تحریمهای جدید خزانه‌داری آمریکا علیه صنایع نفت و پتروشیمی رژیم آخوندی

 

استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا: بخش پتروشیمی و نفت منابع اساسی تأمین مالی فعالیتهای تروریستی جهانی و سرکوب مردم ایران است

خزانه‌داری آمریکا تحریمهای جدیدی را علیه صنایع نفت و پتروشیمی رژیم آخوندی اعمال کرد و شش شرکت، یک مهرة رژیم آخوندی و یک فرد چینی را در لیست سیاه تحریمها قرار داد.

افراد و شرکتهای تحریم شده عبارتند از:
علی بایندریان
ژیکینگ ونگ
شرکت بنتاکو دی‌ام‌سی‌سی
شرکت جیاشیانگ
شرکت پیکویو
شرکت سیگ انرژی
شرکت پتروشیمی شاندونگ کیاوانگوا
شرکت پتروشیمی تریلینس

دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه داری آمریکا علیه چندین شرکت بین المللی پتروشیمی و نفت اقدام کرد. این شرکتها جمعاُ صدها میلیون دلار را برای شرکت ملی نفت ایران، که نهادی تعیین کننده در صنایع نفت و پتروشیمی رژیم ایران است، منتقل کرده‌اند. این صنایع به تأمین مالی نیروی قدس سپاه پاسداران و نیروهای نیابتی تروریست آن کمک می‌کند.
صنایع نفت و پتروشیمی رژیم ایران منابع اصلی درآمد برای این رژیم هستند و فعالیتهای شرورانه آن در سراسر خاورمیانه را تأمین مالی می‌کنند. نهادهایی که لیست گذاری شده‌اند با نقض تحریمهای اقتصادی آمریکا، صادرات پتروشیمی و نفت ایران را تسهیل می‌کنند.
استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد بخش پتروشیمی و نفت منابع اساسی تأمین مالی فعالیتهای تروریستی جهانی رژیم ایران است و این رژیم را قادر می‌کند از سرکوب و خشونت علیه مردم ایران استفاده کند.
اقدام روز پنجشنبه خزانه‌داری آمریکا در ادامه اقدامات مشابهی است که منابع اصلی تأمین مالی ماجراجوییهای منطقه ای رژیم ایران را هدف قرار داده است. از جمله این تحریمها، هدف قرار دادن بخش فلزات ایران بود.
دفتر کنترل داراییهای خارجی هم‌چنین در ماه ژوئن ۲۰۱۹ بزرگترین شرکت هلدینگ پتروشیمی ایران و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، را بخاطر پشتیبانی از قرارگاه خاتم الانبیاء لیست‌گذاری کرد. این قرارگاه شرکت بزرگ مهندسی سپاه پاسداران است که توسط آمریکا لیست گذاری شده است. دفتر کنترل داراییهای خارجی علاوه بر شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس شبکه عظیم ۳۹ شرکت تابعه پتروشیمی و نمایندگیهای فروش مستقر در خارج ایران را نیز لیست‌گذاری کرد.
اقدام روز پنجشنبه خزانه داری شرکت تریلیانس را که یک شرکت دلالی مستقر در هنگ کنگ با شعبه‌هایی در ایران، امارات متحده عربی، چین و آلمان است، هدف قرار میدهد.
در سال ۲۰۱۹، تریلیانس میلیونها دلار محصولات را برای شرکت ملی نفت ایران منتقل کرد. تریلیانس برای تسهیل این محموله ها تلاش کرد منشأ ایرانی آنها را پنهان کند. تریلیانس همچنین فروش میلیونها دلار فرآورده های نفت، را به شرکتهای چین تسهیل کرده است.
علاوه بر این شرکت پتروشیمی کیش تریلیانس که شعبه مستقر در ایران تریلیانس است، اخیرا اسم خود را عوض کرده و تحت نام شرکت پتروشیمی کیش پارسیان عمل می کند.
به همین ترتیب در سال ۲۰۱۹، شرکت ساگا انرژی مستقر در هنگ کنگ و شرکت پیک ویو مستقر در شانگهای میلیونها دلار صادرات را برای شرکت ملی نفت ایران انتقال دادند.
در سال ۲۰۱۹ شرکت بنیتکو مستقر در دوبی معادل چند میلیون دلار صادرات را برای شرکت ملی نفت ایران منتقل کرد. شرکت بنیتکو در اواخر سال ۲۰۱۸ پیشنهاد داد که به شرکت ملی نفت ایران کمک کند منشأ ایرانی محصولات را که مقصد آن امارات متحده عربی بود مخفی کند.
همزمان با لیست‌گذاریهای وزارت خزانه داری آمریکا، وزارت خارجه آمریکا چند شرکت و مدیر اجرایی ارشد را بر اساس فرمان اجرایی ۱۳۸۴۶ لیست گذاری کرد.
براساس تحریمها، همه اموال و سودهای اشخاص حقیقی و حقوقی که روز پنجشنبه لیست گذاری شده اند در ایالات متحده یا تحت مالکیت اشخاص آمریکایی، باید مسدود شوند. اشخاص [حقیقی و حقوقی] آمریکایی از هرگونه داد و ستد با این افراد و شرکتها منع شده‌اند.
علاوه بر این، موسسات مالی خارجی که آگاهانه اعتباری برای این اشخاص و شرکتها قائل شوند در معرض تحریم قرار می‌گیرند. این تحریمها ممکن است دسترسی آنها به نظام مالی آمریکا را قطع کند یا اموال و سود ناشی از اموال آنها در قلمروی آمریکا را مسدود کند.