صحنه‌سازیها و معرکه چرخاندن جسد سردژخیم قاسم سلیمانی

 

صحنه‌سازیها و معرکه چرخاندن جسد سردژخیم قاسم سلیمانی در کرمان و تلاشهای بی‌دنده و ترمز آخوندی برای ازدحام سازی مصنوعی با وارد کردن گله‌های پاسدار و بسیجی و لباس شخصی از استانهای مجاور، به فضیحت بزرگی منجر شد.

به گزارش منابع رژیم، بیش از ۵۰ کشته و ۲۰۰ مجروح برجای گذاشت. مراسم دفن بقایای جسد سرجلاد را مختل کرد و به گور سپردن او را به تعویق انداخت. کلیپهایی که از وخامت وضعیت کشته شدگان و مجروحان بر روی اینترنت گذاشته شده بسیار دلخراش است.

به گزارش شاهدان عینی انتخاب عمدی مسیرهای تنگ و یکطرفه و بدون خروجی برای تلنبار کردن جمعیت و فیلمبرداری و ادعای ازدحام، و همچنین ساختن عجولانه داربستها با انواع سرهم بندی برای صحنه سازی و سرعت حرکت خودروها باعث انواع تصادفات و حوادث شده و رژیم عمداً از بیان وقایع و دلایل مشخص و پخش فیلمهای آن خودداری میکند.
گزارشهای شاهدان صحنه که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده حاکیست که داربست محل تجمع فروریخته و منجر به کشته شدن شمار قابل توجهی از حاضران شده است.

از سوی دیگر ترس و وحشت مستولی شده بر گله‌های بسیجی و پاسدار و لباس شخصی باعث شد مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری رژیم درکرمان به آرام بخشی آنها بپردازد و اعلام کند که حادثه تروریستی نبوده و مردم به شایعات توجه نکنند.

همچنین در معرکه چرخاندن جسد قاسم سلیمانی در کرمان، تشتت و بحران نظام سیلی خورده ولایت بالا گرفت و حاضران با دیدن اسحاق جهانگیری (معاون اول آخوند روحانی) علیه او شعار سردادند:«جهانگیری حیا کن مملکتو رها کن» و «بیشرف، بیشرف»

رژیم آخوندی برای تأمین سیاهی لشکر در صحنه سازی و تعزیه گردانی با ترفندهای مختلفی متوسل شد.
در کرج گرداننده زندان گوهردشت، کلیه پرسنل اداری زندان را برای تشییع‌جنازه اعزام کرد.
در برخی دیگر از شهرها مانند ورامین به تعطیلی مدارس و ادارات مبادرت کرد.
 در تهران وعده می دادند که در ازای ارسال عکس افراد در نمایشها ۲۰۰ هزار تومان پاداش داده میشود
در کرمانشاه مأموران سرکوبگر به زور مغازه ها را بستند و تلاش می کردند دانش آموزان را به نمایشهای ماتم رژیم بشکانند و تاکسیرانان را تهدید می کردند که باید عکس پاسدار قاسم سلیمانی را روی تاکسیها نصب کنند.
نمونه های متعدد در تهران و شهرستانها حاکی از موج دستگیری کسانی است که از هلاکت سردژخیم اظهار شادمانی نموده یا در این رابطه به جشن و پایکوبی پرداخته اند.