آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۳۱۳ شهر از ۳۹ هزار و ۳۰۰ نفر بیشتر است


 


سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز سه شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۳۱۳ شهر ایران از ۳۹۳۰۰ نفر بیشتر شده است.

شمار قربانیان در البرز به ۱۵۸۰ نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۳۳۰ نفر، در خوزستان به ۱۹۹۰ نفر، در سمنان به ۹۱۰ نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۰۷۰ نفر، در قم به ۳۲۵۵ نفر، درکرمان به ۴۳۵ نفر، در کهکیلویه و بویر احمد به ۲۵۵ نفر، در لرستان به ۹۴۵ نفر، در مازندران به ۲۴۶۰ نفر و در یزد به ۶۹۰ نفر رسیده است. آمار سایر استانها به این ارقام افزوده میشود.

زالی رییس ستاد کرونا در تهران شرایط تهران را از نظر کرونا بسیار شکننده اعلام کرد. او گفت: «شرایط در تهران همچون سایر کلان‌شهرها حالت ناپایدار و شکننده‌ای دارد و با هر گونه تغییر در رفتار و عدم اعمال پروتکل‌های بهداشتی می توانیم شاهد شرایط کاملا متفاوت و نگران کننده‌ای در تهران باشیم» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۱۵ اردیبهشت).

شریعتی استاندار خوزستان گفت: «روند رشد بیماری در اهواز بالا است، آمار ابتلا به کرونا در شهرستان رامشیر بالا است» و در اهواز «مرگ میر در زیر ۶۰ سال افزایش پیدا کرده است» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۱۶ اردیبهشت).

به گفته پزشکان در دزفول با بازگردان مردم به سرکار تعداد بیماران بسیار بیشتر شده و در برخی روزها ۱۵ تا۲۰ نفر در این شهر بر اثر کرونا فوت میکنند.

فرشیدی رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با ابراز نگرانی از افزایش ناگهانی آمار مبتلایان به کرونا در شهر بندرعباس گفت: «شلوغی و تردد غیرضروری شهروندان می تواند روند قطع زنجیره انتقال کرونا را با مشکل مواجه کند» (ایرنا ۱۶ اردیبهشت).

روز گذشته خبرگزاری سپاه پاسداران خبر داد: «روند رو به ازدیاد مبتلایان به بیماری کرونا در استان هرمزگان طی ۱۰ روز اخیر، موجب شد تا ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت... به بندرعباس سفر کند».

دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: «منطقه سفیدی در شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان وجود ندارد» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۱۶ اردیبهشت).

در حالی که میزان مبتلایان به کرونا و آمار فوت‌ در خوزستان و هرمزگان مستمراً در حال افزایش است، رژیم آخوندها اقدامات سرکوبگرانه و دستگیریهای کور و خودسرانه را در این استانها تشدید کرده است. نیروی انتظامی هرمزگان «شناسایی و دستگیری عامل تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی» را اعلام کرد (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۶ اردیبهشت).

همچنین پاسدار عباس‌زاده سرکرده انتظامی خوزستان از دستگیری ۸ نفر در شادگان خبر داد (ایرنا ۱۶ اردیبهشت).


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ (۵ می ۲۰۲۰)