هر خانواده‌یی یکی دو تا کرونایی هست.

دکتر مجتبی اعتمادی مجری برنامه و کارشناس: این روزها در استان خوزستان باز هم آمار بالاست تعداد مبتلایان روز به روز بالا و بالاتر می‌رود. عادی نشود این حرفها آمار و ارقام را می‌بینیم ما در کلینیک ها روز های اول یکی دو تا داشتیم الآن اکثر مریض های ما کرونایی هستند یعنی این در جامعه به‌راحتی دیده می‌شود در هر خانواده‌ای یکی دو تا هست.

امار و ارقام اهواز به‌خصوص بالارفته :
خیلی از عزیزان نگران هستند و ایراد می‌گیرند که ما مراجعه می‌کنیم به مراکز نمونه‌گیری در مراکز بهداشت و تست می‌خواهیم بگیریم شاهد ازدحامی هستیم ۱۵۰نفر توی لیست صف گرفتند و اسم نوشتند یا مراکزی هستش که اصلاً می‌گویند برگردید بروید شما بعدازظهر بیایید به جای این‌که ما دنبال مریض باشیم مریض را پیدا بکنیم بدویم دنبالش تست ازش بگیریم مریض خودش می‌آید آنجا مراجعه می‌کند ولی این نگرانی هست که چرا تست نمی‌گیریم؟ آیا کیت نداریم؟ آیا نیرو نداریم؟.. .

مهرداد شریفی رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز: الان که بیماری شایع شده میزان شیوع بالا رفته و افراد زیادی را در کلان‌شهر اهواز به این بیماری مبتلا شدند مثال می‌زنم ما در حوزه مرکز بهداشت غرب و شرق اهواز بالغ بر ۵هزار بیمار شناسایی کردیم و ما در حوزه بیمارستانی‌مان نزدیک ۵هزار تست و در حوزه همین دو تا مرکز کوی سعدی و مرکز کمپلو ما چیزی در حدود ۴۵۰۰ نمونه گرفتیم که از این ۴۵۰۰ آقای دکتر چیزی در حدود هزار موردش مثبت بوده
مجری: یک نکته آقای دکتر شریفی عزیز آب اهواز را به ما بگویید چی کار بکنیم آب خانه وقتی که باز می‌کنید گل نمی‌آید بیرون؟ من در مطب خودم که در شهرک دانشگاه است می‌خواهم دستهایم را بشورم پاشوم بیام اصلاً آب گل است در جاهای دیگر خشایار، حصیر آباد که بندگان خدا خیلی‌هایشان آب ندارند اگر آب هم دارند چند ساعت دارند اگر داشته باشد کیفیتش خوب نیست
مهرداد شریفی: امروز میزان کدورت آب اهواز در حوزه شرقی حدوداً ۶۰درصد مطلوبیت دارد یکی از دلایلی که به‌هرحال این گل‌آلود بودن آب مشکل دارد به‌دلیل
 
شریفی: ما الآن یک چالش دیگر داریم در اهواز آب‌هایی با سه چرخه‌ها با ماشینهای سیار دارد توزیع می‌شود این یک زنگ خطر بسیار بزرگی برای سلامتی مردم است.
مجری: بیماری می‌آید با علائم تیپیک و علائم مشخص کرونا و می‌فرستیم مراکز بهداشت می‌گویند آقای دکتر این‌قدر شلوغ است ما پشیمان شدیم.