قیام ایران – شماره ۶۵-برگزاری مراسم چهلم شهیدان قیام سراسری مردم ایران برغم تدابیر امنیتی بیسابقه


در وحشت از خیزش سراسری مردم خشمگین در چهلمین روز شهیدان قیام آبان، رژیم آخوندی علاوه بر قطع اینترنت، با بسیج کلیه نیروهای سرکوبگر اعم از پاسداران، نیروی انتظامی، بسیج، لباس شخصی ها، اطلاعات آخوندی و یگانهای ضد شورش پیاده و موتورسوار در نقاط مختلف تهران و سایر شهرها تلاش کرد از برگزاری یادبود شهیدان ممانعت کند.

نیروهای سرکوبگر در برخی نقاط مانند کرج و شیراز از هلی کوپترهای گشت استفاده کردند. در برخی شهرها، مانند ارومیه، تک تیراندازان در پشت بام ها موضع گرفته بودند.

برغم این اقدامات سرکوبگرانه در بسیاری از شهرها مانند کرج، شهریار، اصفهان، ساری، مشهد، شیراز، بهبهان، ارومیه و یزدان شهر، مردم بر مزار شهیدان حاضر شده و با راه و آرمان آنها تجدید عهد کردند و یا در میدانها و خیابان های مختلف تجمع کرده و شعارهای ضد حکومتی دادند.

در کرج رژیم آخوندی برغم بکارگیری هلی کوپتر و اعزام گله های مزدوران و لباس شخصی ها نتوانست از تجمع جمعیت کثیری از مردم بر مزار شهیدان در بهشت سکینه این شهر جلوگیری کند. جمعیت حاضر شعار مرگ دیکتاتور سر دادند. آنها همچنین شعار میدادند «کشته ندادیم که سازش کنیم رهبر قاتل را ستایش کنیم». نیروهای سرکوبگر به مردمی که در بهشت سکینه گرد آمده یا به آن نزدیک میشدند حمله کرده و شماری را دستگیر کردند.

در شهریار، شمار زیادی از مردم در مراسم بزرگداشت شهید قیام، نادر مؤمنی شرکت کردند. در بهبهان نیز گروه کثیری از مردم برای برای بزرگداشت محمود و مهرداد دشتی نیا دو شهید قیام گردآمدند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۵ دی ۱۳۹۸ (۲۶ دسامبر ۲۰۱۹)