قضائیه آخوندی دستگیری امیرحسین مرادی و علی یونسی دانشجویان نخبه دانشگاه صنعتی شریف را پذیرفت


اسامی ۱۸ تن دیگر از دستگیرشدگان و فراخوان مجدد خانم رجوی به آزادی زندانیان و اعزام هیأت بین‌المللی

قضاییه آخوندی به ناچار پس از ۲۶ روز دستگیری دو دانشجوی نخبة دانشگاه صنعتی شریف را پذیرفت. امیرحسین مرادی در ۲۲ فروردین ناپدید شد و علی یونسی را شبانگاه ۲۲ فروردین مجروح و شکنجه‌شده به خانه‌شان آوردند و پس از چند ساعت پدر و مادرش را هم با او بردند و ساعتها تحت فشار بازجویی کردند. متعاقباً دانشجویان دانشگاه صنعتی به اعتراض برخاستند و جویای وضعیت و سرنوشت دوستان خود شدند.
علی مدال طلای دوازدهمین المپیاد جهانی نجوم را که در سال ۱۳۹۷در چین برگزار شد کسب کرد و قبل از آن مدالهای نقره و طلای المپیاد کشوری نجوم را در سالهای ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ بدست آورد. امیر حسین نیز برنده مدال نقره المپیاد در سال ۱۳۹۶ است.
دژخیم غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قضائیه جلادان امروز به دستگیری امیرحسین مرادی و علی یونسی اذعان کرد و گفت آنها به مجاهدین وصل شده بودند. دژخیم برای پرونده سازی افزود که آنها «اقدامات ایذایی» انجام داده و «بدنبال انجام اقدامات خرابکارانه» بودند. علاوه بر این”در بازرسی از منازل آنها اقلام انفجاری کشف شده که در اقدامات خرابکارانه مورد استفاده قرار می گرفت».
فاشیسم دینی حاکم بر ایران در وحشت از قیام چاره ای جز ارعاب و سرکوب و تشدید جو خفقان نمی یابد. آن روی سکه تلاش اطلاعات آخوندها برای بازگشایی سیرک مزدوران با اقدامات مسخره و مجازی تحت عنوان خانواده علیه مجاهدین در آلبانی است.
سازمان مجاهدین خلق ایران اسامی ۱۸ تن دیگر از انبوه دستگیر شدگان را بشرح زیر اعلام کرد:
۱-محمدرضا اشرفی سامانی، اصفهان
۲-ناهید فتحعلیان، تهران
۳-بیژن کاظمی، کوهدشت
۴-پرستو معینی، تهران
۵-سپهر امام جمعه،تهران
۶-زهرا صفایی، تهران
۷-محمد مهری، قم
۸-کامران رضایی‌فر، تهران
۹-سمیه بیدی،کرج
۱۰-فروغ تقی پور، تهران
۱۱-رسول حسنوند، خرم‌آباد
۱۲-غلامعلی علی پور، آمل
۱۳-مهران قره باغی، بهبهان
۱۴-مجید خادمی، بهبهان
۱۵-مرضیه فارسی، تهران
۱۶-سعید راد، سمنان
۱۷-مسعود راد، تهران
۱۸-محمد حسنی، کرج
خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران با تاکید بر اینکه دستگیر شدگان در معرض شکنجه و اعدام و همچنین کرونا قرار دارند، باردیگرخواستار اقدام فوری دبیر کل ملل متحد، کمیسر عالی و شورای حقوق بشر ملل متحد و سازمانهای بین المللی مدافع حقوق بشر برای آزادی آنان و اعزام هیاتهای بین‌المللی برای بازدید از زندانهای رژیم و دیدار با این زندانیان شد.
رژیم آخوندها باید اسامی همه دستگیرشدگان را منتشر کند و تمامی حقوق آنها را طبق کنوانسیونهای بین المللی که امضا کرده مراعات کند. شکنجه و بدرفتاری روش شناخته‌شده رژیم علیه زندانیان سیاسی است. از قیام دیماه ۹۶ تاکنون شمار قابل توجهی زیر شکنجه به شهادت رسیده اند . رژیم در مورد آنها سکوت و پنهانکاری میکند و وقتی هم ناچار شود میگوید خودکشی کرده و خودشان خود را کشته اند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۶اردیبهشت ۱۳۹۹(۵ می ۲۰۲۰)