قیام سراسری مردم ایران در ۱۸۴ شهر کشور

تصاویر دریافتی از قیام در فولاد شهر

با شعار

خامنه ای مرگ به نیرنگ تو

خون جوانان ما می چکد از چنگ تو

تصاویر دریافتی جدید از شهرهای شورشی

 

 

جوانرود ـ شهادت یکی از تظاهرکنندگان به دست وحوش ولایت فقیه

قیام سراسری مردم ایران در ۱۸۴ شهر کشور

پاسدار یداله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران

تظاهرات در روزهای جمعه، شنبه و یک‌شنبه به صورت گسترده

و در صدها شهر صورت گرفت

قیام سراسری مردم ایران در ۱۸۴ شهر کشور 

در ۱۱۰ نقطه از استان اصفهان

 اعتراضات و درگیری‌ها رخ داد و از حیث تجمعات

 بعد از استان‌های فارس و تهران رتبه سوم را در اختیار دارد

 

این وقایع با این گستردگی و ابعاد در طول عمر چهل ساله انقلاب اسلامی

در نوع خود بی‌نظیر بود

فتنه ۸۸ و ۹۶ به لحاظ گستردگی در ابعادی بسیار کوچک‌تر قرار دارد

پاسدار یدالله جوانی –معاون سیاسی سپاه پاسداران

قیام سراسری مردم ایران در ۱۸۴ شهر کشور

 پاسدار یداله جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسداران گفت: اتفاقی که در روزهای پایانی آبان‌ماه رخ داد مسئله‌ای گسترده و جدید بود که گر چه نمونه‌هایی از آن را در اغتشاشات سال ۸۸ و ۹۶ دیدیم اما به لحاظ گستردگی در ابعادی بسیار کوچک‌تر از حوادث اخیر قرار دارد.این وقایع با این گستردگی و ابعاد در طول عمر چهل ساله (نظام) در نوع خود بی‌نظیر بود. ما حوادثی هم در ماه‌های ابتدایی انقلاب از حیث بی‌ثبات‌سازی داشتیم و در آن حوادث اکثرا مناطق قومیتی مورد توجه بود اما اتفاقی که در روزهای پایانی آبان‌ماه رخ داد، مسئله‌ای گسترده و جدید بود که گر چه نمونه‌هایی از آن مانند حمله به حوزه بسیج و آتش زدن آن و آتش زدن بانک‌ها و مراکز دولتی در اغتشاشات سال ۸۸ و ۹۶ دیدیم اما به لحاظ گستردگی در ابعادی بسیار کوچک‌تر از حوادث اخیر قرار دارد.

قیام سراسری مردم ایران در ۱۸۴ شهر کشور

معاون سیاسی سپاه پاسداران خامنه‌ای افزود: اعتراضات از روز جمعه به‌صورت محدود شروع شد و در روزهای شنبه و یک‌شنبه به صورت گسترده و در ۲۹ استان و در صدها شهر ادامه یافت. یکی از این استان‌ها استان اصفهان بود که در ۱۱۰ نقطه از استان اعتراضات و درگیری‌ها رخ داد و از حیث تجمعات بعد از استان‌های فارس و تهران رتبه سوم را در کشور در اختیار دارد.

وی افزود: یکی از جامع‌ترین تحلیل‌ها از حوادث دی‌ماه ۹۶ را خامنه‌ای داشت که یک مثلث را پشت این قضایا تعریف می‌کنند که یک گوشه آن را طراحان آن یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی در اختیار دارند، گوشه دیگر آن متعلق به کمک‌های مالی سعودی‌ها و آخرین گوشه آن مجریان و پیاده‌کنندگان طرح در داخل یعنی جریان‌های ضد انقلاب هستند.

اشاره معاون سیاسی سپاه پاسداران به سخنرانی خامنه‌ای در ۱۹ دیماه ۹۶ پس از سرکوب و دستگیریهای گسترده قیام‌کنندگان است که گفته بود:یک مثلثی فعال بودند. نقشه مربوط به آمریکاییها و صهیونیستهاست نقشه رو اونها کشیدند.  پول مال یکی از این عوامل دولتهای خرپول اطراف خلیج‌فارسه. این دو تا ضلع. ضلع سوم پادوی‌اش هست که پادوی‌اش هم مربوط به سازمان منافقین بود. (شعار مرگ بر منافقین). از ماهها قبل اینها آماده بودند. خود رسانه‌های منافقین اعتراف کردند در همین روزها، گفتند ما در ارتباط با آمریکاییها بودیم از چند ماه قبل نسبت به این قضیه که سازماندهی کنند بروند این و اون رو ببینند. کسانی رو در داخل نشان کنند، پیدا کنند که بهشون کمک کنند تا بیایند به مردم فراخوان بدهند. فراخوان را هم اونها دادند. شعار نه به گرانی بگذارند. خب این شعاری است که همه خوششان می‌آید. با این شعار یک عده‌ای رو جذب کنند بعد بیایند خودشون وسط اهداف شوم خودشون رو دنبال کنند و مردم رو هم دنبال خودشون بکشند. هدف این بود.

 

آخوند میردامادی امام جمعه خامنه‌ای در اصفهان

دو سال بود که اینها منتظر و مترصد روزی بودند

که انچه که دیدیم به‌وجود بیاورند و قصدشان بیش از اینها بود

اینها منتظر و مترصد یک روزی بودند که انچه که دیدیم بوجود بیاورند البته اینها قصدشان بیش از اینها بود

هرچند بعضی گفتند ما خبر نداشتیم خود اینهم عیب است چطور یک مسئول مهم کشور خبر نداره امشب سحر بنزین را یک مرتبه این قیمت را بالا می برند و ممکن است هر حادثه ای رخ بدهد مخصوصا حوادثی که دشمنان ما سالهاست طرح و نقشه آنرا ریختند

 

لارش آرنه نماینده پارلمان سوئد

من از نخست وزیر در مورد کشتار در ایران سؤال کردم

او قول داد این موضوع در دستور کار قرار گیرد

 

مگنوس اسکارشون نماینده پارلمان سوئد

پارلمان سوئد در کنار مردم ایران ایستاده است

 به منظور بزرگداشت شهیدان قیام سراسری و سی هزار قهرمان سربدار قتل عام ۶۷ نمایشگاه دادخواهی در استکلهم سوئد در مقابل پارلمان این کشور برگزار شد.

لارش آرنه نماینده پارلمان سوئد طی سخنانی گفت: من از دوستان واقعی مردم ایران هستم. من هم به همراه شما از اخبار منزجرکننده کشته شدن هموطنانتان در ایران دردمند هستم. بیش از ۴۵۰ نفر جانشان را در هفته‌های اخیر از دست داده و بیش از ۵۰۰۰ تن زخمی و بالای ده هزار تن دستگیر و به زندان انداخته شده اند. دقیقا همین موضوع را من از نخست وزیر سوال کردم و اینکه سوئد چکاری می‌تواند انجام دهد تا این کشتار قطع گردد. نخست وزیر قول داد این موضوع در دستور کار قرار گیرد و صدای اعتراض سوئد بهمراه بقیه دنیا علیه این وضع شنیده شود. بایستی به کشتار در ایران خاتمه داد.

مگنوس اسکارشون نماینده دیگر پارلمان سوئد گفت:من الان درمقابل پارلمان سوئد ایستاده ام من نماینده مجلس از حزب دمکرات مسیحی هستم برای من بسیار مهم است که دنبال آزادی در ایران باشم. ما در مجلس سوئد خواهان یک ایران آزاد و برقرای دمکراسی و حقوق بشر درایران هستیم. ما می بینیم که چگونه مردم ایران شکنجه و کشته می شوند. ما درمجلس سوئد در کنار شما ایستاده ایم

 

پیامهای شخصیتهای سیاسی و مدافع حقوق بشر از سوئیس

حمایت از قیام مردم ایران

 

پیام همبستگی پروفسور ژان زیگلر جامعه شناس

 و گزارشگر پیشین شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو

و خانم اریکا دوبر زیگلر تاریخ نگار و نویسنده سیاستمدار

ضرورت ارجاع پرونده جنایات رژیم ایران به شورای امنیت

اعزام هیات تحقیق ملل متحد برای بررسی وضعیت دستگیر شدگان قیام

ما به تظاهر کنندگان، به جوانان و زنانی که علیه این دیکتاتوری شورش کرده اند، درود می فرستیم و به آنها می گوییم که با شما هستیم و در مبارزه تان برای آزادی و استقرار دمکراسی در کشورتان در کنار شما ایستاده ایم.

این رژیم ۴۰ سال است که با غارت ثروت و همچنین با غارت فرهنگ دیرینه شما و با توسل به سرکوب به حکومتش ادامه داده است . جامعه بشری اعدام ۱۲۰۰۰۰ تن از مخالفان شامل قتل عام ۳۰۰۰۰ زندانی سیاسی در سال ۶۷ را فراموش نمی کند.

اکنون این لشگر گرسنگان و پا برهنگان است که بر خاسته است و این چنین است که سرانجام پایان عمر دیکتاتوری به دست مردم ایران رقم می خورد. رژیم ایران در جنگ بود و نبود با مردم ایران، بیهوده می کوشد که با سرکوب وحشیانه باز هم در قدرت بماند. دیکتاتورها هرگز از تاریخ درس نمی گیرند.

صحنه های بسیاری از جنایت های این دیکتاتور مذهبی شنیدیم و دیدیم، که مصداق جنایت بر علیه بشریت است .

آمار کشته شدگان بیش از ۴۵۰ نفر دستگیریها ۱۰۰۰۰ نفر و مجروحین ۴۰۰۰ نفر است

اخبار رسیده و فیلم هایی که می بینیم حاکی از شکنجه دستگیر شدگان برای اعترافهای دروغین است .

 سران رژیم در نماز جمعه ها، در تلویزیون و روزنامه ها خواهان اشد مجازات برای تظاهر کنندگان شده اند. یعنی تهدید به برپایی قتل عامی دیگر است. جامعه جهانی نباید سکوت کند،سکوت در مقابل جنایت علیه بشریت خود جنایت است. جنایتکاران باید در مقابل عدالت قرار گیرند

ما سرکوب تظاهرکنندگان توسط حکومت ایران را قویا محکوم می کنیم و از جامعه بین المللی و مشخصا از سازمان ملل می خواهیم پرونده این جنایات را سریعا به شورای امنیت ارجاع دهد. شورای امنیت بایستی فورا کشتار تظاهر کنندگان را متوقف کند و خواهان ازادی دستگیر شدگان شود

سازمان ملل بایستی یک هیات تحقیق برای بررسی وضعیت دستگیر شدگان قیام به ایران بفرستد و مانع شکنجه و اعدام انها شود .جامعه بین المللی بایستی بر جنایات این دیکتاتوری مذهبی پایان بگذارد

 

همبستگی سیلون تئووز نماینده پارلمان ژنو

 و رئیس مشترک حزب سوسیالیست در کانتون ژنو:

من حمایت کامل خود را از قیام جوانان در ایران اعلام می کنم

شور زندگی و رهایی خود از تمام اقتدارگرایی ارزشمندتر است

 و این پشتیبانی کامل ما را طلب می کند

 

اریک ورو نماینده پیشین پارلمان سوئیس و نماینده سابق مجمع پارلمانی شورای اروپا

من از تظاهرات مردم ایران همواره حمایت می کنم. مردمی که خواهان آزادی و دمکراسی در ایران هستند. من به شجاعت آنها دربرابر دیکتاتوری رژیم ملاها دورود می فرستم . آرزو می کنم که این رژیم خونریز برای همیشه نابود شود. شورای امنیت سازمان ملل متحد باید فورا در مقابل قتل عام تظاهرات کنندگان مداخله کند و آخوندها را به دست عدالت بسپارد.

همبستگی نیلز دو داردل نماینده پیشین پارلمان سویس

با قیام آفرینان ایران

شورش خارق العاده در ایران با قتل ها، ضرب و شتم ها و حبس هایی که به هزاران قربانی رسیده، مواجه شده است و در خون سرکوب می شود.

این جنایت عظیم که آخوندها و شبه نظامیان آنها مرتکب شده اند باید توسط جامعه بین المللی و با شدیدترین مداخله دولتها به ویژه سوئیس متوقف شود.

ما باید بدون هیچ گونه محظوریتی از این تظاهرات کنندگان حمایت کنیم که شجاعت، آگاهی و عزم آنها تحسین و همبستگی کامل ما را برانگیخته است.

 

بازهم مقایسه قیام سراسری با عملیات کبیر فروغ جاویدان

و پیشروی ارتش آزادیبخش ملی ایران تا دروازه کرمانشاه

خبرگزاری حکومتی مهر: در کرمانشاه مرصادی دیگر رقم خورد

 خبرگزاری حکومتی مهر ۵ آذر ۹۸: نگاهی به غارتگری آشوبگران در کرمانشاه/ مرصادی دیگر رقم خورد

کرمانشاه تجمع مسالمت آمیز کرمانشاهی ها در خصوص تغییرات قیمت بنزین را عده ای به یک آشوب و هرج و مرج تبدیل و هرآنچه از تخریب و غارت از دستشان برمی آمد انجام دادند.

بیست و پنجم آبانماه بود و ساعت حوالی ظهر را نشان می داد، صدای بوق های ممتد خودروها خبر از یک اتفاق می داد

چیزی نگذشت که این جمع مسالمت آمیز به یک آشوب و هرج و مرج تبدیل شد؛ شعارها دیگر رنگ و بوی اقتصادی نداشت و هنجارشکنی و هتاکی به اوج خود رسید.

آشوبگران مطالبه مردم را منحرف کردند.....

هر ۱۰۰ متر از بلوار با مبلمان تخریب شده و سطل آشغالها و سنگ و جدول های کنده شده حاشیه خیابان بسته شده بود و آشوبگران اجازه عبور و مرور به خودروها نمی دادند.

درگیری ها در قسمتهای مختلف شهر عصر و شب همان روز ادامه داشت؛ حمله به ایستگاه های آتش نشانی و به آتش کشیدن خودروی کمک رسان، آتش زدن بانکها و پمپ بنزین ها و... تنها گوشه ای از جنایات اغتشاشگران در کرمانشاه بود.

اراذل و اوباش با حمله به چند کلانتری قصد داشتند مسلح شوند که به این خواسته شوم خود نرسیدند؛ وضعیت در کلانتری الهیه حادتر بود،

 

حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور ارتجاع

معاون سابق وزارت اطلاعات

خیال کردند عملیات فروغ جاویدان ۲ را کلید زده اند

ولی حالا به خوبی فهمیدند که در واقع عملیات مرصاد ۲ کلید خورده است

تجمع ها در برخی شهرها با سوءاستفاده اغتشاشگران آموزش دیده

به خشونت کشیده و منجر به تخریب اموال عمومی

و حمله به مراکز دولتی، حوزه های علمیه و بانک ها شد

 

اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

مشاور روحانی قیام سراسری را به عملیات فروغ جاویدان تشبیه و به سرکوب وحشیانه مانند سال ۶۷ تهدید کرد

حسام الدین آشنا رئیس مرکز بررسی های استراتژیک و مشاور سیاسی روحانی و معاون سابق وزارت بدنام اطلاعات، قیام سراسری را «عملیات فروغ جاویدان۲» توصیف کرد و نوشت «خیال کردند عملیات فروغ جاویدان ۲ را کلید زده اند» اما «در واقع عملیات مرصاد ۲ کلید خورده است».

حسام الدین آشنا یکی از دژخیمان و مهره های امنیتی رژیم آخوندی و داماد دری نجف آبادی وزیر سابق اطلاعات است. وی در دادگاه ویژه روحانیت نقش فعالی در سرکوب روحانیون و طلاب مخالف رژیم داشته و نماینده روحانی در شورای نظارت بر رادیو و تلویزیون آخوندی است.

حسام الدین آشنا همان دژخیمی است که در ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ در توییتی با رمز و کنایه مقاومت ایران و شخص خانم رجوی را به ترور تهدید کرد و نوشت”آنها که بدنبال تابستان داغ هستند ماجرای نیمروز را هم فراموش نکنند» نیمروز اسم فیلمی است که توسط سپاه پاسداران در ارتباط با ۱۹ بهمن سال ۱۳۶۰ و شهادت اشرف رجوی و موسی خیابانی ساخته شده است.

روز ۳۰ خرداد ۱۳۹۷شبکه های اجتماعی و رسانه های رژیم توییت حسام الدین آشنا را «رمز شروع عملیات» و «یک کد امنیتی که رمزگشایی اش کار هر کسی نیست» توصیف کردند.

آنچنانکه بعدا روشن شد این توییت اشاره به یک توطئه بزرگ تروریستی بود که قرار بود ۱۰ روز بعد در ۹ تیر ۱۳۹۷ در گردهمایی بزرگ ایرانیان در ویلپنت با حضور خانم مریم رجوی به اجرا دربیاید. فاشیسم دینی حاکم برای انفجار این گردهمایی و یک کشتار جمعی برنامه ریزی کرده بود که در آخرین مراحل کشف و خنثی شد و ۴ تروریست از جمله یک دیپلمات تروریست رژیم دستگیر و از آن زمان در زندان در بلژیک بسر می برند.

علی ربیعی سخنگوی دولت روحانی

اگر بر همین سیاق سال ۹۸ را ادامه دهیم

چشم‌انداز روشنی در پیش نخواهیم داشت

 

برای جامعه امکان بروز تحرکات اجتماعی

 و انتقال ناآرامی‌های ذهنی

 به ناآرامی‌های فیزیکی را کاملاً متصورم

اگر به تدبیر ننشینیم معلوم نیست اتفاقات بعدی رخ ندهد

«سال ۹۸ فقط یک سال نیست»... سه عامل ناملایمات در روابط خارجی، زیرساخت‌های اصلاح نشده اقتصادی و برخی تصمیمات نادرست سیاستی و در کنار آن اقداماتی برای تضعیف دولت، در امیدزدایی و پمپاژ ناامیدی در جامعه تأثیر زیادی داشته است....

متأسفانه از نیمه دوم سال ۹۷ روندی در رسانه‌های منتقد دولت بخصوص صدا‌وسیما دیده می‌شد که به نظر من بازی با اعصاب مردم بوده و امتداد دادن آن به سال ۹۸ به صلاح هیچیک از مردم کشور نیست. فکر می‌کنم اگر بر همین سیاق سال ۹۸ را ادامه دهیم چشم‌انداز روشنی در پیش نخواهیم داشت و برای جامعه امکان بروز تحرکات اجتماعی و انتقال ناآرامی‌های ذهنی به ناآرامی‌های فیزیکی را کاملاً متصورم.....

اکنون که چند روز از ناآرامیها گذشته هیچ علایمی از اجماع همگانی برای ترمیم زخم‌های جامعه نمی‌بینم، انگار نه انگار که تن جامعه رنجور و زخمی است....

شیطان بزرگ عصر ما، ناآرامی و ناامنی ذهنی شهروندان ماست؛ خطری که این احساس درخود فروماندگی برای امنیت ملی ما تولید می‌کند، قابل مقایسه با سایر تهدیدات داخلی و خارجی نیست.

اگر دولت و سایر قوا نتوانند به یک برداشت مشترک از این صورت مسأله دست یابند، هیچ اقدامی به ثمر نخواهد نشست. در شرایط فعلی تحریم‌های آمریکا باقی است و به‌ نظر من تشدید هم خواهد شد. راه ما درمان دردهای داخلی است وگرنه اگر از ۹۶ تا ۹۸ دوسال طول کشید، اگر در کنار مردم و با اجماع در حاکمیت به تدبیر ننشینیم، معلوم نیست اتفاقات بعدی هم رخ ندهد...

در غیر این صورت به قول معروف:حکایت همچنان باقی است...

آسوشیتدپرس

اعتراضات ایران اشاره به ناآرامی در آینده دارد

سلسله تظاهرات اخیر در ایران ظرف یک روز به خشونت گرائید

که نشاندهنده خطرات در تقدیر برای رژیم ایران در آینده است

لغو تحریمها غیرمحتمل است

 رژیم ایران در آینده با تصمیمات سختی در این رابطه مواجه خواهد بود

 آسوشیتدپرس در یک گزارش تحلیلی نوشت: اعتراضات ایران اشاره به ناآرامی در آینده دارد. حتی در میان تندروها در ایران به‌نظر میرسد تائیدی بر یک واقعیت وجود دارد که بعد از اعتراضات گسترده و خشونت و سرکوب توسط نیروهای امنیتی، این آخرین باری نخواهد بود که تظاهرکنندگان به خیابانها می‌آیند...

در حالیکه رژیم ایران تحت تحریم های خردکننده آمریکا در حال تقلا است، این رژیم با تصمیمات سختری در رابطه با کاهش هزینه ها مواجه خواهد بود... تحریم منبع درآمد حیاتی دولت را قطع کرده است...

 میزان سلسله تظاهرات انجام شده در رابطه با قیمت بنزین حتی امروز نیز ناشناخته مانده است این در حالیست که حکومت ایران تاکنون آمار کشوری در مورد دستگیرشدگان، مجروحین یا کشته شدگان را ارائه نکرده است.

 یکی از نمایندگان مجلس رژیم ایران گفت معتقد است بیش از ۷۰۰۰ نفر دستگیر شده اند، وزیر کشور ایران گفته است ۲۰۰ هزار نفر در این اعتراضات شرکت کردند.

در حالی که تظاهرکنندگان به پمپ بنزینها حمله می کردند، اصلی ترین هدف تظاهرکنندگان بنظر میرسد بانکها بوده اند. معترضین به بیش از ۷۰۰ بانک حمله کردند که شماری از آنان در ارتباط با صاحبان قدرت هستند که به فساد و رشوه‌خواری متهم‌اند.

آسوشیتدپرس می‌افزاید: این سلسله تظاهرات ظرف یک روز به خشونت گرائید که نشاندهنده خطرات در تقدیر برای رژیم ایران در آینده است، این در حالیست که لغو تحریم ها غیرمحتمل و این رژیم احتمالاُ در آینده با تصمیمات سختی در این رابطه مواجه خواهد بود...

علی فدوی جانشین فرمانده سپاه پاسداران هشدار داد: «این شورش ها آخرین آنها نخواهد بود و قطعاً در آینده اتفاق می افتد».