تظاهرات در پاریس -۲۲بهمن۹۸، مقابل پارلمان فرانسه


گرامیداشت عاشورای مجاهدین در ۱۹ بهمن۱۳۶۰ و سالگرد پیروزی انقلاب ضدسلطنتی مردم ایران
آزادی و دموکراسی در ایران، حمایت از قیام مردم ایران و کانون های شورشی

همزمان با سالگرد انقلاب ضد سلطنتی در۲۲ بهمن ۱۳۵۷، روز سه شنبه ۲۲بهمن۹۸ ایرانیان آزاده و حامیان مقاومت ایران با برپایی تظاهراتی در مقابل پارلمان فرانسه، سالگرد انقلاب مردم ایران و هم چنین حماسه شهادت اشرف زنان مجاهد خلق و سردار شهید خلق و یارانشان در ۱۹ بهمن ۱۳۶۰ در نبرد با خمینی ضد بشر و رژیم ضد ایرانی او که انقلاب ایران را ربود گرامی داشتند.

در تظاهرات پاریس، شماری از منتخبان مردم فرانسه از جمله آندره شاسین، فیلپ گوسلن، فردریک رایس، میشل دووکولور و ابراهیم حموش نمایندگان پارلمان فرانسه،، ژان فرانسوا لوگاره شهردار منطقه یک پاریس،و پیر برسی رئیس انجمن حقوق بشر نوین فرانسه،صادق عبروس و خواهر مجاهد پری رحیمی و آقای حمید رضا طاهرزاده سخنرانی کردند.

تظاهر کنندگان و سخنرانان این تظاهرات ضمن حمایت همه جانبه خود از از قیام مردم ایران و کانون های شورشی و یگانه جایگزین دموکراتیک برای دیکتاتوری درهم شکسته آخوندها تاکید کردند که جوشش خون شهیدان ۱۹بهمن ۱۳۶۰ و خون بیش از ۱۵۰۰شهید قیام آبانماه به فاشیسم خونخوار مذهبی امان نخواهد داد و مردم ایران برای سرنگونی این رژیم ضد ایرانی وضد بشری عزم جزم دارند.

تظاهرکنندگان بر فراخوان رئیس جمهور برگزیده مقاومت برای شناسایی سران رژیم آخوندی به عنوان جنایتکاران علیه بشریت و اعزام هیات بین المللی برای تحقیق درباره شهیدان قیام و وضعیت دستگیر شدگان قیامهای آبان و دیماه ۹۸ و آزادی فوری آنها تاکید کردند.

در تظاهرات پاریس، که برغم بارش باران و وزش باد شدید برگزار شد شماری از نمایندگان پارلمان و منتخبان مردم فرانسه از جمله میشل دووکولور رئیس کمیته پارلمانی برای ایران دموکراتیک و شمار دیگری از نمایندگان مجلس ملی فرانسه شرکت داشتند.
شعارپیام خلق ایران نه سلطنت نه ملا
 پری رحیمی
با سلام و با درود به شما یاران و حامیان مقاومت و با درود به قیام کنندگان و کانونهای شورشی در سراسر ایران
به نام خدا و به نام خلق قهرمان ایران به نام اشرف و موسی و به نام شهدای مجاهدین در۱۹ بهمن سال ۱۳۶۰
در چهل و یکمین سالگرد انقلاب ضد سلطنتی به بنیانگذاران پیشتازان راهگشایان و شهیدان آن انقلاب درود میفرستیم.چهل و یک سال پیش در چنین روزی رژیم مستبد شاه سرنگون و انقلاب باشکوه مردم ایران به ثمر رسید تنها یک هفته از ۲۲بهمن نگذشته بود که خمینی سرکوب آزادیها را با تهاجم علیه زنان از یکسو و علیه گروههای سیاسی و انقلابی به خصوص مجاهدین از سوی دیگر شروع کرد. به این ترتیب از فردای ۲۲بهمن ۵۷ رویارویی ۲ اردو در برابر هم شروع شد اردوی ارتجاع و مستبد حاکم و ضد آزادی و اردوی آزادی که سازمان مجاهدین خلق در رأس آن قرار داشت. راستی که چه کار پرهزینه و طاقت فرسایی بود آری مجاهدین همیشه آماده بوده و هستند که بهای حرفها و تعهدات خود را به هر میزان که باشد بپردازند.
۱۹ بهمن سال ۶۰ نیز یکی از همین فرازهای پرداخت بها بود و آن روز مردم به چشم دیدند که مجاهدین تا کجا پای حرفها و عهدهای خود و پیمانهای خود استوار ایستاده اند. و تا کجا در جنگ تمام عیارشان با این هیولای آدمخوار استوارند. خون اشرف و موسی با تمام جوششش وفای به عهد مجاهدین را مهر کرد و برای همیشه در قلب و ضمیر تاریخ مردم ایران به ثبت رساند. روز ۱۹ بهمن سردار خیابانی در کنار اشرف شهیدان و با ۱۸ مجاهد خلق از جمله برادرم خسرو رحیمی که در زمره فرماندهان واحدهای حفاظت سازمان و در شمار مجاهدین پاکبازی بود که در رکاب اشرف و موسی به شهادت رسیدند وقتی که جنبشی اینچنین با سر میجنگد که سردارانش را عاشورا گونه تقدیم میکند معنایش این است که این جنبش هرگز افول نخواهد کرد سلام بر شهیدان از بهمن ۵۷ تا بهمن ۶۰، از بهمن ۶۰ تا همین امروز. درود بر رجوی سلام بر آزادی
آندره شاسین -نماینده مجلس ملی فرانسه،
دوستان عزیز، ابتدا می خواهم احساساتم را امروز بعدازظهر به شما بگویم، چون در پشت چهره های شما، پشت عکسهایی که در دست دارید، پشت پرچم های شما، پشت نگاه های شما، هزاران نفری که در ایران تحت رژیم دیکتاتوری آخوندی قربانی شدند، قرار دارند. من کسانی را می بینم، همه آنهایی که وقت خود را، انرژی خود را، جان خود را می دهند تا سرانجام، تا سرانجام این کشور بزرگ یعنی ایران، بتواند آنچه که شایسته جایگاه عمیق و تاریخی آن است، یعنی دموکراسی را باز یابد.
احساسات من اما در ضمن افتخار من به عنوان نماینده پارلمان فرانسه و حضور در کنار بسیاری از افراد دیگر برای چندین دوره در این مجلس ملی، بخاطر بودن در کنار شما، و به عنوان عضو شورای پارلمانی است که همراه شورای ملی مقاومت ایران است، زیرا برای من، بخشی از کرامت پارلمانی من است که در نبردی که متعلق به شماست، همراهی کنم
همچنین آنچه من می خواهم به شما بگویم عزم من و عزم بسیاری از نمایندگان پارلمان فرانسه برای همراهی شما با تمام وجدانمان است، آنچه که باعث پیوند من می شود، مبارزه یی است که شما در پیش دارید. مبارزه یی با بعد انسانی، اما بیش از این برنامه یی است که شما در حال انجام آن هستید تا ایران بتواند یک کشور دموکراتیک بشود. برنامه یی که مبتنی بر ارزش های محکمی است برای احترام به جدایی دین از دولت، احترام به زنان، و هر آنچه برای ایجاد یک حاکمیت دموکراتیک حمل می کنید، و این همان چیزی است که تعهد را یک تعهد قلبی می کند. البته این یک تعهد منطقی هم هست. این یک تعهد سیاسی برای من است، به معنای شریف کلمه، و من آرزو می کنم آن را با قاطعیت ادامه دهم زیرا معتقدم، پیروزی شما نزدیک است. هنوز هم لازم است که این پیروزی، حاصل شود. ما برای کمک به شما در این نبرد که مال شماست و همچنین مال ماست، همراه هستیم.
فیلیپ گوسلن -نماینده مجلس ملی فرانسه
ما اینجا هستیم تا خورشید بدرخشد البته نه خورشیدی که در آسمان است. اما برای اینکه فردا و در اسرع وقت نور در ایران بتابد، برای این که پس از ۴۱ سال از انقلابی که در پشت سر داریم، بتوانیم انقلاب دیگری را شروع کنیم، انقلابی که شاهد پیروزی ایده های دموکراتیک، برابری بین زن و مرد، پیروزی بر این ستمگران و مردمی که در انتظار رهایی هستند، باشد. و این جوانانی که تشنه آزادی هستند تشنه آگاهی هستند. و این مردم که منتظر توسعه اقتصادی هستند، باید مبارزه را در برابر قدرت حاکم ادامه دهیم، آری، آنچه که بیش از دو سال در حال انجام است را ادامه دهیم. مطمئناً ایران باید نقش اساسی را در این منطقه ایفا کند، اما نقشی که برای صلح ضروری است، برای ثبات خاورمیانه و نه برای نابودی آن و نه برای هرج و مرج، بنابراین، من به عنوان نایب رئیس کمیته پارلمانی برای یک ایران دموکراتیک، حمایت کامل خودم را از همه کسانی که امروز در حال مبارزه با قدرت حاکم هستند، و برای ایجاد یک دموکراسی معتبر مبارزه می کنند و برای سعادت مردم ایران می خواهند کار کنند، اعلام می کنم. این مردم بزرگی که تاریخ آنها هزار ساله است، چند هزار ساله است، این مردم بزرگ که باید نقش خود را تقویت و شناخته شده ببینند. زنده باد دموکراسی، زنده باد ملت ایران، زنده باد ایران و ایران آزاد.
ابراهیم حموش-نماینده مجلس ملی فرانسه
من به طور بنیادی با شما همبسته هستم و باید بگویم که این ۱۱ فوریه به ویژه اهمیت دارد زیرا نه تنها ۱۱ فوریه ۷۹، بلکه یادآور ۱۱ فوریه ۱۹۹۰ نیز بود یعنی آزادی نلسون ماندلا و من معتقدم که او پس از مدت ها زندان آزاد شد، اما همچنین یک استقامت عالی داشت. و شما این پایداری را نشان می دهید زیرا آزادی، بر خلاف آنچه فکر می کنند یک ملت، یک روح، نمی تواند بدون آزادی زندگی کند. آزادی برای روح مثل هوا برای ریه هست
از آزادی همه چیز ممکن است. در هر صورت، من برای شما این ممکن را آرزو می کنم، یعنی آزادی، دموکراسی در کشور بزرگ شما یعنی ایران که یک کشور بزرگ است.
فردریک رایس نماینده مجلس ملی فرانسه
سلام بر همه، من خوشحالم که در اینجا، در میدان انولید، در این روز سالگرد پایان سلطنت در ایران به شما درود بفرستم. بدیهی است که با اتفاقاتی که امروز می دانیم، بدیهی است امیدواریم که فردا، ایران که مردمی بزرگ دارد ، بتواند راه دموکراسی را پیدا کند و به این ترتیب شما بتوانید در همزیستی و در آزادی کامل زندگی کنید . من بدیهی است که به همه کسانی که زندانی شده اند و کسانی که در سال های اخیر کشته شده اند فکر می کنم، زیرا شما شرایط بسیار، بسیار پیچیده و بسیار سخت را تجربه کرده اید. و من با جوانان ملت ایران ابراز همدردی زیادی دارم که شایسته آن هستند که بتواند در دنیای امروز شکوفا شوند. می خواستم امروز در پاریس به شما بپیوندم و به شما درود بفرستم. متشکرم.
ژان فرانسوا لوگاره
سلام بر همه! این یک تاریخ نمادین از سقوط یک دیکتاتوری است.از آغاز تاریخ بشریت، مبارزه یی بی وقفه بین مردم و دیکتاتوری صورت گرفته است. اما سرانجام، مردم همیشه پیروز می شوند. این تنها موضوع زمان است. اما پیروزی همیشه از آن مردم است. هیچ دیکتاتوری، هر چقدر ظالم باشد، هر چقدر امکانات داشته باشد، نمی تواند خود را در درازمدت برقرار نگه دارد.
 تظاهرات و اقدامات شورشی در بسیاری از شهرهای ایران نشان می دهد که مردم ایران دیگر نمی توانند بپذیرند، دیگر نمی توانند تحمل خشونت، دروغ، باج خواهی، وحشیگری این دیکتاتوری را بکنند. به همین دلیل است که باید مبارزه خود را شدت بخشیم. باید هر چه بیشتر، هر چه مصمم تر با این اعتقاد عمیق باشیم که ما را متحیر می کند و با مردم ایران پیروز خواهیم شد تا این دیکتاتوری را از بین ببریم. پیروزی نزدیک است، پیروزی نزدیک است. به خاطر ما، پیروزی نزدیک است. با ما، پیروزی برای مردم ایران نزدیک است. متشکرم.
پیربرسی رئیس انجمن حقوق بشر نوین فرانسه
 ما می دانیم که این رژیم همیشه رژیمی قاتل و رژیم شکنجه گر بوده است.
 امروز سالگرد سرنگونی سلطنت است، سلطنتی که خونخوار بود، اما همیشه یک درخشش امید وجود دارد. ما سالهاست که آن را دیده ایم. تظاهرات استمرار پیدا می کنند و رژیم با سرکوب نمی تواند آنرا متوقف کند برای ادامه این تظاهرات برای شما آرزوی موفقیت دارم.
سخنران دیگر تظاهرات پاریس صادق عبروس عضو شورای شهر سرژی مرکز استان والدوآز بود که ضمن اعلام همبستگی با تظاهر کنندگان، برحمایت خود از رزمندگان مجاهد ساکن اشرف۳ تأکید کرد.
صادق عبروس - عضو شورای شهر سرژی
سالهای زیادی است که من به تعهد شما برای دیدن پیروزی انقلاب مجاهدین خلق پایبند هستم. پیروزی نزدیک است. من اخیرا با دوستانمان از اشرف ۳دیدار داشتم. من این شهرک زیبا را دیدم و یقین کردم که پیروزی نزدیک است. ما تا آخر با شما هستیم. و همواره در کنار شما خواهیم بود.
حمیدرضا طاهرزاده
دوستان عزیز حرف یکی است. گرچه بهمن ماه ۵۷ نقطه پایانی بر حکومت جبار وابسته پهلوی و دفن تاریخی و همیشگی سلطنت در ایران بوده، اما شوربختانه بر فراز خرابه ها و ویرانه های آن حکومت، از اعماق سیاه تاریخ ایران و از دل همان حکومت نظامی برخاست که هزار بار بدتر از اون، جنایتکارتر، وطن فروش‌تر نظام منحوس ولایت فقیه خمینی
بهرحال این خمینی غاصب انقلاب، غاصب رهبری انقلاب با حمایت و استعانت از غرب و امدادهای غربی و استعمار بهرحال بر اریکه قدرت نشست. اما سرفرازیم که در مقابلش مقاومت قهرمانانه ایران به رهبری مسعود رجوی و سازمان مجاهین خلق مردم ایران رو به سمت این مبارزه هم چنان رهنمون ساختند. اما از همه اینها مهمتر این چیزی که این رو.زها شاهدش هستیم این است که رژیم دیوانه وار تمام سگهای زنجیری خودش رو رها کره و با تمام قوا علیه سازمان مجاهدین و بطور خاص علیه آن نور پاک برآمده از دل آمال و آرزوهای مردم ایران یعنی مسعود رجوی تمام طرحهای تروریستی اش رو بکار گرفته و تلاش می کنه و مزدورانش رو بسیج کرده که این مقاومت رو و این رهبری این مقاومت رو مخدوش و ملکوک بکنه اما این خودفروخته ها و این مزدوران پیشانی سیاه سر تراشیده طرفی نخواهند بست برای این که در مقابلش مردم ایران قهرمانانه شورشی ایستاده اند و اونها درس خوبی در طی این قیام اخیر به خمینی دادند.
اما یک نقل قولی هم بکنیم از موسی سردار بزرگ خلق آنجا که در مورد مسعود گفت که در جریان کاندیدای انتخابات مجاهدین، پیشاپیش مسعود گفته بود که آینده هیچوقت از آن تسلیم طلبان نیست آینده از آن مردم ایران است و موسی گفت انقلاب مال شماست انقلاب مال کسانی است که آنرا بدوش کشیدند آینده از آن شماست به این نکته یقین داشته باشید آینده مال انقلابیون است. نیروهای میرا از صحنه حذف خواهند شد-پیروز باشید.