بستن جاده ترانزیتی اهواز-رامهرمز توسط مردم غیزانیه اهواز در اعتراض به بی آبی،

 
شلیک نیروی انتظامی و مجروح شدن شماری از مردم و دستگیر شدن شماری دیگر

صبح روز شنبه مردم و جوانان بجان آمده غزانیه اهواز بدلیل قطع آب آشامیدنی اقدام به بستن جاده اهواز- ماهشهر نمودند. نیروی سرکوبگر انتظامی بلافاصله به منطقه اعزام شد و به ضرب و شتم مردم پرداخت و برای متفرق کردن مردم اقدام به پرتاب گاز اشک آور کرد و وقتی مردم متفرق نشدند بسوی آنان شلیک نموده، شماری از معترضان از جمله یک کودک مجروح و شماری دستگیر شدند.
بخش غیزانیه در ۴۵ کیلومتری اهواز قرار دارد، بیش از ۸۰ روستا و بیش از ۳۰۰ حلقه چاه نفت در این بخش وجود دارد. اما مردم آن سالهاست که از بی‌آبی رنج میبرند و به اعتراضات مکرر مردم منطقه توجهی نشده است.
پاسدار سرهنگ دالوند فرمانده انتظامی اهواز که تلاش میکرد اعتراض مردم و تیراندازی به سوی آنها را کم اهمیت جلوه بدهد گفت: گروهی از مردم در اعتراض به بی آبی «اقدام به بستن جاده اهواز- رامهرمز- امیدیه کردند که برای مدتی اخلال در تردد مسیر ترانزیتی به وجود آمد... پس از ورود ماموران پلیس برای بازگشایی جاده، تعدادی از تجمع کنندگان با سنگ و چوب به ماموران حمله ور شدند و ۲ پلیس را از ناحیه سر مجروح کردند.... پلیس با استفاده از سلاح ساچمه ای پلاستیکی ضد شورش دو نفر از تجمع کنندگان را به صورت سطحی مجروح و بازداشت کرد».
مقاومت ایران با درود به هموطنان شجاع در غیزانیه از سایر جوانان خوزستان خواست به یاری آنها بشتابند. دیکتاتوری دینی و تروریستی آخوندها عامل اصلی مشکلات اقتصادی و اجتماعی کنونی ایران است و تا این رژیم بر سرکار است فقر و بیکاری و بی آبی و تورم ادامه دارد و تشدید میشود. مردم منطقه زرخیز خوزستان در حالی در فقر و محرومیت وبی آبی بسر می برند که به اعتراف فلاحت پیشه نماینده مجلس ارتجاع، این رژیم ۲۰-۳۰ میلیار دلار پول به سوریه پرداخته است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۳ خرداد ۱۳۹۹( ۲۳ می ۲۰۲۰)