گزارشهای تکمیلی از شورش در زندان سقز و فرار زندانیان


به دنبال شورش و فرار زندانیان زندان سقز کردستان، محمد جباری داستان جنایتکار رژیم در مرکز استان کردستان اعتراف کرد که ۷۰زندانی در جریان شورش زندان سقز موفق به فرار شدند.

وی در باره بسیج هراسان رژیم گفت: «پس از وقوع این حادثه، بلافاصله مقامات و عوامل قضایی، انتظامی، اطلاعات سپاه و دستگاه امنیتی در استان ورود و اقدامات لازم برای دستگیری زندانیان متواری در دستور کار قرار گرفته و در حال انجام است».
سرکرده سپاه کردستان نیز به فرار۷۰زندانی در جریان شورش زندان سقز اعتراف کرد.
خبرگزاری سپاه پاسداران –روز جمعه از فرار ۸۰زندانی از زندان سقز خبر داده بود.

موضعگیری سخنگوی مجاهدین
به دنبال شورش و فرار زندانیان از زندان سقز، سخنگوی مجاهدین گفت: درود،درود، شورش، آزادی

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران روز ۸فروردین در اطلاعیه یی راجع به شورش در زندان سقز اعلام کرد:رژیم آخوندی برخلاف هیاهوی تبلیغاتی‌اش در حالی‌که ویروس کرونا در زندانها شیوع پیدا کرده، نه تنها از آزاد کردن زندانیان ولو به‌طور موقت خودداری می‌کند، بلکه مستمراً زندانیان جدیدی را بدون قرنطینه کردن وارد زندان می‌کند. تا کنون شماری از زندانیان مبتلا به کرونا در زندان تهران بزرگ(فشافویه) و زندان ارومیه و دیگر زندانها در اثر مبتلا شدن به کرونا جان باخته اند.
خانم رجوی، بار دیگر نسبت به بروز یک فاجعه بزرگ انسانی در زندانهای قرون وسطایی رژیم آخوندی هشدار داده و خواهان اقدام فوری جامعه بین‌المللی برای آزادی صدها هزار زندانی،‌ بویژه زندانیان سیاسی برای مانعت از یک تراژدی انسانی شدند.