قیام ایران – شماره ۱۶-گسترش قیام به ۱۰۷ شهر و ثبت ۶۱ شهید در ۱۰ شهر،


 
قیام ایران – شماره ۱۶-گسترش قیام به ۱۰۷ شهر و ثبت ۶۱ شهید در ۱۰ شهر، شمار شهیدان بیشتر است.

خانم رجوی: خامنه ای و روحانی و دیگر سردمداران بخاطر جنایت علیه بشریت باید در برابر عدالت قرار گیرند
بدستور خامنه ای، پاسداران و دیگر نیروهای سرکوبگر، در شهرهای مختلف به روی تظاهرکنندگان آتش می گشایند و شهیدان قیام مستمرا در حال افزایش است. رژیم آخوندی شبکه اینترنت را بطور کامل قطع کرده، تا هم ابعاد قیام و هم ابعاد وحشیگری رژیم را پنهان نگاه دارد.

سازمان مجاهدین از داخل کشور ۶۱ تن از قیام آفرینان را که در ۱۰ شهر بدست نیروهای سرکوبگر جان باخته اند را ثبت کرده است. شمار واقعی شهیدان بسیار بیشتر است. این آمار عمدتا به روز ۲۵ آبان است. در برخی شهرها مانند شیراز و کرمانشاه در روزهای ۲۵ و۲۶آبان شمار زیادی به شهادت رسیده اند که در این آمار منظور نشده اند

شمار شهیدان کرج و شهرهای اطراف آن ۱۹ تن، شهریار ۱۴ تن، بهبهان ۷ تن، خرمشهر و مریوان و اصفهان هر یک ۵ تن، جوانرود و بهارستان تهران هر یک دو تن و در زرگان اهواز و سیرجان یک تن می باشد.

خانم مریم رجوی رییس جمهور برگزیده مقاومت ایران با تسلیت به بخاطر شهیدان سرفراز قیام، گفت این خونهای بناحق ریخته شده تنها عزم مردم ایران را در مبارزه برحق شان برای سرنگونی رژیم مصمم تر میکند. اعتراضات و تظاهرات مردم تا سومین روز ۱۰۷ شهر و اکثر قریب به اتفاق ۳۱ استان کشور را فرا گرفت.

وی افزود جنایات رژیم آخوندی در سه روز گذشته بدون تردید از مصادیق جنایت علیه بشریت است. مسئولان جنایت کسانی هستند که در ۴۰ سال گذشته مستمرا به جنایت علیه بشریت مشغول بوده و ۱۲۰ هزار اعدام سیاسی از جمله قتل عام ۱۳۶۷ را در پرونده خود دارند. این رژیم باید از جامعه جهانی طرد شود و خامنه ای و روحانی و دیگر سردمدارانش باید به خاطر جنایت علیه بشریت در برابر عدالت قرار گیرند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
 ۲۷ آبان ۱۳۹۸(۱۸نوامبر ۲۰۱۹)