آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۳۱۰ شهر بیش از ۳۸۷۰۰ نفر است

 

خانم رجوی: رژیم آخوندی در شبیه‌سازی شیادانه با کشورهای اروپایی تلاش می‌کند وضعیت را عادی نشان بدهد. خامنه ای و روحانی مردم را به قربانگاه کرونا می‌فرستند. جان مردم برای آنها ارزشی ندارد و از صدها میلیارد دلار اموال عمومی که در چنگ خامنه ای است کمترین کمکی به مردم نمی‌کنند. شورای امنیت باید برای نجات جان وآزادی زندانیان بویژه زندانیان سیاسی وارد شود. زندگی زندانیان هم‌زمان از سوی ویروس کرونا و ویروس ولایت تهدید می‌شود

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان فاجعه کرونا در ۳۱۰ شهر ایران از ۳۸۷۰۰ نفر بیشتر شده است. شمار قربانیان در البرز به ۱۴۶۰ نفر، در خراسان رضوی به ۲۹۲۰ نفر، در خوزستان به ۱۹۲۰ نفر، در سمنان به ۸۹۵ نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۰۵۵ نفر، در گلستان به ۱۲۳۵ نفر، در لرستان به ۹۱۰ نفر و در همدان به ۹۵۵ نفر رسیده است. آمار سایر استانها به این ارقام افزوده میشود.

در لنگرود شمار مبتلایان در روزهای اخیر افزایش یافته و بیمارستان امینی با موج جدید بیمارانی مواجه است که باید بستری شوند. در اهواز روز گذشته دست کم ۲۶ نفر جان باختند و بیمارستانها با کمبود جا مواجهند. در رشت برای اینکه وضع را عادی جلوه دهند به بیمارستانها دستور داده‌اند، حتی‌المقدور از بستری کردن بیماران خودداری کنند و آنها را به خانه‌هایشان بفرستند. در خراسان شمالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گفت: «آمار مبتلایان به کرونا در روزهای آینده... جهش کم سابقه ای خواهد یافت» (هاشمی-ایرنا ۱۴ اردیبهشت).

با اینحال روحانی امروز گفت:«در ۱۳۲ شهرستان که وضعیت سفید و شرایط کم خطر دارند از فردا مساجد بازگشایی و نماز جمعه برگزار می‌شود... حتی در بخش‌های قرمز هم برخی صنوف ...در یک حدی که تجمع نباشد بازگشایی ‌شود».

خامنه ای و روحانی در حالی به این اقدام جنایتکارانه روی آورده اند که بسیاری از کارگزاران و متخصصان رژیم آنرا در وضعیت کنونی خطرناک میدانند. زالی رئیس ستاد کرونا در تهران گفت: «کمافی‌السابق باید تهران را یک شهر آلوده تلقی کنیم...نباید فریب کاهش آمار را خورد» (ایرنا ۱۳ اردیبهشت). شاه آبادی از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: «موارد مثبت در استان روز به روز افزایش می یابد. ما نگران موج دوم شیوع کرونا هستیم ویروس با شدت بیشتری فعالیت خود را در موج دوم شروع می کند» (شبکه خبر ۱۴ اردیبهشت). محبوب‌فر عضوکمیته پیشگیری و مقابله با کرونا گفت: با سخنان روحانی که «اماکن مذهبی در نقاطی که وضعیت سفید داشته باشند، احتمالا بازگشایی خواهند شد...موافق نیست. هیچ نقطه سفیدی وجود ندارد و نخواهد داشت» (ستاره صبح ۱۴ اردیبهشت).

از سوی دیگر حداقل سه ماه پس از شیوع کرونا و ۴هفته بعد از اعلام موافقت خامنه‌ای با برداشت یک میلیارد یورو از صندوق توسعه برای مقابله با کرونا، حتی حریرچی معاون وزارت بهداشت هم زبان به اعتراض گشود و گفت این پول «‌هنوز در مرحله سپری کردن مراحل اداری و تبدیل به ریال است و هنوز اینکه به حساب وزارت بهداشت بنشیند به وقوع نپیوسته» ( تابناک ۱۳ اردیبهشت).

در همین حال حدادی معاون وزارت ارشاد آخوندها در ارتباط با روشنگریها و اسناد افشاشده از سوی مقاومت ایران در مورد کرونا به شکوه و شکایت پرداخت و گفت: «در بسیاری از پایتخت های اروپایی از جمله آلبانی منافقین حضور دارند، رسانه و حتی تلویزیون دارند و اخبارشان را هم مردم می بینند. نوع خبرهایی که اعلام می کنند نیز مردم می بینند» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۱۳ اردیبهشت).

در زندانهای رژیم ابتلای به کرونا و وخامت وضعیت به حدی است که دو روز پیش آقای محمد نوریزاد در اعتراض به همین وضعیت که با دستگیریهای گسترده از جمله دستگیری فرزند خود او همراه است دست به خودکشی زد و به بیمارستان منتقل شد. وضعیت ۸ زندانی سیاسی در زندان مشهد که خواستار برکناری خامنه‌ای شده بودند نگران کننده است از جمله آقای محمدحسین سپهری که ماه گذشته به کرونا مبتلا شد.

خانم مریم رجوی در ۱۵ بهمن و در ۲۰ فروردین صدور احکام ظالمانه طولانی علیه این زندانیان را قویاً محکوم کرد و خواهان اقدام ملل متحد و شورای حقوق بشر برای آزادی آنان شد. خانم رجوی امروز مجدداً خواستار بازدید فوری نماینده ویژه از زندان مشهد و اطلاع از وضعیت این زندانیان و اقدام برای نجات جان آنان گردید.

خانم رجوی افزود: رژیم آخوندی در شبیه‌سازی شیادانه با کشورهای اروپایی تلاش می‌کند وضعیت را عادی نشان بدهد. خامنه‌ای و روحانی مردم را به قربانگاه کرونا می‌فرستند. جان مردم برای آنها ارزشی ندارد و از صدها میلیارد دلار اموال عمومی که در چنگ خامنه ای است کمترین کمکی به مردم نمی‌کنند. شورای امنیت باید برای نجات جان وآزادی زندانیان بویژه زندانیان سیاسی وارد شود. زندگی زندانیان هم‌زمان از سوی ویروس کرونا و ویروس ولایت تهدید می‌شود.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ (۳ می ۲۰۲۰)