یک کشته و شماری مجروح در جریان تیراندازی مأموران جنایتکار رژیم به سوی معترضان در سیرجان


در جریان شلیک مأموران رژیم به سوی تظاهرکنندگان خشمگین در سیرجان یک تن از معترضان جان باخت و شماری نیز زخمی شدند.

محمودآبادی فرماندار مزدورسیرجان درباره اعتراضات گسترده مردم این شهر در مصاحبه با خبرگزاری حکومتی ایسنا گفت: عده‌یی از این تجمع مسالمت‌امیز سوء‌استفاده کردند و یکسری اموال عمومی را تخریب و به برخی پمپ بنزین‌ها خسارتی وارد کرده و قصد داشتند به مخازن اصلی شرکت نفت دسترسی داشته باشند و آنها را به آتش بکشند که با مقاومت نیرو‌های امنیتی، انتظامی، سپاه و بسیج روبه‌رو و عقب‌نشینی کردند. در این میان یکسری افراد مجروح شدند. متأسفانه یک نفر در این ماجرا‌ها کشته شده. این فرد از مردم عادی بوده است.
وی برای توجیه این جنایت گفت: هیچ‌کدام از نیرو‌های امنیتی دستور شلیک مستقیم را نداشتند و فقط برای حفاظت از مخازن حساس سوخت کشور مجوز شلیک تیر هوایی را داشتند که این کار را نیز انجام داده‌اند. نمی‌توانیم با یقین صد درصدی بگوییم که (کشته و مجروحان) با تیر مستقیم نیرو‌های امنیتی یا از جای دیگر مجروح شدند.
خبرگزاری رسمی رژیم گزارش داد: اعتراضات در سیرجان شدید بود و در این میان تهاجم عده‌یی از افراد، به انبار نفتی این شهر و با هدف آتش‌زدن آن، با واکنش نیروی انتظامی مواجه شد.

به دنبال اعلام افزایش قیمت بنزین خیزشهای مردمی در شهرهای مختلف کشور از جمله اهواز، آبادان، خرمشهر، شیراز، بندرعباس، گچساران، مشهد، بیرجند و برخی دیگر از شهرها گزارش شده است.