تظاهرات ایرانیان در پاریس در حمایت از قیام مردم ایران و بزرگداشت چهلم شهیدان قیام


ایرانیان آزاده و پشتیبانان مقاومت ایران و مجاهدین خلق، روز پنجشنبه در چهلمین روز شهادت بیش از ۱۵۰۰ شهید قیام مردم ایران یاد آنها را در تظاهرات خود در میدان تروکادرو پاریس گرامی داشتند.

سناتور ژان پیر میشل در سخنرانی خود در تظاهرات ایرانیان آزاده در گرامیداشت چهلم شهیدان قیام مردم ایران در میدان تروکادرو پاریس، برای مردم و مقاومت و قیام در ایران آرزوی پیشرفت و قدرت و پیروزی کرد و گفت:‌ من درگرامیداشت چهلم شهیدان قیام مردم ایران در کنار شما هستم و ابتدا تعظیم میکنم به این شهیدان مقاومت برای آزادی و میخواهم به خانواده ها و دوستان آنها که در ایران هستند مراتب تسلیت و همبستگی خودم را اعلام کنم.

تظاهرات ایرانیان در پاریس در حمایت از قیام مردم ایران و بزرگداشت چهلم شهیدان قیام

همچنین در این روز در فرانسه به عنوان یک فرانسوی و رئیس افتخای کمیته پارلمانی در مجلس ملی وسنای فرانسه که برای حمایت از مقاومت ایران شکل گرفته است، از کشورم فرانسه میخواهم از هرگونه امداد رسانی به استبداد دینی ملاهای حاکم ایران که مایه آبرو ریزی برای فرانسه است، پایان دهد.

تظاهرات ایرانیان در پاریس در حمایت از قیام مردم ایران و بزرگداشت چهلم شهیدان قیام

چه میانجیگری با چنین رژیمی می تواند مطرح باشد؟ با مستبدانی که در ایران حاکمند نمیشود مذاکره کرد . تنها امکان و راه حل این است که ملاها گورشان را گم کنند و قدرت را ترک کنند تا مردم ایران، این ملت بزرگ با قرنها افتخارات تاریخی، آزادی خود را بازیابد و به دموکراسی دست پیدا کند و بتواند در خاک و خانه خودش به طور طبیعی زندگی کند و از دست این استبداد خونریز رهایی یابد.

تظاهرات ایرانیان در پاریس در حمایت از قیام مردم ایران و بزرگداشت چهلم شهیدان قیام

در نتیجه، اینجا و در جاهای دیگر در اروپا در آمریکا اکنون مقاومت ایران و دوستان آنها گرد هم می آیند برای اینکه به همه بگویند: کشتار در ایران باید متوقف شود.

سناتور ژان پیر میشل در ادامه سخنانش گفت: همه می دانیم که سیاست مستبدین کشتار و ایجاد فضای رعب و وحشت است. تا کسی تکان می خورد، با بازداشت و شکنجه و اعدام مواجه میشود.
از رئیس جمهور و وزیر امور خارجه فرانسه می خواهیم که به آنچه درایران می گذرد آگاه شوند و از اقدامات نامناسب در ارتباط با رژیم ایران دست بردارند، سیاست مماشات و همکاری با این آدم کشان را کنار بگذارند و به حرف دوستان مقاومت ایران گوش فرا دهند.
و اما پیام من به شما و دوستان ایرانیم این است که: همچنان مثل گذشته و هرچه قوی تر از قبل، به پیش بروید.
دوستان عزیز،
امیدوارم که مقاومت ایران قوی تر باشد از فرصت روزهای بین عید میلاد مسیح و سال نو میلادی استفاده می کنم و صمیمانه تبریکاتم را به شما و به خانم رئیس جمهور مریم رجوی، که با شهامت و اراده ای راسخ مبارزه شما برای دمکراسی را هدایت می کند، ابراز می کنم.
برای ما مسیحیان عید نوئل عید امید است. امید وارم که مقاومت ایران هرچه زودتر پیروز شود و مردم ایران به آزادی و دمکراسی که حقا شایسته آن هستند، دست یابند.

تظاهرات ایرانیان در پاریس در حمایت از قیام مردم ایران و بزرگداشت چهلم شهیدان قیام

احمد خطاب از اپوزیسیون سوریه در تظاهرات بزرگداشت چهلم شهیدان قیام مردم ایران طی سخنانی گفت: دشمن ما یکی است. دشمن شما رژیم آخوندی است. دشمن ما رژیم اسد است که به رژیم آخوندها وابسته است. سر مار در قم در رژیم آخوندهاست، و رژیم عراق، رژیم سوریه، و حزب الله در لبنان پایه های این رژیم انزجارآور هستند.
دشمن ما یکی است. مبارزه ما یکی است.
ما از شما حمایت می کنیم. آزادی و صدای آزادی پیروز خواهد شد.

در این تظاهرات یکی از جوانان گفت:برای یادبود شهدای قیام آبان گردهم آمده ایم تا به عنوان نمایندگان جوان ایرانی با شما تجدید عهد کرده و بگوئیم ایمان داشته باشید تا آخر ایستاده و یار و پشتیبان شما خواهیم بود.

یکی دیگر از جوانان طی سخنانی گفت:  ۴۰روز پیش بیش از ۱۵۰۰ تن از فرزندان دلیر کشورمان ایران در سرتاسر کشور خونشان بر زمین ریخت.
آنها برای سر دادن فریاد آزادی به خیابانهای بیش از ۱۹۱ شهر کشور آمده بودند.
بله ۴ دهه است که خون جوانان وطن ما جاری است و بیش از صد و بیست هزار شهید جان خود را فدیه راه آزادی کرده اند.
ما امروز نه تنها برای گرامیداشت شهدای قیام آبان ۹۸ به اینجا آمده ایم بلکه با آنها تجدید عهد میکنیم و پیمان می بندیم که تا آزادی کشور زیبایمان ایران راه آنها را ادامه دهیم.

آقای حسین مهدوی در سخنان خود گفت: هم میهنان، امروز در چهلم شهادت قیام آفرینان دلیر آبان اینجا جمع شده ایم تا یک بار دیگر همصدا با راهبر مقاومت و فرمانده ارتش آزادیبخش به خامنه ای جنایتکار اعلام کنیم که: بگیر، ببند، بکش، گور خود کنی بدست خود. اعلام کنیم که قیام ادامه دارد و تا پیروزی نهایی سر باز ایستادن ندارد.
...... درود بر قیام آفرینان دلاور، درود بر کانونهای شورشی، درود بر قلب تپنده قیام و انقلاب در اشرف سه.
یاد شهدای قیام آبانماه در چهلمین روز شهادتشان گرامی باد

خانم زهره بیژن یار از انجمن زنان هوادار مقاومت در فرانسه طی سخنانی گفت:‌از نهاد های بین المللی و پارلمان اروپا و دولتهایی اروپایی و بخصوص دولت فرانسه، می خواهیم که هر چه زودتر هیاتی برای تحقیق و رسیدگی به این جنایت ضدبشری تشکیل و به ایران اعزام دارد. این خواست مردم ایران و مقاومت آنهاست که توسط خانم مریم رجوی رئیس جمهور منتخب شورای ملی مقاومت نیز خواسته شده است. ما از آنها می خواهیم که در عمل در کنار مردم ایران باشند.

تظاهرات ایرانیان در پاریس در حمایت از قیام مردم ایران و بزرگداشت چهلم شهیدان قیام

سعید لگزیان از سوی انجمن پناهندگان سیاسی برای حقوق بشر در ایران گفت:‌هموطنان عزیز یاران مقاومت خامنه ای جنایتکار فکر می کرد که با دستور کشتار و قتل عام می تواند رژیم پوسیده خود را حفظ کند این همان اشتباه محاسبه ی همه دیکتاتورها در فاز پایانی حاکمیتشان است، خون این شهیدان شورشی و تمامی صحنه های قساوت را که مردم ما و جهان دید او را تبدیل به منفورترین دیکتاتور خون آشام این زمانه کرد و نتوانست قیام و شورش را جمع کند بلکه بر عکس به قول رهبر مقاومت برادر مسعود: قیام و شورش برای سرنگونی و برقراری حاکمیت جمهور مردم ایران جمع شدنی نیست. زمان تکثیر و گسترش و پهن کردن کانونها و محله ها و شهرهای شورشی است نه جمع کردن . آنچه در برنامه و دستور است جمع کردن تمامیت نظام ولایت فقیه و اذناب آن است.

تظاهرات ایرانیان در پاریس در حمایت از قیام مردم ایران و بزرگداشت چهلم شهیدان قیام