جنایت کشتار افغانهای بی‌پناه و بیگناه توسط پاسداران خامنه ای

به دنبال موج اعتراض و محکومیت علیه کشتار افغانهای بی پناه و بیگناه توسط پاسداران خامنه ای، شاهدان عینی و بستگان قربانیان، جزییاتی را درباره این جنایت فجیع بازگو کردند.

این جسدها مربوط به کارگرانی است که به گفته گواهان سه روز پیش برای کار به گونه یی قاچاق قصد وارد شدن به ایران داشتند اما در دره ذوالفقار که مرز میان افغانستان و ایران است از سوی نیروهای مرزی ایران دستگیرشدند و سپس به دریا انداخته شدند
شاهد جنایت: ‌ما را لت و کوف کرد. ما را زد. ما را شکنجه کرد. اذیت کرد. باز صبح ما را بیرون کرد. تمام علفها و کار و داشت کلی کارها را به ما انجام داد. بعد دوباره ما را برد داخل اردوگاه ساعت ۱ ما را بیرون کرد از اونجا. بعد ما را به مینی بوس سوار کرد آورد به چیز. به دریا . اونجا که خونه هست. کسی هست. اونجا را ما را نگذاشت ما برویم. ما را برد بالا هیچ کس آنجا نبود. ما را انداخت تو دریا
برادر یکی از قربانیان:‌ او به ایران رفته بود. به خاک ایران. ایرانیان آنها را اورده بود به کنج دریا اونها را انداخته بودند تو آب. یکی پسر عمه من بود یکی برادر من بود.

پیام سخنگوی مجاهدین به جوانان غیرتمند افغانستان: در پاسخ به کشتار افغانهای بی پناه و بیگناه و ریختن آنها به رودخانه توسط رژیم آخوندها و پاسداران باید با مهره ها و سرکردگان و مزدوران این رژیم در داخل خاک افغانستان مقابله و جبران کرد. آنها باید کیفر ببینند. روح شهیدان افغان از این طریق آرامش میگیرد و مردم افغانستان این چنین دلشاد میشوند. در برابر جور و ستم آخوندهای حاکم بر ایران به جوانان شورشگر و انقلابی در عراق و لبنان بپیوندید.

به دنبال کشتار فجیع مهاجران افغان توسط رژیم آخوندی دفتر امور آسیای مرکزی و جنوبی در وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: رفتار بیرحمانه رژیم ایران و بدرفتاری با مهاجران افغان که در گزارشات آمده وحشتناک است. ما از تحقیقاتی کامل در این رابطه حمایت می کنیم. کسانی که مسبب این بدرفتاری هستند بایستی مورد حسابرسی قرار بگیرند.

سازمان ملل متحد کشتار مهاجران افغان توسط رژیم آخوندی را بسیار نگران کننده و آزار دهنده دانست و خواستار تحقیق در این باره شد. استفان دوجاریک، سخنگوی دبیر کل ملل متحد گفت: همکاران ما در کمیساریای عالی پناهندگان ملل متحد نسبت به آن چه اتفاق افتاده و کشته های گزارش شده بسیار نگران هستند و ما امیدواریم که پیرامون این گزارشهای بسیار آزار‌دهنده تحقیقات صورت گیرد.