آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۳۰۸ شهر بیش از ۳۷هزار و ۶۰۰ نفر است

 
در ۴ بیمارستان از ۱۳۸ بیمارستان در تهران که بیمارکرونایی می‌پذیرند تاکنون ۱۴۰۰ مبتلا به کرونا جان باخته اند.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز، پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان فاجعه کرونا در ۳۰۸ شهر ایران از ۳۷۶۰۰ نفر بیشتر شده است. شمار قربانیان در تهران به ۶۳۳۰ نفر، در خوزستان به ۱۸۱۰ نفر، در زنجان به ۴۸۵ نفر، در سمنان به ۸۶۵ نفر، در سیستان و بلوچستان به ۹۴۰ نفر، در فارس به ۹۷۵ نفر، در کردستان به ۶۲۵ نفر، در کرمان به ۴۲۵ نفر، در گلستان به ۱۲۲۰ نفر، در لرستان به ۸۷۵ نفر، در مازندران به ۲۳۴۵ نفر رسیده است. آمار سایر استانها به این ارقام افزوده میشود.
آخوند روحانی رئیس جمهور شیاد رژیم که برغم درخواستهای شورای حکومتی شهر تهران کماکان از اعلام آمار تفکیک شدة استانها طفره می‌رود، امروز بار دیگر با هزل و ابتذال گفت: «بخش بیشتر تخت‌های بیمارستانی ... خالی است. آمار و ارقام کشور ما در مقایسه با کشورهای دیگر نشان می‌دهد موفقیت ما قابل ملاحظه بوده است...شرایط تعداد مبتلایان، تعداد بستری و تعداد بهبود یافته و تعداد افرادی که به رحمت خدا پیوستند مطلوب است».
در همین حال نمکی وزیر بهداشت در مصاحبه با سایت خامنه ای امروز گفت: «بعضی‌ها فکر می‌کنند ما تخت مریض زیاد داریم. نسبت تخت ما به هزار نفر جمعیت یک و شش دهم است. عقب افتاده‌ترین کشور اروپایی پنج برابر ما تخت دارد. نسبت پرستار به تخت در بدترین وضعیت در اروپا و آمریکا دو تا سه برابر ما است». وی در مجیزگویی مهوع از خامنه ای با یادآوری شیوه‌های جنگ ضدمیهنی گفت: «قاطع‌ترین، محکم‌ترین و علمی‌ترین نوع حمایت را ما از رهبر معظّم انقلاب دیدیم...وقتی گزارش مکتوبی را تقدیم ایشان می‌کردم، بلافاصله می‌خواندند و بعد از یک ساعت به بنده پاسخ می‌دادند...شما یاران من را در ستاد ببینید همه بچه‌های جبهه‌اند، که در عملیات‌های سنگین جنگ رتبه آوردند و این‌ها دوباره به میدان آمدند و با همان شیوه کار کردند».
از سوی دیگر کارگزاران رژیم در استانهای مختلف از افزایش مبتلایان و از موج دوم و سوم کرونا بعد از بازگرداندن مردم به سرکار ابراز نگرانی می‌کنند.
در بابل دکتر جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد: «ویروس کرونا بار دیگر در این شهرستان جانی تازه گرفته و آمار بستری روزانه افراد مبتلا افزایش یافته است و در حال حاضر ۱۰۹ بیمار مبتلا به ویروس کرونا تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند» (خبر داغ ۱۱ اردیبهشت).
در بیرجند دکتر مهدی زاده معاون دانشگاه پزشکی خراسان جنوبی گفت: «ما شاهد روند صعودی آمار ابتلاء به کرونا در استان هستیم. ما این روزها شاهد دو رقمی شدن آمار ابتلای روزانه هستیم» (خبرگزاری مهر ۹ اردیبهشت).
در تهران به گفته پزشکان فقط در ۴ بیمارستان از ۱۳۸ بیمارستان دولتی و خصوصی که بیمار کرونایی می‌پذیرند، تاکنون ۱۴۰۰ نفر جان باخته‌اند.
تعداد جانباختگان در بیمارستان یافت آباد حداقل ۷۵۰ نفر، در بیمارستان خمینی حداقل۴۵۰ نفر، در بیمارستان سینا حداقل ۱۲۰ نفر و در بیمارستان اعلم ۸۰ نفر است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ (۳۰ آوریل ۲۰۲۰)