قیام سراسری مردم ایران در بیش از صد شهر - ترس و وحشت نطام ولایت

 

قیام سراسری مردم و جوانان شورشگر ایران در بیش از صد شهر کشور سراپای نظام را در ترس و وحشت فرو برد.

ولی فقیه ارتجاع صبح یکشنبه به صحنه آمد و درحالیکه خیزشهای سراسری را به مجاهدین نسبت میداد، به منظور تشدید سرکوب و روحیه دادن به سرکردگان و نیروهای ولایت بحرانزده اش گفت: «این حوادث تلخ از ناحیه‌ی کیست و چگونه است؟، این آتش زدن و خراب کردن و ناامنی ایجاد کردن مال چه کسی است.؟.. مردم از اینها فاصله بگیرند مسئولین کشور به وظایف‌شان به طور جدی عمل کنند....مسئولین حفظ امنیت کشور به وظایفشان عمل کنند.
یقیناً بعضی از مردم از این تصمیم یا نگران میشوند یا ناراحت میشوند یا به ضررشان است یا خیال میکنند به ضررشان است به هر تقدیر ناراضی میشوند، لکن آتش زدن به فلان بانک این کار مردم نیست، این کار اشرار است؛ کار اشرار است، این را باید توجه داشت. در یک چنین حوادثی معمولاً اشرار، کینه‌ورزان، انسانهای ناباب وارد میدان میشوند، گاهی بعضی از جوانها هم از روی هیجان با اینها همراهی میکنند و این‌جور مفاسد را به بار می‌آوردند».
مجموعه‌ی خبیث و جنایتکار منافقین، اینها دارند مرتباً در فضای مجازی و در جاهای دیگر دارند تشویق میکنند ترغیب میکنند که این شرارتها انجام بگیرد.
من عرضم این است هیچ کس به این اشرار کمک نکند. به اینها نباید کمک بکند؛ اینها اشرارند، این کارها کار مردم معمولی نیست.
مسئولین هم البته دقّت کنند، مواظبت کنند، هرچه ممکن است از مشکلات این کار کم کنند. مسئولین حفظ امنیت کشور هم به وظایفشان عمل کنند، مردم عزیز ما هم که خوشبختانه در قضایای گوناگون این کشور بصیرت خودشان را، آگاهی خودشان را نشان دادند بدانند که این حوادث تلخ از ناحیه‌ی کیست و چگونه است، این آتش زدن و خراب کردن و ویران کردن و دعوا کردن و ناامنی ایجاد کردن مال چه کسی است، این را بفهمند توجه کنند که میفهمند هم مردم ملتفتند، و از اینها فاصله بگیرند. این آن توصیه‌ی ما است، مسئولین کشور هم به وظایف‌شان به طور جدی عمل کنند.

خامنه‌ای ضمن اعتراف به شهادت شماری از اعتراض‌کنندگان توسط مزدوران جنایتکاش، از طرح ضد مردمی افزایش قیمت بنزین حمایت کرد و نشان داد که خودش از ابتدا پشت آن بوده و آلان با عواقب سنگین آن مواجه شده است.

ولی فقیه ارتجاع گفت: «در این یکی دو روز خب یک حوادثی به دنبال مصوّبه‌ی سران کشور، سران قوا اتفاق افتاد؛ دیروز، دیشب، پریشب، در برخی از شهرهای کشور، و متأسفانه مشکلاتی هم درست شد، تعدادی جان باختند و مراکزی تخریب شد، از این کارها هم شد در این یکی دو روزه. چند نکته را باید توجه داشت؛ اولاً وقتی یک چیزی مصوبه‌ی سران کشور هست، آدم باید با چشم خوش‌بینی به او نگاه کند، بنده در این قضیه سررشته ندارم یعنی تخصص این کار را ندارم، لکن اگر سران سه قوه تصمیم بگیرند من حمایت میکنم. من این را گفتم، حمایت هم میکنم. سران قوا هستند، نشستند با پشتوانه‌ی کارشناسی یک تصمیمی برای کشور گرفتند، باید عمل بشود به آن تصمیم».

خبرگزاری آسوشیتدپرس درباره سخنرانی خلیفه درهم شکسته ارتجاع نوشت «خامنه ای از گرانی قیمت بنزین حمایت کرد و معترضان را اشرار نامید. خامنه ای گفت اعتراضات توسط ضدانقلاب و دشمنان خارجی حکومت ایران به خشونت کشانده شده و از مجاهدین خلق نام برد.
آسو شیتدپرس افزود: ولی فقیه رژیم ایران روز یکشنبه از تصمیم بالا بردن قیمتهای بنزین حمایت کرد و اعتراض کنندگان خشمگین که اموال عمومی را آتش می زنند اشرار نامید، که علامت یک سرکوبی بالقوه علیه تظاهرکنندگان می باشد.
این اظهارات خامنه ای در حالیست که بنظر می رسد مقامات، اینترنت را در سراسر ایران بسته اند تا اعتراضات را سرکوب کنند اعتراضاتی که با گران شدن بنزین جرقه خورده است.

آسوشیتدپرس افزود:‌ بعد از گران شدن بنزین، تظاهرکنندگان خودروهایشان را در شاهراه های شهر کار گذاشته اند و به کلان اعترضات در پایتخت و سایر شهرها پیوسته اند. برخی اعتراضات به خشونت کشیده شد و در برخی نقاط حریق ایجاد شد و همچنین تیراندازیهایی بود.
فیلمهایی که روی اینترنت ارسال شده نشان می دهد ماموران از گاز اشک آور علیه اعتراض کنندگان و دسته هایی که مراکز را آتش می زنند استفاده کردند.
این اعتراضات در حالیکه برای روحانی در آستانه انتخابات، با ریسک همراه است، نشان دهنده خشم ۸۰میلیون مردم ایران است که شاهد از بین رفتن سپرده هایشان هستند در شرایطی که اشتغال پایین است و پول ملی سقوط کرده است.
این خبرگزاری اضافه کرد: فیلم تظاهرکنندگان که روی اینترنت گذاشته شده یاداور اعتراضات ۲۰۱۷ میباشد که به ۲۵کشته و ۵۰۰۰دستگیری انجامید.
پاسدار شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت رژیم، در جلسه غیرعلنی مجلس ارتجاع در صبح یکشنبه به ارائه اسناد و مدارکی درباره نقش مجاهدین در خیزشهای مردمی روزهای ۲۴و ۲۵آبان پرداخت.
رسانه های حکومتی با نقل اظهارات امیرآبادی عضو هیأت رئیسه مجلس رژیم نوشتند: شمخانی با استناد به اسناد و مدارکی اعلام کرد (مجاهدین) در اغتشاشات دو روز گذشته نقش داشتند.
وی افزود: شمخانی به اسنادی اشاره کرد که در طول دو روز اخیر گروههای سازمان‌دهی شده از طرف (مجاهدین) به مأموران انتظامی حمله کردند، بعضاً سلاح گرم داشتند و این افراد به بانکها و اموال عمومی و خصوصی مردم آسیب رساندند.
پورمختار عضو دیگر مجلس رژیم گفت: در این جلسه علی شمخانی در گزارش خود عنوان کرد که اعضای شورای عالی امنیت در نشست شب گذشته خود با توجه به تحریم‌های دشمن و هدف قرار دادن معیشت مردم در این تحریم‌ها و تصمیم شورای هماهنگی سران سه قوه برای تخصیص منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین به اقشار آسیب‌پذیر، از این تصمیم شورای اقتصادی سران سه قوه حمایت می‌کنند.
وی درباره نتایج این جلسه غیرعلنی گفت: حاضران در جلسه اعم از سران سه قوه و دیگر حضار تصمیم گرفتند تا طرح افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین به شکلی که امروز شاهد آن هستیم اجرایی...شود و تمام طرح‌ها درباره بازگشت قیمت بنزین به حالت قبل منتفی و از دستور کار مجلس خارج شود.
آخوند جلاد ابراهیم رئیسی، رئیس قضاییه رژیم در واکنش به قیام مردم در بیانیه‌ای سرکوبگرانه از دادستان‌هایش خواست «در مورد اشرار، وابستگان به جریانات ضد انقلاب و نفوذی‌هایی که با اقدامات خرابکارانه در راستای خواست دشمنان، امنیت مردم و جامعه را هدف قرار داده اند با همکاری نیروهای انتظامی و امنیتی با قاطعیت اقدام قانونی معمول دارند.
آخوند رئیسی در عین حال، برای فرار از عواقب گرانی قیمت بنزین، تقصیر را متوجه دولت آخوند روحانی کرد و گفت افزایش قیمت بنزین به "پیشنهاد دولت" صورت گرفته است.
وزارت منفور اطلاعات آخوندی طی اطلاعیه یی که مردم به پا خاسته و قیام‌کنندگان را اشرار توصیف می‌کرد، نوشت: با توجه به صحبت‌های خامنه‌ای"برخورد با اشرار را وظیفه خود می‌داند".
اطلاعات جنایتکار آخوندی در بیانیه ترسان خود با قدرتنمایی پوشالی مدعی شد عوامل اصلی اغتشاشات دو روز گذشته شناسایی و اقدام مناسب در حال انجام است".
رحمانی فضلی، وزیر کشور رژیم نیز با تهدید مردم گفت: در صورتی که اقدام‌های برخی عده قلیل ادامه پیدا کند نیروی انتظامی و امنیتی ناگزیر است به وظیفه خود عمل کند. عده‌ای از معترضان به خودروها و اموال عمومی آسیب رسانده‌اند.
به دنبال سخنان ولی فقیه ارتجاع، نیروی سرکوبگر انتظامی- که جوانان ایران زمین که مزدوران و خودروهایش درشهرهای سراسر کشور درهم کوبیدند، به تهدید قیام کنندگان پرداخت.
پاسدار نوریان سخنگوی این نیرو گفت: هیچ گونه مماشاتی با برهم زنندگان نظم و امنیت نخواهد داشت و با شناسایی سرکردگان و عوامل میدانی با آنها برخورد می‌شود.