مطرح کردن دولت حزب اللهی توسط خامنه ای مطرح شدن استعفای روحانی در مجلس رژیم و بالا گرفتن بحران


به دنبال این اظهارات خامنه ای مجلس ارتجاع شاهد مطرح شدن استعفای روحانی دست کم از سوی دو عضو مجلس آخوندی بود.

فتحی به صراحت گفت برداشت او از حرفهای خامنه ای این است که روحانی باید حتما استعفا بدهد و گودرزی خواستار وارد عمل شدن آخوند جلاد ابراهیم رئیسی رئیس قضائیه خامنه ای شد و خطاب به آخون شیاد حسن روحانی گفت: اگر نمیتوانی برو کنار تا کسی بیاید که را روشن کند.

گودرزی، مجلس ارتجاع ۲۹ اردیبهشت ۹۹: جناب آقای رئیسی، رئیس محترم دستگاه قضا اگر دولت اراده یی برای نظارت بر بازار مسکن و این گرانیها نداره شما راساٌ وارد بشید شما دستگاه نظارتی هستید. من در جلسه قبل هم گفتم مگر ما دولت نداریم؟ آقای روحانی اگر نمیتونی بفرما کنار تا یک کسی بیاد وضع مردم را روشن بکنه. خواهش من اینه که دستگاه قضایی نسبت به این مسئله بی تفاوت نباشه.

فتحی، مجلس ارتجاع ۲۹ اردیبهشت ۹۹: برداشت بنده از فرمایشات رهبری این بود که این دولت یک دولت جوان حزب‌اللهی و پای کار آماده و با نشاط نیست با توجه به این‌که ۱۵ماه دیگر از عمر این دولت باقیمانده و مجلس هم تغییر دارد می‌کند و یک مجلسی دیگری می‌آید که حتماً در تقابل با این‌گونه عملکرد دولت هست من فکر می‌کنم که موقع این هست که رئیس جمهور با توجه به اینی که فرصتی نیست که دولت را یک دولت جوان آماده و با نشاط کند حتماً باید استعفا بدهد الآن اگر دولت استعفا بدهد باعث می‌شود که انتخابات زودرسی صورت بگیرد و یک دولتی که مد نظر مقام معظم رهبری هست بتواند با مجلس آینده انشاالله مشکلات کشور را مرتفع کنند

طرح موضوع استفعای روحانی در مجلس آخوندی واکنش شدید باند وی را به دنبال داشت. آخوند انصاری‌راد، عضو سابق مجلس رژیم گفت: کسی که چنین سخنی را مطرح کند حساب مملکت و شرایط کشور شامل وضعیت اقتصادی، همه‌گیری کرونا و چالش‌های سیاست خارجی به ویژه تنش‌ها میان (ما) و ایالات متحده را به درستی نمی‌داند و فکر نمی‌کند که با رفتن روحانی در این شرایط کشور گرفتار وضعیت فوق العاده‌ای و اضطراری خواهد شد... در این شرایط رفتن و استعفای روحانی نظم کشور را بهم می‌زند، مدیریت داخلی را با مشکلات مواجه می‌کند».

صوفی از وزیران دولتهای سابق رژیم نیز گفت: به فرض اینکه روحانی استعفا دهد چگونه می‌خواهند در این شرایط انتخابات زودهنگام برگزار کنند؟ در شرایطی که محدودیت‌های مختلف ناشی از شیوع کرونا هنوز در سراسر کشور وجود دارد آیا برخی گمان می‌کنند می‌توان انتخابات برگزار کرد؟... (با این‌حال) با توجه به تشکیل مجلس اصولگرای یازدهم شاید برخی به دنبال این باشند که روحانی را استیضاح کنند.

در همین حال، موضوع تشکیل دولت حزب‌اللهی از سوی برخی از مهره‌های رژیم با مخالفت علنی مواجه شده است.
نمازی، نائب رئیس تشکل موسوم به ادوار مجلس خامنه‌ای گفت «دولت جوان حزب‌اللهی علاج مشکلات کشور است». اگر چرخش قدرت در کشور با رأی مردم است چرا چنین پیشنهادی طرح می‌شود؟ قبل از انتخابات مجلس هم گفته شد باید کار دست جوانان انقلابی باشد، اما نتیجه چه شد؟ رای دهندگان اصولگرا به جوانان که به‌اندازه کرسی‌های مجلس و یا حتی بیشتر در صحنه بودند هم رای ندادند.
روزنامه حکومتی آرمان نوشت: در دوره ۸۴ تا ۹۲ دولت‌های نهم (معجزه هزاره سوم!) و دهم و مجالس هفتم، هشتم و نهم در دست اصولگرایان بود و هر سه قوه با هم هماهنگ بودند، اما نتیجه چه شد؟

میرزایی نیکو عضو مجلس رژیم گفت: شورای نگهبان این روزها مثل تعبیر «استخوان لای زخم» عمل کرده و قصد یکه‌تازی در انتخابات‌ ریاست‌جمهوری و مجلس دارد و نمی‌خواهد پاسخگو باشد.

روزنامه ایران متعلق به دولت آخوند روحانی به شدت گرفتن جنگ گرگها در رأس رژیم هشدار داد و نوشت: این روزها به اندازه کافی تخریب علیه نهادهای مختلف نظام در رسانه‌های بیگانه و حتی فضای مجازی وجود دارد. اگر قرار باشد مسئولان هم بر آتش تنش بدمند قاعدتاً استراتژی بدخواهان نظام بهتر پیش می‌رود.