گزارش نیویورک تایمز درباره حمله بسیار سنگین سایبری به رژیم آخوندی


نیویورک تایمز ۱۹آذر نوشت: پس از آتش‌سوزی شماری از بانک‌ها در جریان اعتراض‌های مردم، اطلاعات بانکی مشتریان به شکل آنلاین علنی شد و اطلاعات بانکی حدود یک پنجم جمعیت ایران به بیرون درز کرده است.

این وضعیت موجب خشم مردم شد و دولت روحانی مجبور به اذعان آن شد.
نیویورک تایمز نوشت متخصصین چنین حمله یی را کار یک دولت میدانند و افزود: بانک‌هایی که تحت تأثیر قرار گرفتند یعنی ملت، تجارت و سرمایه، همه بیش از یکسال پیش توسط خزانه‌داری آمریکا تحریم شدند.
این روزنامه افزود: افشای این اطلاعات، اگر که مشتریان اعتماد خود را از دست داده و پول‌هایشان را بیرون بکشند، می‌تواند تأثیرات بلندمدت روی این ۳ بانک داشته باشد. اطلاعات حساب‌ها در یک کانال تلگرام بنام “کارت‌های بانکی شما” منتشر شد. اولین پیام هشدار داد که “همچنانکه خود بانک‌هایشان را سوزاندیم، ما اعتبار بانک‌های آنها را خواهیم سوزاند.”


اعتراف آذری‌جهرمی به دریافت ضربه بسیار سنگین سایبری: ما با حمله بسیار سازمان یافته علیه دولت الکترونیک مواجه بودیم

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه چهارشنبه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران گفت: در زمان قطع اینترنت ۱۰۸۰ میلیارد تومان خسارات به شرکت های خدمات اینترنت وارد شد...
وی گفت: ما قصدی برای استفاده نکردن از اینترنت بین الملل نداریم و اینترنت حکم اکسیژن دارد اما برای مقابله با تحریم نیازمند شبکه ملی اطلاعات هستیم. ما با حمله بسیار سازمان یافته علیه دولت الکترونیک مواجه بودیم که توسط سپر امنیتی دژفا با آن مقابله شد.