کنفرانس در سنای آمریکا در حمایت از قیام مردم ایران - ادامه سخنرانی‌های شخصیت‌ها


در کنفرانسی در سنای آمریکا، علاوه بر سخنرانیهای سناتور مارتا مک سلی و ژنرال جیمز جونز، پیام سناتور بن‌کاردین، عضو بلندپایه کمیته خارجی سنای آمریکا، قرائت شد و فرماندار تام ریچ، اولین وزیر امنیت ملی آمریکا و سفیر لینکلن بلومفیلد معاون سابق وزیر خارجه در امور سیاسی، سخنرانی کردند.

پیام سناتور بن کاردین –کنفرانس در سنای آمریکا
در پیام سناتور بن‌کاردین آمده است: «همانطور که درچند هفته اخیر شاهد بودیم دستگاه امنیتی رژیم ایران به تاکتیک های رژیمهای دیکتاتوری متوسل شدتا تظاهر کنندگان را سرکوب کند. آنها اینترنت را قطع کردند، دستگاه امنیتی شمار بسیار زیادی را دستگیر کرده است...
اقتصاد ایران شاهد تورم زیاد و افزایش نرخ بیکاری است. نیاز دولت برای کاهش یارانه های سوختی به صورت کاتالیزوری برای تظاهرات عمل کرد، جایی که معترضین توانستند به اینترنت دسترسی پیدا کنند و ویدیوها را به اشتراک بگذارند که نشان می‌داد نیروهای امنیتی به طرز وحشتناکی تظاهر کنندگان را سرکوب می کنند.
شرایط نامساعد اینترنت، تعیین تعداد دقیق تظاهر کنندگان را که کشته شده اند مشکل کرده است اما این تعداد قطعا شامل صدها نفر می شود و هزاران تن دیگر از آنها توسط نیروهای امنیتی در بازداشت هستند».
سناتور بن‌کاردین در ادامه پیام خود پس از اشاره به‌سرکوبهایی که رژیم ایران از ابتدای روی کار آمدنش در سال ۱۳۵۷ داشته افزوده است: «پیام من به شما امروز این است که علیرغم اینکه رژیم تمام تلاش خود را برای مخفی کردن اعمالش انجام می دهد جهان نظاره گر است، کنگره نظاره گر است و ایالات متحده نیز نظاره گر است. براساس همین رفتارهای وحشیانه دولتی بود که من لایحه الزام آور قانونی را ارایه کردم تا استراتژی ایالات متحده در برخورد با رفتارهای شرورانه رژیم ایران در خارج از مرزهایش را مشخص نماید و باز به همین دلیل است که من از قطعنامه حق شهروندان ایران برای شنیده شدن صدایشان، حمایت کردم. ما باید اطمینان حاصل کنیم که جهان نظاره گر انتقام گیری جنایتکاران حاکم بر ایران از مردم است و ما با یک صدای واحد خواستار پایان بی درنگ این خونریزی می شویم».

سفیر لینکلن بلومفیلد –کنفرانس در سنای آمریکا
سفیر لینکلن بلومفیلد در سخنرانی خود درباره قیام مردم ایران گفت: «در دو هفته گذشته شرایط جدیدی ایجاد شده است. رژیم به روی شهروندان آتش گشوده است. اکنون این رژیم از خط قرمز عبور کرده است. آیا ما می خواهیم ساکت بنشینیم و نگاه کنیم که دیکتاتورهای جنایتکار تعداد بیشتری از شهروندان را قتل عام می کنند؟ دوستان من در شورای ملی مقاومت ایران از آمار جا می مانند. شما چند لحظه پیش اعداد و ارقام را شنیدید، بیش از ۱۰۰۰ کشته، بیش از ۳۰۰ قربانی با نام و نشان مشخص. به این اعداد در ۲۴ ساعت آینده ممکن است صدها مورد اضافه شود ...حتی قبل از اعمال تحریمهای آمریکا اقتصاد ایران در حال فروپاشی بود. انقلاب سال ۱۹۷۹ هیچوقت به ثمر نرسید و به این دلیل این انقلاب در سال ۱۹۸۱، در سال ۱۹۹۹، در سال ۲۰۰۹ به خیابان برگشت و هم اکنون در سال ۲۰۱۹ با تمام قدرت به خیابان برگشته است. این چیزی است که در حال اتفاق افتادن است. بنابراین شما لازم است که تاریخ این رژیم و چرا این رژیم هیچگاه مشروعیت نیافته است را توضیح دهید».

تام ریچ، اولین وزیر امنیت داخلی آمریکا -کنفرانس در سنای آمریکا
فرماندار تام ریچ، در سخنان خود در کنفرانس «قیام مردم ایران برای آزادی» در سنای آمریکا گفت: «هنگامی که ما در حمایت از اپوزیسیون دموکراتیک در ایران شرکت می کنیم، مردم به معنای واقعی کلمه از ده ها و دهها کشور را می بینیم. بنابراین، من فکر می کنم اولین چیزی که واشنگتن باید درک کند این است که مجاهدین خلق و زنان و مردان در اشرف به معنای واقعی کلمه صدها هزار نفر در خارج از ایران را نمایندگی می کنند، چه رسد به میلیون ها شهروند در داخل ایران. بنابراین، من به احترام تعهد پایدار شما به آزادی، کلاهم را بر می دارم. و این دقیقاً همان چیزی است که شما به آن متعهد هستید».
فرماندار تام ریچ با اشاره به این که نامگذاری تروریستی مجاهدین خلق یک اقدام سیاسی و در راستای مماشات با رژیم ایران بود و از ابتدا نمی بایست صورت می‌گرفت، افزود: «یکی از دلهره آورترین خاطره هایی که من دارم و امروز با شما به اشتراک می گذارم، خاطره اولین باری است که چند ساعت با مادران و پدران و خواهران و برادران کسانی که طی ۲۰ یا ۳۰ سال گذشته به دلیل اعتقادات و دیدگاههای سیاسی در ایران مورد آزار و اذیت، شکنجه قرار گرفته و زندانی و کشته شده بودند، صحبت کردم. صحبت با مادرانی که یک پسر یا یک دختر، یک فرزند یا دختر معصوم را از دست داده اند، که به دلیل اعتقاد به آزادی دستگیر، زندانی، شکنجه و کشته شده اند، بسیار دشوار است. درباره اش لحظه ای فکر کنید، این سرکوب، فقط در دو هفته گذشته نبوده است، دو ماه گذشته نبوده است، این تقریباً ۴۰ سال ادامه داشته است».
تام ریچ در ادامه افزود: «قطعا زمان آن رسیده که دموکراسی های جهان نه تنها نمایندگان و سخنگویان را به اجتماعاتی که در ایالات متحده یا خارج از کشور داریم، بفرستند، بلکه به شکلی رسمی تر، اقدامات وحشیانه این رژیم ایران را محکوم کنند... خوب است بدانید که چگونه سران رژیم ایران طی دو هفته گذشته این ناآرامی ها را طبقه بندی کرده اند. خوب، بگذارید کاملاً روشن باشیم. این اعتراضات در هر ۳۱ استان، در تقریباً ۲۰۰ شهر اتفاق افتاد، صدها نفر کشته شدند، هزاران زخمی، ۴ تا ۵ هزار نفر زخمی شدند، و حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر در حال حاضر دستگیر شده اند و این تعداد همچنان زیاد می شود. به مدت ۴۰ سال، مجاهدین خلق و کسانی که در داخل ایران و در سراسر جهان از آنها حمایت می کنند، برای توجه جهانی، برای پذیرش بین المللی آرمان های خود فریاد کشیده اند و اکنون زمان آن رسیده است که جامعه جهانی واقعیت را بپذیرد. هدف بر حق است، اهداف چیزهایی هستند که همه دموکراسی ها از آن استقبال می‌کنند، و زمان آن رسیده است که ایالات متحده آمریکا این تلاش را در میان دموکراسی ها انجام دهد تا نه تنها این رژیم را محکوم کند، بلکه علنا از قیام دموکراتیک با افتخار رهبری شده توسط مجاهدین خلق، حمایت کند. زمان آن رسیده است که جهان تشخیص دهد که گزینه جایگزین، مجاهدین خلق است».