بیانیه وزیر خارجه آمریکا: دروغهای خامنه ای درباره کرونا جان مردم را به خطر می اندازد


وزیر خارجه آمریکا:‌ رژیم ایران به سیاست دروغ‌گویی به مردم ایران و جهان درباره شمار مبتلایان و کشته‌شدگان کرونا ادامه می‌دهد.

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به ادعای خامنه ای که ویروس کورنا تولید آمریکاست، اعلام کرد: داستان‌سرایی خامنه ای در رابطه با کرونا خطرناک است و مردم ایران و مردم سراسر دنیا را در معرض خطر بیشتری قرار می دهد. واقعیتهای مهمی که رژیم ایران آنها را از چشم جهانیان مخفی نگاه می‌دارد عبارتند از:
واقعیت اول. در ماه فوریه، خط هوایی اصلی تروریستی، ماهان ایر، حداقل ۵۵ پرواز بین تهران و چین انجام داد که مردم ایران را بیشتر آلوده کرد. اولین مورد ویروس کرونا در حداقل پنج کشور به‌طور مستقیم از ایران وارد شده بود که میلیونها نفر را در معرض تهدید قرار داد.
واقعیت دوم، رژیم ایران به هشدارهای مکرر مقامات بهداشتی خودش بی‌توجهی کرد و اولین مرگ ناشی از ویروس کرونا را حداقل به مدت ۹ روز انکار کرد. رژیم به سیاست دروغ‌گویی به مردم ایران و جهان درباره شمار مبتلایان و کشته‌شدگان را ادامه می‌دهد که متأسفانه تعداد تلفات بسیار بیشتر از رقمی است که رژیم ایران به آن اعتراف می‌کند.
واقعیت سوم، مقامات رژیم ایران درخواست پول بیشتری می کند، اما باید این نکته حائز اهمیت خاطرنشان کنیم که این رژیم از سال ۲۰۱۲، بیش از ۱۶ میلیارد دلار برای تروریسم در خارج از ایران هزینه کرده و با سوءاستفاده از رفع تحریمهای ناشی از برجام، خزانه نیروهای نیابتی خود را پر کرده است. مقامات رژیم ایران بیش از یک میلیارد یورو، که برای امکانات پزشکی اختصاص داده شده بود را دزدیدند و به احتکار ماسک، دستکش و سایر تجهیزات پزشکی که به شدت مورد نیاز مردم است، ادامه داده اند و در بازار سیاه به فروش می‌رسانند.
واقعیت چهارم، تحریمهای آمریکا واردات مواد غذایی، دارو و تجهزات پزشکی یا سایر کالاهای بشردوستانه را هدف قرار نمی دهد. اسناد حکومت ایران نشان می دهد که شرکتهای درمانی آنها قادر بودند کیتهای آزمایش را از ماه ژانویه بدون آنکه تحریم آمریکا مانع خرید آنها شود، وارد کنند.
واقعیت پنجم، آمریکا پیشنهاد بیش از صد میلیون دلار کمک پزشکی به کشورهای خارجی از جمله مردم ایران کرده است و دانشمندان ما بصورت خستگی ناپذیری کار می کنند تا یک واکسن تولید کنند. خامنه ای این پیشنهاد را رد کرد. او عقاید خودش را به مردم ایران اولویت می دهد و بی وقفه کار می کند تا تئوریهای توطئه را سر هم بندی کند.