تظاهرات مردم خوزستان در اعتراض به افزایش نرخ بنزین


بدنبال سه برابر شدن قیمت بنزین، مردم محروم و به جان آمده از چپاول رژیم فاسد آخوندی، در بسیاری از شهرهای ایران دست به اعتراض زدند. این اعتراضات بعد از ظهر امروز در شهرهای مختلف استان خوزستان ابعاد گسترده ای بخود گرفت.

 

مردم اهواز، خرمشهر، اندیمشک، دزفول، بهبهان و ماهشهر دست به تظاهرات زده و با آتش زدن لاستیک، خیابانها و جاده ها را مسدود کرده و شعارهای ضد حکومتی سر دادند.

رژیم آخوندی که از بروز خیزش های عمومی بشدت وحشت داشت، از ۵ روز پیش به نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و دستگاه قضاییه و دیگر نیروهای سرکوبگر در شهرها مختلف کشور آماده باش داده بود.

تظاهر کنندگان در اهواز شعار می دادند، «اهوازی باغیرت حمایت حمایت»، «اهوازی باغیرت ماشینتو خاموش کن». در خرمشهر، مردم با برگزاری یک تجمع اعتراضی شعار می دادند، «روحانی، استعفا، استعفا».

جوانان شورشی جاده های اهواز – اندیمشک و شوشتر – دزفول را با آتش زدن لاستیک مسدود کردند. در خرمشهر، جمع زیادی از مردم در فلکه الله این شهر دست به تجمع و اعتراض زدند. رژیم آخوندی گله های مامور ضدشورش را به جاده اهواز- اندیشمک گسیل کرده بود.

برای جلوگیری از گسترش این حرکت اعتراضی، موتورسواران ضدشورش در اهواز به جمعیت حمله ور شده و شماری از آنان را مورد ضرب و شتم قرار داده و تعدادی را دستگیر کردند.
در ماهشهر نیز، مردم و جوانان در بسیاری از خیابان‌ها آتش روشن کرده و مسیرها را بسته‌اند. تظاهر کنندگان در شهرک طالقانی خیابان ها را مسدود کرده و مانع نزدیک شدن ماشین‌ها به پمپ بنزین شدند. در بهبهان مردم شعار می دادند، «ایرانی می میرد ذلت نمی پذیرد»، «بنزین گرونتر شده فقیر فقیرتر شده».

خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران، با درود به مردم خوزستان که در اعتراض به گرانی بنزین به پاخاسته اند، از عموم جوانان خواست به صفوف معترضان بپیوندند و تأکید کرد این تنها راه خلاصی از گرانی و فقر و تورم و فجایعی است که حکومت آخوندی به ارمغان آورده است وی افزود رژیم آخوندی در حالی با سه برابر کردن قیمت بنزین، باعث فقیرتر شدن زحمتکشان میشود که همه امکانات اقتصادی کشور در دست خامنه ای و روحانی و دزدان چند هزار میلیاردی دربار آنهاست. اموال مردم را چپاول و با جنگ افروزی و پروژه های ضد میهنی اتمی و موشکی در خدمت غصب حاکمیت مردم به کار میگیرند

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۴ آبان ۱۳۹۸ (۱۵ آبان ۲۰۱۹)